اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
گفت و گوی شوشان با سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز: قید بازیکنان چندصد میلیونی را زدیم / فقط پانصد میلیون خرج شد/ هیچ مسئولی ما را حمایت نکرد/امکانات ما صفر بود/ روزی که آیت الله جزایری به دیدن بازی آمد
با قهرمانی تیم فوتبال فولاد نوین مدیریت باشگاه تمایلی برای داشتن همزمان دو تیم در لیگ برتر نداشت همچنین قوانین نیز دست آنها را برای چنین کاری بسته بود.

شوشان: سیاوش بختیاری زاده  سرمربی استقلال اهواز در  رابطه با فصل 9495 لیگ برتر با خبرنگار شوشان گفت و گویی انجام داده که در ذیل می آید:

چطور استقلال اهواز لیگ برتری شد

به گزارش شوشان ، سیاوش بختیاری زاده گفت : با قهرمانی تیم فوتبال فولاد نوین مدیریت باشگاه تمایلی برای داشتن همزمان دو تیم در لیگ برتر نداشت همچنین قوانین نیز دست آنها را برای چنین کاری بسته بود. لذا از اولین روزها استقلال اهواز به عنوان تنها متقاضی جدی امتیاز این تیم حضور پیدا کرد اما مدیران استان به دنبال انتقال امتیاز به نفت آبادان یا مسجد سلیمان بودند که اصرار آنان زمان را از فوتبال خوزستان گرفت تا اینکه 8 روزمانده به شروع مسابقات وزارت نیرو اعلام کرد نیازی به خرید امتیاز فولاد نوین ندارد و مسئولین در اقدامی فوری به انتقال امتیاز به استقلال اهواز نمودند.

سرمربی استقلال اهواز افزود: طی 8 روز باید نفرات را انتخاب کرده و کارهای آماده سازی و تاکتیکی تیم را انجام می دادیم در فاصله دو روزمانده به اولین بازی ما همچنان 11 بازیکن برای بازی نداشتیم و باید در 48 ساعت نفرات را جذب و ارنج و مقابل صبا به میدان می رفتیم که این کاری غیرممکن به نظر می آمد. اما با توکل به خدا و جدیت در کار توانستیم در اولین بازی خود به عنوان میهمان مقابل تیم صبا با آن همه ستاره نتیجه مساوی را کسب نماییم.

تیم چگونه به حاشیه رفت

بختیاری زاده ادامه داد : هجمه ها از هفته آغازین توسط برنامه 90 علیه تیم ما وجود داشت اما در بازی که در هفته هشتم مقابل تیم راه آهن اتفاقات عجیبی رخ داد. سرو کله عده ای از خدا بی خبر و سودجو به نام دلال پیدا شد که با وجود سیاوش بختیاری زاده نمی توانستند به بدنه تیم نفوذ کنند. نتیجه آن شد که در روز بازی اتفاقات عجیبی رخ داد و بجای من شخصی را سرمربی کردند که در حد و اندازه های استان خوزستان نبود. نتیجه کار این شد که متاسفانه در چندین هفته قبول مسئولیت آقایان فقط یک امتیاز به امتیازات تیم افزوده شد.

قید بازیکنان چندصد میلیونی را زدیم

وی گفت : پس از این اتفاقات و برکنار ایشان دوباره دعوت شدم و طی چندین جلسه ای به این نتیجه رسیدیم که برای جبران امتیازات از دست رفته کار بسیار سخت و غیر ممکن است و با توجه به نداشتن حمایت مالی و امکانات سخت افزاری بهتر است قید بازیکنان چندصد میلیونی دور رفت را که بازدهی آنچنانی نداشتند بزنیم و رویکردی به سمت جوانان بومی استان داشته باشیم

فقط پانصد میلیون خرج شد

سرمربی استقلال اهواز بیان کرد: لیگ امسال تیم هایی که ادعای مدعی بودن داشتند بیش از 20 میلیارد هرکدام هزینه کرده بودند در حالی که تیم فوتبال استقلال اهواز حدود 500 میلیون هزینه داشت. مثلا بازیکنان ما مانند آقای بهمنی ، رضا پاکرو و علی هلیچی قرارداد 10 تا 15 میلیونی داشتند که همان هم به آنها پرداخت نشد.

هیچ مسئولی ما را حمایت نکرد

وی اظهار داشت: سوال من این است آیا تیم استقلال اهواز متعلق به خوزستان و مردم آن نبود که هیچ مسئولی سراغی از آن نگیرد . براستی که تیم استقلال اهواز تیم بسیار مظلومی است. مسئولین اگر می خواستند تیم استقلال اهواز زنده باشد می توانستند با اختصاص منابع اقتصادی در استانی که غول های اقتصادی کشور حضور دارند آن را زنده نگه دارند ولی متاسفانه سهم ما هم مانند باقی مردم خوزستان فقط دود و آلودگی این صنایع است.

امکانات ما صفر بود

بختیاری زاده ادامه داد : امکانات ما در حد صفر بود بطوری که خودم در مردادماه ماشین چمنزنی دست گرفتم و چمن ها را کوتاه کردم تا بتوانیم تمرین کنیم و با شرمندگی به باشگاه استقلال خوزستان رفتم تا چند توپ قرض بگیرم و بتوانیم تمرین با توپ داشته باشیم.

صنعت فوتبال مدیر کاربلد می خواهد

سرمربی استقلال اهواز بیان کرد: فوتبال یک صنعت پر در آمد است ولی می طلبد مدیران کاربلدی در راس امور قراربگیرند تا با اتخاذ تصمیمات درست بتوانند از بازیکنان درآمد زایی داشته باشند.

فوتبال ما دولتی است

وی اظهار داشت: در فوتبال ما تیم ها دولتی هستند و بودجه خود را از بیت المال دریافت می کنند. چگونه ممکن است شخصی سالانه میلیاردها تومان خرج کند و با تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس در جذب بازیکن رقابت کند.

لیگ زیبایی شاهد بودیم

بختیاری زاده گفت : من سال ها مفسر و کارشناس فوتبال بوده ام و می توانم به جرات بگم که یکی از بهترین ، فشرده ترین و جذاب ترین لیگ های کشور ما بود که تا آخرین دقایق تکلیف قهرمانی و تیم های سعود و سقوط کرده مشخص نبود.

روزی که آیت الله جزایری به دیدن بازی آمد

وی در پایان با اشاره در گفت و گو با شوشان به خاطره ای گفت : در سالهای جنگ بین تیم منتخب خوزستان و منتخب تیم ملی یک بازی دوستانه بود که در آن بازی خوزستانی ها لباس زرد بر تن داشتند. در آن زمان هواپیماهای جنگنده عراقی مرتب بر فراز ورزشگاه تحتی حضور می یافتند ولی مردم ما فوتبال دوست بودند و بازی ها با تماشاگرانی پرشور برگزار می شد. اتفاقا در آن بازی آیت الله جزایری به رختکن آمد و برای هر دو تیم صحبت کرد ولی در آخر گفت کدام تیم خوزستان است که بچه ها گفتند زردها و حضرت آقای جزایری هم گفتند ان شاء الله زرد ها برنده می شوند و انتفاقا هم همین طور شد و ما بازی را بردیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار