اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۲۱۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان خوزستان در تحریریه شوشان/گام سوم ما موفقیت در عرصه شوراهای شهر است / رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی رقیب / علی ساری پدیده انتخابات اهواز بررسی عملکرد مدیران خوزستان/ علت سوم شدن همایون یوسفی
در اهواز نیز همانند چند مرکز استان دیگر مثل تهران، شیراز، گلستان، پیروزی کامل لیست امید حاصل شد و این موفقیت را به همه مردم و دست اندرکاران جریان اصلاحات...

 
شوشان: انتخابات تمام شد. لیست امید در اهواز پیروز شد و در شهرستان های خوزستان نیز نمایندگانی از این لیست وارد بهارستان شدند. با پایان هر انتخاباتی تحلیلگران، وقایع سیاسی دخیل در  انتخابات را به بررسی می نشینند و ضمن برشمردن نقاط قوت ، سعی می کنند نقاط ضعف و کاستی ها را نیز به حداقل برسانند تا در عرصه های سیاسی مشابه ، موفق تر عمل کنند. از این رو رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان ساعتی را به تحلیل دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایگاه خبری شوشان گذراند. ماحصل این گفت و شنود را می خوانید : 

حضور مسئولانه و آگاهانه مردم  

به گزارش شوشان ، سید جابر موسوی در ابتدای این گفت و گو ، با اظهار اینکه همواره باید یاد شهدا را گرامی بداریم ، خاطر نشان کرد: هر چه داریم از جانفشانی های شهداست و جا دارد که از آنها یاد کنم . بعد از شهدا نیز لازم است از اصحاب رسانه به خصوص پایگاه خبری شوشان که یکی از عوامل تاثیر گذار در حضور و مشارکت گسترده مردم پای صندوق های رای و انتخاب لیست امید بود ، تقدیر کنم. موسوی اضافه کرد : همین جا لازم می دانم از حضور مسئولانه و آگاهانه مردم که در 7 اسفند و 10 اردیبهشت به پای صندوق های رای حاضر شدند و آگاهانه به لیست امید اعتماد کردند، تشکر کنم.

اصلاحات در دوم خرداد معرفی شد 

رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان با گریزی به تاریخچه ی جریان اصلاح طلبی ، خاطر نشان کرد:جریان اصلاح طلبی از ابتدا در تاریخ معاصر ایران وجود داشته است و پس ازانقلاب و با استقرار نظام جمهوری اسلامی، در قالب جریان خط امام ، مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز تجلی پیدا کرد.

حیات سیاسی اصلاحات 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: این جریان در دوم خرداد سال 76 با انتخاب سید محمد خاتمی ، راه اصلاحات را برای معرفی خودش انتخاب کرد و در دوره 8 ساله ریاست جمهوری خاتمی نهادهای مردمی از جمله شوراهای شهر و روستا تشکیل شد و به بار نشست. وی افزود: پاسخگو بودن مسئولین، کرامت انسانی، رعایت قانون و حق فعالیت برای مخالف از ویژگی های اصلی مردم سالاری دینی است که توسط رییس دولت اصلاحات مطرح شد.

در حوزه سیاست خارجی نیز تنش زدایی با بحث گفت و گوی تمدن ها و تصویب آن در سازمان ملل باعث شد تا جایگاه ایران در دنیا ارتقا پیدا کند . موسوی بیان کرد: نسل جدید اصلاحات که از دوم خرداد 76 شکل گرفت ، به حیات خود ادامه داد و فعالیت های تشکیلاتی را در قالب احزاب و تشکل های متنوع استمرار بخشید.

فعالیت های سیاسی در دولت احمدی نژاد کاهش یافت

وی با اشاره به کاهش فعالیت احزاب در دورات ریاست جمهوری نهم و دهم ، گفت: در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ، فعالیت های سیاسی و حزبی اصلاح طلبانه کاهش یافت و این امر تا 24 خرداد 92 ادامه یافت و در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری یازدهم جریان اصلاحات جانی دوباره گرفت و در سطح کشور با استراتژی جدید کاهش انتظارات و استفاده از همه ظرفیت های موجود قانونی، توانست با انصراف دکتر عارف به نفع دکتر روحانی یک الگوی جدید و مناسبی را به جامعه عرضه کند.به عبارتی فداکاری آقای عارف تبدیل به یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای جریان اصلاحات و شخص ایشان شد که نمود آن در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم مشاهده شد .

الگوی گسترش جبهه ی اعتدال ، استراژی کارای اصلاح طلبان 

موسوی گفت: پس از تجربه ی موفق انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، اصلاح طلبان از همان الگو برای انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده کردند و گسترش جبهه اعتدال از اصلاح طلبان تا اصولگرایان منطقی را که مهمترین ویژگی آنها ارجحیت منافع ملی، قانونمداری بویژه حمایت از برجام بود را در دستور کار قرار دادند . 

اکثریت کرسی های مجلس در اختیار لیست امید

رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان افزود: همانگونه که قبل از انتخابات در مصاحبه ای اعلام کردم که برای ثبت در تاریخ می ماند ،اکثریت کرسی های مجلس به لیست امید رسید، اما در خوزستان با توجه به شرایط خاص حاکم از جمله رد صلاحیت ها، محدودیت زمان ، کمبود امکانات تبلیغی و قدرت مالی محدود، باز هم پیروزی قابل قبولی بدست آوردیم . کمتر از هشت اصولگرا از خوزستان وارد انتخابات شدند و سهم لیست امید نیز پنج کرسی بود. بیشترین کرسی های مجلس در خوزستان از آن مستقل ها شد.

پیروزی همگام با چند کلانشهر

وی با اشاره به پیروزی قاطعانه ی لیست امید در اهواز گفت: در اهواز نیز همانند چند مرکز استان دیگر مثل تهران، شیراز، گلستان، پیروزی کامل لیست امید حاصل شد و این موفقیت را به همه مردم و دست اندرکاران جریان اصلاحات و اعتدالیون تبریک می گویم.

پیروزی لیست امید حاصل فعالیت های اصلاح طلبانه ی پس از ریاست جمهوری یازدهم 

موسوی گفت: پیروزی ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان خوزستان به ویژه اهواز، مرهون فعالیت های تاریخی اصلاح طلبان استان خوزستان است که از انتخابات ریاست جمهوری 92 شکل گرفت. پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم فعالیت احزاب و تشکل ها در خوزستان منسجم تر و گسترده تر شد، ابتدا شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب ،سپس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تشکیل شد که همین جا، باید از زحمات کیانوش راد و همه عزیزانی که در شکل گیری این شوراها زحمت کشیدند، یاد کنم واز تمامی شخصیت های سیاسی، اجتماعی اصلاح طلب و اعتدالگرای استان که نقش بسزایی در این راستا داشتند ، تقدیر می کنم .

نقش کاندیداهای رد صلاحیت شده و رد صلاحیت نشده در پیروزی امید 

وی همچنین با اشاره به کاندیداهایی که صلاحیت آنها تایید نشد ، گفت: کاندیداهایی که امکان حضور در عرصه ی انتخابات را پیدا نکردند نیز در پیروزی لیست امید سهیم بودند و فعالیت های یکساله آنها که باعث انباشت سرمایه اجتماعی شده بود ، این سرمایه ی اجتماعی را در راه کمک به جریان اصلاح طلبی هدایت کردند و افرادی نیز که تایید صلاحیت شدند ولی امکان ورود به لیست امید را نیافتند نیز با انصراف خود از کاندیداتوری به نفع این لیست ، به این پیروزی کمک کردند. 

موسوی گفت: از ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در سطح استان خوزستان و شهرستانها نیز که در مراحل اول و دوم زحمات زیاد و چشمگیری کشیدند ، از جمله ستاد ائتلاف شهرستان اهواز، باوی، کارون و حمیدیه کمال تشکر را دارم .

به مردم ریز هزینه ی فعالیت های ستادی را اعلام می کنیم

وی افزود: نکته دیگری که لازم است اشاره شود محدود بودن منابع مالی و پشتیبانی ستاد اصلاح طلبان بود که فقط با کمک فعالین سیاسی، اجتماعی احزاب و تشکل ها تامین می شد و ما آمادگی این را داریم تا ریز هزینه های خود را به مردم اعلام کنیم و از جریان رقیب هم انتظار داریم که ریز هزینه های انتخاباتی بویژه در دوره دوم که تبلیغات بسیار گسترده ای را شاهد بودیم ، به مردم اعلام کند.

انتخابات عرصه ی اختلاف نظر است

وی انتخابات را عرصه ی اختلاف نظر ها دانست و تاکید کرد: اختلاف نظر بین آقای قبادیان و شورای سیاستگذاری در راستای شیوه ی انتخاب  کاندیدای ایذه و باغملک بود که آن موضوع هم در حال حاضر با توجه به اتمام انتخابات، به پایان رسیده است و باید بگویم آقای قبادیان از افتخارات کشور و استان است که از نظر علمی و عملی در خدمت جریان اصلاح طلبی هست و خواهد بود.

رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی رقیب

رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان خوزستان گفت: ما باید از رعایت اخلاق انتخاباتی رقیب هم تشکر کنیم، زیرا حتی برای یک سخنرانی ما کوچکترین مشکلی پیش نیامد، اما قطعا کاستی های در حزب ما وجود داشت و کسی هم ادعایی ندارد که بهترین فعالیت ها صورت گرفت ولی در همین کم و کاستی ها یکی از موفق ترین عملکردها را داشتیم.

اخلاق مداری ،میثاق اصلاح طلبی 

موسوی گفت: میثاق نامه ما با کاندیداهای راه یافته به بهارستان اخلاق مداری بود و مهمترین چیزی که از کاندیداهای لیست امید خواستیم حمایت از دولت تا زمانی است که در مسیر مردم است همچنین دفاع از حقوق مردم، تلاش برای هم گرایی جهت رونق اقتصادی، کاهش آسیب های اجتماعی، همفکری با همه نخبگان، تشکل ها و صاحب نظران و اعلام می کنیم از نمایندگان منتخب تقاضا داریم تا ارتباط شان را محدود به لایه اول خود نکنند و ارتباطی منظم با تمامی آحاد مردم برقرار کنند .

وی گفت: تا زمانی که دولت ، نمایندگان و مجموعه مسئولین در مسیر احقاق حقوق مردم و گسترش معنویت و عدالت حرکت کنند ،مورد حمایت ما هستند و اعتقاد داریم همه باید با هم فاصله های ایجاد شده را برطرف کنیم.

مشارکت 25 درصدی ، از علت های سوم شدن یوسفی

موسوی اضافه کرد: ما در اهواز پیروزی دو نفر از لیست امید را قطعی می دانستیم اما در نتیجه دیدیم که یک سری رای قومی به آقایان ساری و الباجی اضافه شد و یوسفی در جایگاه سوم قرار گرفت ، علت اینکه آقای یوسفی برعکس دور اول ، سوم شد ، به کاهش شدید مشارکت مردم مربوط می شود که طبق آمار مشارکت مردم زیر 25 درصد اعلام شد .در عین حال هوای گرم ، گرد و خاک و عدم تمدید ساعت اخذ رای ،نیز به این مشکل اضافه شد. ولی در کل رای مردم اهواز لیستی بود.

ساری ، پدیده ی انتخابات

وی گفت: من فکر می کنم پدیده این دور از انتخابات آقای ساری بود. وی همیشه در سخنرانی هایش از گفتمان و واژه های اصلاح طلبی حمایت می کردند. موسوی اظها رکرد: دلیل عدم موفقیت جریان رقیب نیز حمایت بی چون و چرا از آقای احمدی نژاد بود و هزینه ی این حمایت عدم اقبال از سوی مردم بود.

گام سوم شورای شهر 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی ستادها تعطیل هستند و فعالیت های سیاسی در چارچوب تشکل ها و شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب به صورت قانونی و حقوقی توسط اصلاح طلبان دنبال می شود، گفت: گام سوم ما برای انتخابات شورای شهر است و برنامه داریم به صورت مدون در این انتخابات شرکت کنیم.

وی ضمن تشکر از فعالین ستادی در شهرستانها گفت: عقیده دارم هر جا شکست خوردیم بدلیل تعدد کاندیداها بود، همچنین باید از حمایت های بی دریغ آیت الله شاهرودی نیز تقدیر کنم.

تشکر از فعالین ستادی به زودی 

وی با اشاره به اینکه برنامه تقدیر و تشکر از فعالین ستاد ائتلاف اصلاح طلبان را در یکی از مناسبت های شعبانیه خواهیم داشت ، از وقفه ایجاد شده عذر خواهی کرد و گفت: یک بار دیگر از حضور همه مردم فارق از گرایش های سیاسی سپاسگزاری می کنم، از جمله همه دست اندرکاران انتخابات که موجب برگزاری آرام و بدون مشکل و امن این انتخابات شدند، همچنین نیروهای انتظامی و نهادهای امنیتی اطلاعاتی که موجبات امنیت کامل انتخابات را فراهم آوردند و تمامی اقشار از جمله اصناف ، صنعتگران  ،کارمندان ، مجموعه ی شرکت نفت و به ویژه بانوان، جوانان و دانشجویان که نقش به سزایی در این پیروزی داشتند ، تشکر می کنم .

بررسی عملکرد مدیران خوزستان

سید جابر مسوی گفت: من فکر می کنم 3 سال فرصت خوبی برای بررسی عملکرد مدیران و البته پاسخگویی در این رابطه به نهادهای مدنی و مردم باشد و مدیران خوزستان باید پس از سه سال مدیریت پاسخگوی عملکرد خود باشند.

هم اندیشی با همه ی گروه ها برای اعتلای استان 

وی در پایان با تبریک به هر 18 نماینده خوزستان گفت: ما آمادگی کامل داریم تا در یک فضای همدلانه و منطقی برای اعتلای کشور و استان با حضور تمامی نمایندگان استان خوزستان و همه تشکل های اصولگرایان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان، نخبگان و صاحب نظران و مدیران استانی به هم اندیشی و هم فکری بنشینیم و با همدلی به فکر آبادانی استان باشیم و در این راه  از نماینده ولی فقیه در استان خوزستان که انصافا شخصیت معتدلی هستند ، صمیمانه کمک می خواهیم.






comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
comment
1
3
comment آقای موسوی، شما و بسیاری از اعضا با اعلام عذرخواهی از مردم و بدنه اصلاح طلبان بابت عملکرد ضعیف از عضویت در رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان خوزستان استعفا دهید
پاسخ ها
comment
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
comment
comment آقای موسوی و کیانوش را انصافا" انسانهای محترم و روشنفکری هستند که برای پیروزی لیست امید هم بسیار تلاش کردند
comment
کاربر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
comment
3
0
comment رای قومیتی برای همه کاندیدها وجود داشت دور اول آقای یوسفی درحدود 16 هزار رای بیشتر از آقای الباجبی رای آورد.اما نکته مهم اینه اکثریت مردم لیستی رای دادند .لطفا یکطرفه به قاضی نروید.
comment
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
comment
1
1
comment نه دیگه برادرجان ماهم یادگرفتیم رای میدیم به اصلاح طلبان اما رای قومی .شوشان سانسورکن.مثل رای یوسفی که برادران [...] بهش رای ندادن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
comment
1
1
comment چاشنی قومیت
comment
ماپار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
comment
1
2
comment آقای موسوی عملکرد مردم را به پای خود ننویسید مردم اگر تغییر و بهبود را می خواهند وبخاطر آن رای می دهند این موضوع هیچ ارتباطی به مدیریت شما ندارد
comment
امید حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
comment
1
2
comment با سلام جناب اقای موسوی عزیز نه گفتن مردم به نماینده های دور قبل اهواز را دلیل رای اوردن لیست امید ندادنید چرا که این رای به لیست امید واصلاح طلبان نبود بلکه بیشترجنبه قومیتی ونه گفتن به عملکرد ضعیف نماینده های قبلی بوده است.متاسفانه عملکرد ضعیف شما وشورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در حمایت از مهره های ناکارامد وبی تجربه در استان باعث روی گردانی بسیاری از لصلاح طلبانی واقعی گشته است .نگاهی به اطراف خود بیندازید جز عده ای [...] و [...] و دنبال پست که از نیروهای درجه ۵ و۶ اصلاحات هستند هیچ کس نیست. پس خواهش میکنم اندکی تفکر بد نیست
comment
اهواز
|
United States
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
comment
1
2
comment آقای موسوی عملکردشما قومیتی بودو برای همه گان آشکار شدمردم فهمیده هستن . من به عنوان یک اصلاح طلب به لیست قومیتی شما رای نخوام دادبار دیگر هرگز. حتی اگه هم قومیهای خودم همه اصولگرا باشن به اونها رای میدم .نمونه این مطلب رعایت نکردن اصل انصاف و منطق درمجمع اصلاح طلبان استان بود
comment
مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
comment
0
0
comment زنده باد اصلاحات زنده باد سید جابر موسوی عزیز . عزیزان اینقدر کار مهم همه اصلاح طلبان را کوچک نکنید خدا را شاکریم که با تلاش همه عزیزان توانستیم سه نماینده اهواز را از بین رقیبان که از پشتیبانی مالی و تریبونی خوبی هم برخوردار بودن را راهی بهارستان کنند .افرین بر این شعور سیاسی که توانست بر تفکرات قومی فائق آید به امید برداشتن گام سوم و موفقیت در شورای شهر
comment
عبدالرحمن نیک سرشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
comment
1
1
comment اظهارات آقای موسوی را متین و تا هشتاد در صد کارشناسی شده ارزیابی می نمایم
در مورد پدیده ی انتخابات یوسفی باید معرفی می شد نه ساری آن هم ، بدلیل علمی و اخلاقی به دلایل زیر!
۱_ یوسفی در انتخاباتی که بیش از صد نامزد حضور داشتند در دور اول ۱۰۷ هزار رای آورد و اختلافش با ناهمتباران موتلفش در لیست امید به نسبت یک و پنجم و دو پنجم درصد افزایش داشت
۲_ در دور دوم یوسفی قطعا با مشارکت حداقلی کمتر از سی درصد باید رایش به ۶۰۰۰ تا کاهش می یافت و اگر ایشان نمی جنبید شاید جایش با ساری عوض می شد

۳_ ساری و الباجی در شرایط بهتری از یوسفی در دور اول قرار گرفت زیرا آرای نامزدهای راه نیافته به دور اول همتبارشان چهار برابر آرای نامزدهای راه نیافته همتبار یوسفی بودند و علاوه بر این که ستاد یوسفی عملا ستاد معین لیست امید در دور دوم شده بود و جلسات مشترکی در سبد آرای خودش برای دو موتلفش یعنی ساری و الباجی گذاشت و به همین خاطر است که یوسفی را هم از حیث اخلاقی و هم از حیث فنی پدیده ی انتخابات دور دهم ارزیابی می نمایم ، یوسفی نماد وفا به عهد و ایثار سازمانی و سختکوشی در انتخابات می دانم و بعنوان یک شهروندی که غیر لیستی به او رای دادم بدیشان افتخار می کنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار