اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۲۱۸
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
گفتگوی جالب ایسنا با فرماندار اهواز / پس از عید تاکنون حتی یک روز را با آسایش سپری نکردیم/ هر آدم عاقلی در این هوای داغ زیر آفتاب بنشیند عقلش از سرش می‌پرد! / آیا صدا و سیما 5 دقیقه از اتفاقات تختی را در شبکه‌های تلویزیون منتشر کرد/ هیاهوی زیادی از انتصابات ایجاد شد/ چرا بودجه شهرداری شیراز دو برابر شهرداری اهواز است؟ / تغییر شهردار اهواز شایعه است/ اتفاقات ورزشگاه تختی بزرگنمایی شد
فرماندار اهواز: اگر فقط 6 ماه در شهر اصفهان حضور نداشته باشید وقتی مجدداً در این شهر حضور پیدا کنید گم می‌شوید...


فرماندار اهواز با حضور در تحریریه ایسنا در مورد مسائل و موضوعات مختلف سخن گفت. وی گفت: انتصابات اخیر چیزی جز جابه‌جایی افراد نبود در حالی که هیاهو و هجمه‌های بسیاری را درپی داشت.
 
اسماعیل ارزانی به انتصابات اخیر استان اشاره و اظهار کرد: انتصابات اخیر چیزی جز جابه‌جایی افراد نبود؛ این گونه که با توجه به فوت فرماندار سوسنگرد، فرماندار هویزه سکان دار فرمانداری سوسنگرد شد که به تبع آن، به فرماندار جدیدی در هویزه نیاز بود. از سوی دیگر یک فرماندار باید به اداره کل سیاسی استانداری منتقل می شد که قرار بود فرماندار دزفول جایگزین وی شود. یک فرماندار در منصب فرمانداری شهرستان شوش قرار گرفت و معاون یک فرماندار هم به معاونت اداره کل فنی استانداری انتقال یافت؛ بنابراین انتصابات اخیر به جز یک یا دو مورد که آن هم به علت بازنشستگی یا فوت صورت گرفت، فقط جابه‌جایی محل خدمت افراد بود.
 
هیاهو و هجمه‌هایی که درپی انتصابات صورت گرفت!
 
وی با اشاره به این‌که درپی انتصاب‌های استانداری گفته می‌شد که سونامی رخ داده است، ادامه داد: اگر سونامی در انتصابات اتفاق می‌افتاد که باید تمام افراد برکنار می شدند! در صورتی که فقط جابه‌جایی در شهرستان های محل خدمت فرمانداران را شاهد بودیم اما هیاهو و هجمه بسیاری درپی این انتصابات شکل گرفت و برخی گفتند که انتصابات زیادی انجام شد! در استانداری نیز انتصاباتی اتفاق افتاد که شامل جابه‌جایی ادارات محل خدمت افراد می‌شد اما به این صورت نبود که تمام افراد برکنار شوند؛ با این وجود انتصابات اخیر را به انتخابات ربط دادند و از آن به عنوان انتقام گیری انتخابات یاد کردند و حتی هیاهو ایجاد کردند که 50 مورد جابه‌جایی در مسئولان و فرمانداران انجام شده است.
 
فرماندار اهواز تصریح کرد: جابه‌جایی شهرستان محل خدمت یک فرماندار چه تأثیری دارد؟ فرض کنیم که فرماندار رامهرمز به سمت فرمانداری شوش منصوب شده اما واقعاً چه فرقی بین این دو شهرستان وجود دارد؟ اگر قصد تنبیه افرادی وجود داشت که به این شکل جابه‌جایی در منصب‌ها انجام نمی شد. بحث اصلی فقط در جابه‌جایی افراد بود. اما به این صورت نبوده که افرادی حذف شوند و تنها یکی دو مورد به علت بازنشستگی حذف شده‌اند. با این وجود ناگهان هیاهویی از این انتصابات ایجاد شد.
 
انتصابات امری طبیعی است
 
ارزانی بیرگانی خاطرنشان کرد: این تغییرات در انتصابات اخیر دیده نشد و فقط رفتن افراد از منصب‌ها دیده شد. با وجود گذشت سه سال از عمر دولت فعلی تغییر افراد و انتصابات اقدام خاصی نیست و امری طبیعی است اما هیاهوی زیادی از انتصابات ایجاد شد. حتی خود ما هم در آغاز این انتصابات می‌گفتیم که چه اتفاقی در حال انجام است؟ اما بعد آن مشاهده کردیم که فقط امری طبیعی دارد اتفاق می‌افتد.
 
وی در خصوص علل رفتن استاندار سابق خوزستان آقای مقتدایی عنوان کرد: نمیدانم علت این اتفاق چه بود اما از این امر اظهار تأسف می‌کنیم. به هر حال فردی از خود خوزستان در حال انجام امور بود اما با این وجود هنوز در وزارت کشور چیزی تحت عنوان گزینه‌های استانداری خوزستان قطعی نشده است و از روز اول که آقای مقتدایی رفت هر فردی از ظن خود گزینه ای برای استانداری خوزستان مطرح می‌کرد و حتی برخی افراد نیز خود را به عنوان گزینه‌های استانداری مطرح می‌کردند.
 
فرماندار اهواز افزود: برخی از گزینه‌های مطرح شده برای استانداری بسیار بعید به نظر می‌آیند. از این جهت که یا باید فردی باشند که از نظر فکری با دولت هماهنگ هستند یا آدمی بسیار فراجناحی با سابقه کار باشند که ارزش منصوب کردن این فرد به سمت استانداری وجود داشته باشد. به هر حال بسیاری از گزینه‌هایی که از آغاز برای استانداری مطرح می شود کارکرد خود آدم‌ها است و این اقدام کار کوچکی است که بعد از گذشت یکی دو روز آثار آن محو می شود.
 
مباحث اقتصادی اهواز پیچیده‌تر از شهرهای دیگر است
 
ارزانی بیرگانی مسائل و مباحث اقتصادی در شهر اهواز را پیچیده تر از مسائل اقتصادی استان‌های دیگر دانست و گفت: مسائلی که در اهواز وجود دارد در برخی از استان‌ها در سراسر آن استان هم وجود ندارد. همچنین با توجه به این‌که تقریبا بیشترین تولید فولاد در اهواز انجام می‌شود صنعت فولاد قطب اصلی صنعت خوزستان و به ویژه اهواز است. گرچه صنایع فولاد اصفهان بزرگ‌تر است اما در اهواز فرآوری و تمام مراحل بعدی مرتبط با صنعت فولاد نیز اجرا می‌شود. برای مثال ما 6 فولاد و نورد داریم که کار فرآوری را انجام می‌دهند.
 
وی اظهار کرد: ما پیگیر راه‌اندازی یک شهرک به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بودیم که سال گذشته نیز این موضوع مطرح شد. دو بخش اسماعیلیه و غیزانیه اهواز دارای مشکلاتی بودند و تنها راهکاری که می‌توانست این بخش‌ها را به پیشرفت برساند مسائل اقتصادی، اشتغال و تأسیسات و کارخانجاتی بود که در بخش‌های مذکور قابل راه‌اندازی بودند و در کنار این مسائل صنعت فولاد را به عنوان قطبی بزرگ در صنعت کشور در اختیار داشتیم تا منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی کنیم.
 
فرمانداری اهواز تصریح کرد: راه‌اندازی یک منطقه ویژه اقتصادی اقدام سنگینی است و گاهی سال‌ها زمان می‌برد تا یک مجموعه به منطقه ویژه اقتصادی یا منطقه آزاد تبدیل شود؛ به هر حال در این راستا کار خود را در دو بخش غیزانیه و اسماعیلیه به منظور راه‌اندازی یک منطقه ویژه اقتصادی آغاز کردیم و تا حدودی نیز اقدامات آن پیش رفته است و پیگیر این اقدامات هستیم تا اخبار خوب و خوشی در این خصوص منتشر کنیم.
 
ارزانی بیرگانی با اشاره به راه‌اندازی فولاد هفتم تحت عنوان فولاد خلیج فارس در شهرک صنعتی شماره 5 اهواز، خاطرنشان کرد: با توجه به منطقه ای بودن راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در بخش‌های غیزانیه و اسماعیلیه و استعداد و پتانسیل اهواز در پیشرفت و رشد در صنعت فولاد، اقدامات مذکور در حال انجام است.
 
اهواز مرزی است؟!
 
وی با بیان این‌که اکنون بخش اسماعیلیه جزو بخش‌های مرزی شهرستان اهواز است، از تأسیس تعاونی مرزنشینان در این بخش خبر داد و عنوان کرد: این تعاونی مرزنشینان نزدیک به 2 هزار عضو دارد و مقرر شده تا تعاونی مرزنشینان شماره 2 نیز تأسیس و اعضای بیشتری برای تعاونی های مرزنشینان اسماعیلیه جذب شود. همچنین پیگیر راه‌اندازی بازارچه مرزی و در نهایت ایجاد پایانه مرزی در بخش اسماعیلیه هستیم تا در این بخش پایانه‌ای مرزی مانند پایانه‌های مرزی شملچه و چذابه راه‌اندازی شود و با راه اندازی این پایانه مرزی مسیر تردد افراد و زواری که اهواز را به مقصد کربلا یا سایر شهرهای زیارتی کشور عراق ترک می‌کنند حدود 80 تا 100 کیلومتر کوتاه‌تر شود.

فرماندار اهواز ادامه داد: اکنون به دلیل اینکه مرزی در اهواز وجود ندارد مسیر تردد مردم و زورا اهواز به کربلا و سایر شهرهای زیارتی عراق طولانی‌تر است اما اگر پایانه مرزی اسماعیلیه راه‌اندازی شود مسیر تردد مردم و زوار اهواز کوتاه‌تر می‌شود. در قسمتی از این مسیر که در کشور عراق قرار دارد میادین نفتی وجود دارد و کشور عراق اجازه تردد در میادین نفتی را نمی دهد؛ با این وجود با کشور عراق صحبت‌هایی در این زمینه شده تا مجوز خاص برای این مسیر اخذ کنند و اکنون ما فقط منتظر اعلام نتیجه از سوی عراق هستیم و ان‌شاءالله پایان سال پایانه مرزی اسماعیلیه را راه‌اندازی کنیم.
 
ارزانی بیرگانی با بیان این‌که اکنون مرز رسمی در اسماعیلیه اعلام شده است، گفت: زمانی که موضوع راه‌اندازی پایانه مرزی در اسماعیلیه که در حقیقت مرزی شدن اهواز است را در استانداری مطرح کردیم خیلی از افراد باور نمی‌کردند که اهواز شهری مرزی است. با این وجود حدود 1100 متر مرز در بخش اسماعیلیه اهواز وجود دارد که وجود یک دروازه مرزی در این منطقه لازم است اما در آغاز بسیاری از افراد نسبت به این موضوع خیلی مقاومت نشان دادند تا اهواز مرزی نشود و حتی در برخی فرمانداری‌ها نیز افرادی معترض شدند اما در نهایت موفق شدیم با توجه به شرایط اهواز مجوز لازم را اخذ کنیم.
 
وی بیان کرد: اکنون عملاً بخش اسماعیلیه مرزی است و هر شخصی که در قسمت مرزی اهواز شاغل است به عنوان شاغل مرزی از امتیازات مناطق مرزی برخوردار است و در تلاش هستیم تا اهواز را نیز جزو مناطق مرزی کنیم تا امتیازات خوبی برای کارکنان این شهرستان لحاظ شود، زیرا هم دستمزد افراد شاغل در یک منطقه مرزی 30 درصد افزایش می‌یابد و هم از سوی دیگر به ازای هر فردی که عضو تعاونی مرزنشینان می‌شود این تعاونی می تواند حدود 80 تا 100 دلار کالا وارد کند.
 
فرماندار اهواز علت افزایش 30 درصدی حقوق شاغلین مناطق مرزی را افزایش علاقمندی مردم به کشور و حضور در این مناطق دانست و اظهار کرد: در گذشته فردی که در تهران شاغل بود با وجود گرمای هوا اما به علت وجود امکانات بیشتر در خوزستان و افزایش حقوق خود به شدت تلاش می‌کرد تا به خوزستان منتقل شود؛ برای مثال با وجود این‌که تعداد مهندسین در زمان گذشته بسیار کم بود اما مشاهده می‌شد که یک مهندس الکترونیک که اهل استانی مانند آذربایجان بود در اهواز کار می‌کرد و وجود امکانات یکی از علل آن بود.
 
وی با اشاره به تردد خودروهای اروندی در سطح استان تصریح کرد: واقعاً تردد این ماشین‌ها یک امکان است. می‌گوییم هم مرزی هستیم، هم مرزهای خطرناکی در کنار خود داریم و هم گرمای هوا و ریزگردها و مسائل مربوط به آب و هوا را داریم، پس چه چیزی باید دل مردم را خوش کند تا در اینجا بمانند و کار کنند؟ حتی می‌گویند اگر ماشین‌های اروند را به صورت رایگان به متخصصین شاغل در استان بدهیم جای دوری نمی‌رود چون این اقدام موجب علاقمند شدن فرد به ادامه فعالیت در این‌جا می‌شود.
 
فرماندار اهواز افزود: برای مثال حتی اگر درآمد پزشک متخصص در شهرهای دیگر مانند شیراز در مقایسه با اهواز کمتر باشد باز هم ممکن است تا این پزشک شیراز را به اهواز ترجیح دهد چون آسایش بیشتری برای خود و خانواده‌اش در شیراز وجود دارد و اگر ما این امکانات را در این‌جا ایجاد نکینم امکان دارد افراد متخصص بسیاری از استان بروند. همان طور که تاکنون رفته اند اما اگر امکانات بیشتری فراهم شود قطعا امکان ماندگاری افراد نیز بیشتر می شود و اگر با مرزی شدن اهواز افزایش 30 درصدی در حقوق کارکنان این شهرستان داشته باشیم همه علاقمند به کار در اهواز می‌شدند.
 
امنیت کشور در گرو جمعیت مناطق مرزی
 
ارزانی بیرگانی با تأکید بر ضرورت ایجاد امتیازات و امکانات در اهواز به منظور علاقمندی مردم به کار در این شهرستان خاطرنشان کرد: هر چه جمعیت یک منطقه مرزی بیشتر باشد امنیت کشور نیز بهتر می‌شود و قطعا تمام این موارد بر اشتغال افراد در اهواز موثر است؛ برای مثال اگر اکنون به یک معلم بگوییم که در بخش اسماعیلیه منتقل شود به علت افزایش حقوق 30 درصدی به این بخش می‌رود و این امر یک امتیاز است که باید در اهواز به وجود بیاید.
 
نگاه شهرداری‌ها مبتنی بر شهرسازی و تمدن شهری نیست!
 
وی در خصوص علل توقف بسیاری از پروژه‌های عمران شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: در سمینار شهرداران به عنوان نماینده فرمانداران در سخنرانی خود مطرح کردم که متأسفانه نوع نگاه در شهرداری اهواز و در کل شهرداری‌ها نگاهی مبتنی بر شهرسازی و تمدن شهری نیست و بیشتر نگاه مادی و مالی به مسائل وجود دارد. زمانی‌که از ویژگی‌های شهردار خوب سخن به ميان می‌آید می‌گویند بودجه این شهردار فلان قدر بوده و فلان قدر نیز پول در آورده و از لحاظ مالی چه کارهایی انجام داده است.
 
فرماندار اهواز ادامه داد: این امر در صورتی است که هیچ‌وقت این سؤال را مطرح نکردیم که چه اتفاقی در زمینه شهرسازی افتاده و چه کارهایی انجام شده است تا بیشتر به سمت تمدن شهری سوق یابیم. به طور کلی معتقدم هر شهری تمدن شهری خاص خود را دارد و در نهایت باید گفت که مجموعه شهرداری‌ها برنامه‌ای مدون برای پیش بردن کارها را نداشت.
 
ارزانی بیرگانی خطاب به خبرنگار ایسنا گفت: وقتی شما که در حوزه خبر جزو نخبگان هستند و از هر گوشه و نقطه ای خبر دارید این گونه سردرگم هستید که چرا کاری در شهرداری انجام نشده و یا اصلاً در شهرداری چه اتفاقی افتاده است، پس فردی عادی که خیلی هم به اخبار علاقمند و پیگیر نیست چه چیزی باید بگوید؟ این موضوع را به نیروهای شهرداری نیز گفته ام که ما هیچ‌وقت موضوعی را تدوین نکرده‌ایم که شهروند هم آن را بداند.
 
چرا بودجه شهرداری شیراز دو برابر شهرداری اهواز است؟
 
وی بیان کرد: طبق قانونی که به سال 1334 باز می‌گردد هر 6 ماه یک‌بار باید میزان بودجه شهر و نحوه هزینه آن به تفکیک در هر اقدام و پروژه‌ای نوشته و با نصب در معابر شهر به اطلاع عموم برسد اما آیا تاکنون این اقدام انجام شده است و اصلاً چرا باید در زمان مقایسه کردن شهرداری اهواز را با شهرداری شیراز مقایسه کنیم یا چرا بودجه شهرداری شیراز باید دو برابر بودجه شهرداری اهواز باشد؟
 
فرماندار اهواز ادامه داد: اگر به تولید ناخالص ملی هر استان نگاه کنیم مشاهده می‌شود خوزستان و اهواز در تولید ناخالص ملی حائز رتبه دوم و استان فارس و شیراز در تولید ناخالص ملی هفتمین یا هشتمین استان کشور است اما چطور شهر شیراز با تولید ناخالص ملی کمتر نسبت به اهواز، بودجه بیش از 2 هزار میلیارد تومانی دارد؟ با توجه به این‌که تولید خالص ملی یعنی کار کردن، تلاش و به وجود آوردن پول و به تبع آن باید تحرکات بیشتری ایجاد شود.
 
ارزانی بیرگانی اظهار کرد: اگر فقط 6 ماه در شهر اصفهان حضور نداشته باشید وقتی مجدداً در این شهر حضور پیدا کنید گم می‌شوید! و این مسئله همان اقداماتی و حرکاتی است که ما در حوزه شهرداری اهواز شاهد نبودیم و هیچوقت هم پیگیر انجام آن ها نبودیم و همیشه در شهرداری ها گفته ایم که چقدر ارزش افزوده از مردم و حق آلایندگی از واحدها دریافت می کنیم در صورتی‌که هر شهروند خود به خود پولی بابت نوسازی شهر پرداخت می کند.
 
وی افزود: در شیراز این هزینه‌ها در قالب قبوض آب و برق به درب منازل شهروندان ارسال می‌شود و چون رقم این قبوض بسیار پایین است پرداخت قبوض خیلی راحت است و به این دلیل بودجه شهرداری شیراز بودجه‌ای نیست که حتما به ارزش افزوده وصل باشد. کدهای درآمدی که در شهرداری تعریف شده‌اند در بسیاری از شهرداری‌های استان انجام نمی‌شوند و در سمینار شهرداران نیز همین پولی که اکنون شهرداری‌ها کسب می‌کند را به جوی باریکه‌ای تعبیر کردم که همیشه می آید و این موضوع خود به خود اقتصاد شهر را تغییر می‌دهد.
 
فرماندار اهواز در خصوص صحبت‌های اخیر مبنی بر تغییر شهردار اهواز تصریح کرد: صحبت‌هایی که تاکنون مبنی بر تغییر شهردار شنیده‌ایم شایعات بودند در هر صورت باید توجه داشت که تغییر شهردار جزو حقوق و اختیارات شورای شهر است و در هر زمان که شورای شهر تصمیم‌گیری نماید قادر به تغییر شهردار است؛ به طور کلی کارکرد و عملکرد شهرداری‌ها در حوزه شورای شهر قرار می‌گیرد و بررسی می‌شود و شورای شهر مسئول نظارت بر عملکرد شهرداری و کار فرمانداری‌ها در این حوزه بررسی مصوبات شورای شهر است.
 
ارزانی بیرگانی افزود: شهرداری‌ها به شکلی که در گذشته وجود داشت دیگر زیر نظر وزارت کشور نیستند و فرمانداری‌ها نیز همان نظارت عام که بر تمام دستگاه‌های اجرایی دارند را بر شهرداری‌ها اعمال می‌کنند. قانون این نوع نظارت را برای فرمانداری‌ها تعریف و مشخص کرده است، همان‌طور که استاندار بر تمام دستگاه‌های استان نظارت دارد، فرماندار نیز نظارتی عام بر دستگاه‌های اجرایی شهر اعمال می‌کند اما دخالتی در تصمیم‌گیری‌ها و عزل و نصب‌های شورای شهر ندارد.
 
وضعیت شهرک‌های صنعتی اهواز از دو سال گذشته تاکنون
 
وی با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی شهر در دو سال گذشته به بیان مشاهدات خود از مشکلات این شهرک‌ها پرداخت و عنوان کرد: در بازدید از شهرک‌های صنعتی شماره 2، 3 و 4 و جلسه‌ای که با صنعتگران این شهرک‌ها حضور داشتند با مسائلی مواجه شدیم که غیرقابل باور بود؛ برای مثال پس از گذشته 7 سال از راه‌اندازی این شهرک‌ها هنوز مشکلات مخابراتی داشتند و از تلفن روستایی استفاده می‌کردند و هنوز گازکشی به این شهرک‌های صنعتی انجام نشده و با وجود آن همه واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی مذکور هنوز اینترنت وجود نداشتند.
 
فرماندار اهواز ادامه داد: این مسائل و مشکلات در یک شهرک صنعتی واقعاً عجیب، جالب و غیرقابل باور بود. به هر حال با برگزاری جلساتی با حضور مسئولان مرتبط با مشکلات این شهرک‌های صنعتی الحمدالله تقریباً تمام مشکلات به جز دو، سه مورد که به سیستم داخلی خود شهرهای صنعتی باز می‌گشت، حل شده است.
 
ارزانی بیرگانی نبود راه دسترسی و مسائل مربوط به تأمین آب را دو مشکل اساسی شهرک صنعتی شماره 5 اهواز دانست و افزود: بسیار جالب است که شهرکی صنعتی بدون در نظر گرفتن راه دسترسی احداث می‌شود و به شرکت‌هایی مجوز و زمین در این شهرک واگذار شده است اما اکنون که این شرکت‌ها به بهره‌برداران رسیده به علت نبود راه دسترسی قادر نیستند محصولات خود را از شهرک خارج کنند و تحویل مشتریان بدهند. واحدها و شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی شماره 5 دارای بار ترافیکی بالایی هستند اما وقتی راه دسترسی برای انتقال محصولات یا مواد و ماشین آلات مورد نیاز آن‌ها وجود ندارد قطعا نمی‌توانند کاری انجام دهند.
 
وی با بیان این‌که شهرک‌های صنعتی شماره 2، 3 و 4 اهواز از نظر زیرساختی مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: زمانی که مکانی را برای احداث شهرکی صنعتی در نظر می‌گیرند قاعدتاً در وهله اول به زیرساخت‌های لازم نگاه و سپس مبادرت به راه‌اندازی آن می‌کنند اما شهرک صنعتی شماره 5 بدون در نظر گرفتن راه دسترسی احداث شده و اجازه استفاده از آزادراه را هم به این شهرک داده نمی شود که امری منطقی مطابق قانون آزادراه است و این‌که یک صنعت را به آزادراه متصل کنند خود به خود یک خطر است.
 
فرماندار اهواز با اشاره به پیشنهاد احداث راه موقت برای شهرک صنعتی شماره 5 اهواز، احداث راه موقت را موجب بدتر شدن وضعیت دانست و در خصوص علت آن گفت: تعداد واحدهای صنعتی این شهرک همواره افزایش می‌یابد و راه دسترسی موقت نیز یک راه دسترسی استاندارد نیست و فقط موقتاً مشکل راه دسترسی را حل می کند اما در نهایت وضعیت را بدتر می کند؛ البته پیشنهاد دیگری از سوی ما به منظور حل مشکل نبود راه دسترسی شهرک صنعتی شماره 5 اهواز مطرح شده که اکنون در دست بررسی است.
 
ارزانی بیرگانی افزود: احداث یک راه دسترسی در موازات آزادراه که به صورت اختصاصی در اختیار شهرک صنعتی شماره 5 اهواز باشد، پیشنهاد مطرح شده از سوی ما است و اکنون در حال کار روی این پیشنهاد هستیم و اداره راه و شهرسازی استان نیز قول هایی مبنی بر حل این مشکل داده است.
 
معضلی به نام جایگاه‌های سوخت!
 
وی در خصوص وضعیت جایگاه‌های سوخت در اهواز نیز بیان کرد: جایگاه‌های سوخت زیرمجموعه فرمانداری‌ها قرار نمی‌گیرد اما در اختیارات فرماندارها یک نظارت عام تعریف شده است و بنابراین حوزه فعالیت جایگاه های سوخت هر چند که زیرمجموعه ما نیستند اما عملاً به فرمانداری‌ها مربوط می‌شوند و در این زمینه از مسئولیت خود فرار نمی‌کنیم و یک بار نیز این موضوع را بررسی کردیم.
 
فرماندار اهواز ادامه داد: در یک مقطع زمانی تعدادی از پمپ بنزین‌های شهر تعطیل شدند؛ یک پمپ بنزین در منطقه دروازه که پمپ بنزین قدیمی، بزرگ و معروف اهواز و متعلق به جایگاه داران بود تعطیل و قرار شد که پمپ بنزین دیگری به جای آن احداث شود و در این زمینه قول‌هایی نیز داده‌اند.
 
ارزانی بیرگانی افزود: دو پمپ بنزین دیگر یکی در منطقه ساعت اهواز نیز مانند پمپ بنزین منطقه دروازه حذف شد که با پیگیری‌ها مجدداً فعال شد و در خصوص پمپ بنزین دیگر که با دستور دادگاه تعطیل شده بود نیز اختلافاتی خانوادگی میان ورثه صاحب پمپ بنزین وجود داشت که در نهایت این پمپ بنزین نیز در حال فعالیت است.
 
وی تصریح کرد: در زیتون کارگری هیچ پمپ بنزینی وجود ندارد و در مسیر زرگان به زیتون کارگری نیز با وجود جمعیت این محله‌ها که بیش از 100 هزار نفر است هیچ پمپ بنزینی مستقر نیست؛ به منظور راه‌اندازی و احداث یک پمپ بنزین در این منطقه پیگیری‌هایی انجام دادیم اما در نهایت هیچ زمینی به این منظور نیافتیم که خیلی برای ما جالب بود البته دلیل این امر شهرسازی غلطی است که در شهر انجام شده است. در دنیا پمپ بنزین‌های کوچکی را در همه نقاط احداث می کند چون خطر پمپ بنزین‌های کوچک کمتر است؛ در زیتون کارمندی نیز احداث 2 یا 3 پمپ بنزین کوچک به علت کوچک بودن مخازن خیلی راحت است.
 
در اهواز زمین بدون معارض یافت نمی شود!
 
فرماندار اهواز با اشاره به تلاش‌های بسیار به منظور راه‌اندازی پمپ بنزین در محله‌هایی مانند زیتون کارمندی، پاداد و باهنر توسط فرمانداری اظهار کرد: در حال یافتن زمین به منظور احداث پمپ بنزین در برخی مناطق هستیم، اما مشکلی که در این بخش در اهواز وجود دارد روشن و واضح نبودن وضعیت زمین‌هاست و در کل برای هر زمینی که برای هر اقدامی در نظر گرفته می‌شود فوراً یک معارض پیدا شده و بلافاصله نیز کار به دادگاه می‌کشد. با وجود تعداد زیاد سرمایه‌گذاران، علی‌رغم تلاش‌های ما هیچ زمینی به منظور راه‌اندازی پمپ بنزین پیدا نشد.
 
ارزانی بیرگانی خاطرنشان کرد: اکنون دنیا با فعالیت‌های خدماتی کار می‌کند و آن میزان از اشتغال‌زایی که کارهای خدماتی ایجاد می‌کند، حتی یک کارخانه هم ندارد. برای مثال یک هتل 5 ستاره به جهت داشتن خدمات حاشیه‌ای و جانبی دیگر مانند تاکسی‌ها بیشتر از یک واحد صنایع فولاد اشتغال‌زایی دارد. با توجه به این‌که در حال حاضر هزینه ایجاد شغل پایدار برای هر نفر نزدیک به 150 میلیون تومان است، راه‌اندازی یک کارخانه با احتساب این هزینه به سرمایه زیادی نیاز دارد، در صورتی که سرمایه لازم برای پمپ بنزین به این میزان سنگین و زیاد نیست و ناچیز است و اشتغال‌زایی خوبی هم ایجاد می‌کند.
 
وی با ابراز اشتیاق نسبت به راه‌اندازی پمپ بنزین در اهواز عنوان کرد: واقعا وضعیت جایگاه و جایگاه‌دارای سخت شده و از طرفی راه‌های دسترسی به پمپ بنزین‌های فعلی خطرناک هستند و حتی ترافیک نیز ایجاد می‌کند و زمانی‌که فردی برای سوخت‌گیری مجبور است مسیری 10 کیلومتری طی کند طبیعتاً در این مسیر ترافیک ایجاد می‌شود و اکنون تمام افرادی که در زیتون کارمندی، کوروش و دیگر مناطق پیرامون سکونت دارند برای سوخت‌گیری مجبور هستند که به پمپ بنزین کیانپارس مراجعه کنند که این امر خود موجب به وجود آمدن ترافیک می‌شود. به هر حال در حال پیگیر هستیم تا ان شاءالله این مشکل حل شود و اگر رسانه‌ها نیز این موضوع را پیگیری کنند بد نمی‌شود و حتی می‌توانیم یک جلسه با جایگاه‌داران و مسئولان این حوزه برگزار کنیم تا پاسخگو باشند.
 
فرماندار اهواز بیان کرد: زمانی که برای احداث و راه‌اندازی پمپ بنزین در حال مکان یابی بودیم مشاهده کردیم که هیچ زمینی بدون معارض وجود ندارد. اگر فردی به صورت قانونی هم اقدام کند حتی پس از خریداری زمین مورد نظر و انجام سرمایه‌گذاری نیز ناگهان یک معارض برای زمین مذکور پیدا می‌شود. راه‌اندازی پمپ بنزین نه از نظر سرمایه‌گذاری بلکه از نظر زمین مشکل دارد. افرادی به ما مراجعه کرده‌اند که یک زمین بدون معارض به آن‌ها بدهیم و ما نتوانسته‌ایم. اکنون 41 جایگاه سوخت در اهواز وجود دارد و راه‌اندازی پمپ بنزین‌های دیگر برای ما واقعاً اهمیت دارد.
 
پشت‌پرده بزرگنمایی‌ها و جنجال‌سازی‌های تختی

ارزانی بیرگانی سیستم فرمانداری را دارای یک کار سنیگن دانست و گفت: پس از عید تاکنون حتی یک روز را با آسایش سپری نکردیم. پس از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر در جلسه‌ای با سرمربی این تیم خطاب به آقای ویسی گفتم که فکر می‌کنید در زمین فوتبال شما برنده شدید اما در حقیقت ما برنده شدیم. این بازی در این هوای داغ باعث جمع شدن حدود 30 یا 40 هزار نفر با انواع و اقسام فکرها شد اما اگر هر آدم عاقلی در این هوای داغ زیر آفتاب بنشیند عقلش از سرش می‌پرد! ما هم در طول 90 دقیقه بازی برای تأمین امنیت مردم و این‌که از بینی کسی خون نیاید حرص و جوش می خوریم.
 
وی ادامه داد: در بازی استقلال خوزستان از ساعت 12 ظهر 10 هزار نفر با وجود گرمای‌ هوای شدید در ورزشگاه غدیر حضور یافتند. این افراد به ورزشگاهی در شهرهایی مانند شیراز، مشهد یا تبریز که هوا خنک باشد و از این نظر لذت هم ببرند، نیامدند بلکه با علاقه‌ای که داشتند در هوای داغ خوستان به ورزشگاه آمدند و ممکن بود این علاقه به علت یک سوت اشتباه داور، ارتکاب یک کار اشتباه از بازیکن‌ها، خاموش شدن برق استادیوم به دلیل دسیسه یا انفجار و هر اتفاق معمول دیگری کم یا زیاد شود و در آن صورت واقعاً چگونه می‌توان این افراد را کنترل کرد؟
 
فرماندار اهواز افزود: من در این جلسه همچنین خطاب به آقای ویسی گفتم که تیم شما سال گذشته در صورتی که در بازی آخر برنده نمی‌شد به دسته یک سقوط می‌کرد، تیم شما در ته جدول بود که الان در صدر  جدول قرار دارد؛ بنابراین در بازی اخیر اگر برنده نمی‌شدید هم چیزی نمی‌شد چون بالاخره در بازی فوتبال هر امکانی وجود دارد اما این بازی برای ما تماماً استرس و اضطراب بود و باید به افرادی که با علاقمندی به تیم خود در هوای داغ و از ساعت 12 ظهر به ورزشگاه آمده بودند می گفتیم که درست رفتار کنند، اما چگونه می توان در این شرایط این انتظار را داشت؟
 
ارزانی بیرگانی در خصوص اتفاقاتی که در بازی تیم‌های پرسپولیس با استقلال اهواز در ورزشگاه تختی اهواز افتاد تصریح کرد: واقعاٌ وقوع هیچ اتفاق خاصی را در این بازی شاهد نبودیم و همواره در تمام مسابقاتی که در کشور داشتیم وضعیت به این شکل است. استقلال اهواز، اولین تیم تاج شهرستانی، یکی از تیم‌های مردمی کشور محسوب می‌شود که در حال سقوط از لیگ برتر بود. این تیم 4 سال پس از تشکیل تیم استقلال تهران به وجود آمد و به هیچ ارگانی وابسته نبود و بدون پول تاکنون دوام آورده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای تأمین مربی و سرمربی تیم استقلال اهواز به ما التماس می‌کردند تا بازی این تیم با تیم پرسپولیس در استادیوم تختی برگزار شود و بعد از آن رئیس و حراست اداره تربیت بدنی و افرادی از هیئت فوتبال نیز این درخواست را از ما داشتند. تمام بازی‌های تیم استقلال اهواز در استادیوم تختی برگزار شده بود. آیا واقعاً می‌توانستیم با این وجود زمین بازی را تغییر بدهیم؟ تصمیم‌گیری راجع به زمین برگزاری بازی‌ها توسط فرمانداری انجام نمی‌شود و اصلاً به فرمانداری‌ها ارتباطی ندارد.
 
فرماندار اهواز افزود: سازمان لیگ و هیات فوتبال در خصوص زمین بازی‌های فوتبال تصمیم‌گیری و به ما اعلام می‌کند. بازی استقلال خوزستان با گسترش فولاد نیز در آغاز مقرر شده بود در استادیوم تختی برگزار شود اما بعداً سازمان لیگ زمین بازی را به استادیوم غدیر تغییر داد و این موضوع را به ما اعلام کرد که حرفی نیز در این زمینه نداشتیم. تنها موضوع تأمین امنیت بازی‌های فوتبال بر عهده فرمانداری‌ها قرار دارد و اتفاقاتی نیز در بازی استقلال اهواز با پرسپولیس افتاد که نمونه آن را قبلاً در بازی مس کرمان با استقلال‌خوزستان در استان کرمان شاهد بودیم.
 
ارزانی بیرگانی با اشاره به اتفاقاتی که در بازی مس کرمان و استقلال خوزستان در استان کرمان افتاد عنوان کرد: در این بازی تمام صندلی‌های استادیوم توسط هواداران از جا کنده، جمع‌آوری و آتش زده شد به صورتی که آتش تمام استادیوم را فرا گرفته بود و حتی ماشین‌های آتش‌نشانی نیز قادر به اطفای حریق نبودند و آتش در تمام دالان‌ها زیر صندلی‌های استادیوم نفوذ کرده بود اما آیا صدا و سیما 5 دقیقه از این اتفاقات را در شبکه‌های تلویزیون منتشر کرد. این امر برای من هم سؤال برانگیز است و بازیکنان استقلال خوزستان نیز در این بازی کتک خوردند اما با پیروزی و خوشحالی به استان بازگشتند.
 
وی با بیان این‌که در اتفاقات استادیوم تختی در بازی گسترش فولاد با پرسپولیس بزرگنمایی‌هایی صورت گرفت اظهار کرد: بعد از این بازی شایعاتی مبنی بر زخمی شدن 50 نفر منتشر شد! واقعا این چه حرفی است؟ یک اورژانس را در آنجا داشتیم که فقط 3 یا 4 نفر ساخته شده که برخی برنامه‌ها به این صحبت‌ها علاقمند هستند و هیجان برای آن‌ها خوب است و نان و زندگی شان نیز در این هیجانات وجود دارد. چون این اتفاقات در خوزستان بود و می‌خواهند بگویند که در خوزستان چه اتفاتی افتاده است!
 
فرماندار اهواز بیان کرد: در تمام بازی‌های فوتبال سنگ‌اندازی و دشنام از سوی تماشاگران صورت می‌گیرد اما دوربین صدا و سیما فوراً صحنه را عوض می کند و اصلاً در شبکه‌های تلویزیون این‌گونه صحنه‌ها پخش نمی‌شود اما در بازی استقلال اهواز با تیم پرسپولیس دوربین زنده بر جمعیت تماشاگران تمرکز کرد؛ البته بعضی از افراد دوست نداشتند که استقلال خوزستان قهرمان شود اما با کمک خدا این تیم قهرمان شد و اتفاقات ورزشگاه تختی را نیز واقعا با بزرگنمایی انعکاس دادند.
 
ارزانی بیرگانی با انتقاد از بزرگنمایی و شایعاتی که پیرامون اتفاقات بازی استقلال اهواز و پرسپولیس در استادیوم تختی انجام شد، گفت: عادل فردوسی‌پور مطرح کرده بود که در این بازی 50 نفر زخمی شده‌اند! مگر جنگ شده است. در مصاحبه با برنامه 90 قصد مطرح کردن اتفاقات بازی مس کرمان و استقلال خوزستان را داشتم که به علت این‌که مقرر شده بود مصاحبه دو قسمت باشد نتوانستم این موضوع را عنوان کنم که چرا به اتفاقات بازی مس کرمان که در شهر خودتان یعنی کرمان به وجود آمد هیچ اشاره‌ای نمی‌کنید که به بازیکنان استقلال خوزستان حتی آسیب‌هایی رسیده بود.
 
وی ادامه داد: آن قدر عادل فردوسی‌پور در خصوص این اتفاقات تبلیغ کرد که از سراسر ایران با من تماس گرفتند و پرسیدند که واقعا چه اتفاقاتی در استادیوم تختی افتاده و حتی برخی نیز می‌گفتند در این بازی خون‌ریزی نیز وجود داشته است. بالاخره تماشاگران با علاقه به تماشای بازی می‌آید به صورتی که استادیوم پر می‌شود و مانند آنچه که در استادیوم آزادی شاهد بودیم درب‌های استادیوم از انبوه تماشاگران شکسته می‌شود و گاهی هم استادیوم آزادی هنگام برگزاری یک بازی کاملاً خالی است. تماشاگران به صورت ناگهانی به دیدن بازی‌ها تمایل پیدا می‌کنند و در بازی استقلال اهواز - پرسپولیس نیز به علت غلبه پرسپولیس بر استقلال تهران، تماشاگران از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان هم برای تماشای این بازی در استادیوم تختی حضور یافتند.
 
خاطرات آقای فرماندار از سیلاب اهواز

فرماندار اهواز با اشاره به سیلاب اخیر استان تصریح کرد: الحمدالله سیل دیرتر به محدوده شهر رسید و تا زمانی که آب به ما برسد تقریبا 24 ساعت زمان برد. وقتی خبر وقوع سیلاب اعلام شد تقریباً تمام عوامل اجرایی، فرمانداری شهر در منطقه مستقر بودند و شاید حدود 7 روز همه ما در منطقه استقرار یافتیم. در این سیلاب نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفت و تمام دستگاه‌ها جمع شدند و در برخی از روستاهایی که دچار آبگرفتگی شده بودند با کمک قایق وسایل مورد نیاز مردم منتقل شد.
 
ارزانی بیرگانی ادامه داد: آب روستاهای شعیبیه را فرا گرفته بود، صدای تیر و صدای کمک خواستن مردم از پشت‌بام‌ها شنیده می‌شد اما با کمک خدا تعدادی از دستگاه ها با لودر و تشکیلات دیگر آمدند و به هر روستایی یک لودر دادیم. در ساعت 2 نیمه شب نیز سد یکی از روستاها در حال شکسته شدن بود که تمام افراد و حتی خود مردم واقعاً تلاش کردند و از شکسته شدن سد جلوگیری کردند. در سیلاب اخیر مردم با جان و دل تلاش کردند، به طوری که آب حتی یک رأس از گوسفندان را نیز نبرد.
 
وی با اشاره به اقداماتی که به منظور مقابله با سیلاب اخیر در شهر اهواز انجام گرفت خاطرنشان کرد: مردم روستاها و همچنین دستگاه‌ها با همکاری هم و با نصب سیل‌بندها موجب شدند تا آبی وارد مزرعه‌ها نشود و کمترین خسارات به مزارع ناشی از سیلاب را در شهر اهواز داشته باشیم و به علت این‌که حدود یک و نیم تا دو روز زمان برد تا آب به محدوده شهر برسد برداشت محصولات کشاورزی را با کمباین انجام دادیم و در مجموع در همان زمان نزدیک به 10 هزار تن محصول توسط تعاون روستایی برداشت شد و آبگرفتگی پس از برداشت محصول انجام شده بود و الحمدالله با تلاش دستگاه‌ها و مردم در سیلاب کمترین خسارات را در اهواز شاهد بودیم.
 
فرماندار اهواز اظهار کرد: می‌توان توری رسانه‌ای از اقداماتی که در خصوص سیلاب اخیر انجام شد برگزار کرد تا خبرنگاران بدانند افراد و دستگاه‌ها چگونه در مقابله با سیلاب عمل کردند. برگزاری این تور هم موجب خوشحالی این افراد و دستگاه‌ها از دیده شدن اقدامات و زحمتشان می‌شود و هم از سوی دیگر آن‌ها را به فعالیت تشویق می‌کند. البته قصد داریم از این افراد و دستگاه‌ها تجلیل و تقدیر کنیم، چون با جان و دل کار کردند و سود این کار نیز نصیب خودشان شد و مزراع و اراضی کشاورزی دچار آبگرفتگی نشدند. در حقیقت این مزارع در حکم زندگی برای بسیاری از روستائیان بود.

وی به بیان خاطرات خود از سیلاب اخیر پرداخت و گفت: سیلاب تجربه خیلی خوبی محسوب نمی‌شد اما صحنه‌هایی را در جریان اقدامات خود مشاهده کردم که غیرقابل باور هستند. در یکی از روزهای پس از وقوع سیلاب در روستایی مستقر بودم و حوالی ساعت یک ظهر به ما اعلام کردند که سیل‌بند در حال شکسته شدن است و آب روستا را خواهد گرفت و ما به سرعت با عوامل ستاد مدیریت حوادث اقدامات خود را در این روستا انجام دادیم و حدود یک تا یک و نیم ساعت زمان برد تا از شکافته شدن سیل‌بند جلوگیری شود و خیال ما از این بابت که دیگر امکان آب گرفتگی روستا وجود ندارد راحت شود و زمانی‌که به روستا برگشتیم یکی از شیوخ روستا برای ما که حدود 50 نفر بودیم ناهار تهیه کرده بود، در صورتی‌که حتی فکر ناهار خوردن هم به ذهن ما خطور نکرده بود.
 
فرماندار اهواز ادامه داد: در شرایطی که ممکن است هر لحظه آب روستا را فرا بگیرد شخصی حدود 50 نفر را غذا داد که برای من بسیار جالب بود و به همراهان نیز گفتم که وقتی مردم مشاهده کنند که دولت مسئولین و دستگاه‌ها واقعاً کاری انجام می‌دهند این‌گونه پاسخ می‌دهند. در عوض این‌که در این شرایط سیلاب و خطر آبگرفتگی روستا فردی به جمع کردن وسایل خود بپردازد برای 50 نفر ناهار مهیا کند. در یک روستای دیگر نیز که فرد خیری 400 پرس غذا به ما داده بود را با قایق منتقل کردیم تا به دست مردم آن روستا برسانیم اما وقتی که به روستا رسیدیم مردم برای ما ناهار تدارک دیده بودند!.

ارزانی بیرگانی با اشاره به خاطره  دیگر خود از روزهای پس از وقوع سیلاب‌ها خاطرنشان کرد: حدود ساعت 9 یا 10 شب در یکی از روستاها لودر خراب شده بود و ظهر آن روز نیز ناهار نخورده بودیم؛ زمانی‌که لودر تعمیر شد جهت اقامه نماز به حسینیه‌ای در آن روستا مراجعه کردیم و در زمان برگشتن از حسینیه حدود 10، 12 جوان جلوی مسیر ما را گرفتند و خانمی یک نایلون از نان‌های تازه پخته شده به ما داد و بعد هم رفت و مجددا با یک قابلمه ماست برگشت و به همراهانم گفتم که اگر این‌ها را از آن خانم نگیرند ناراحت می‌شوند؛ این‌ خاطره خوبی برای من است که مردم در اوج گرفتاری این‌طور به دیگران رسیدگی می‌کنند.
 
سیستم‌های پالایش هواشناسی دقیق نیستند
 
وی در توضیح به انتقاداتی که از تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس و ادارات در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار می‌شود عنوان کرد: در زمان وقوع پدیده گرد و غبار میزان آلودگی هوا به صورت پیامک برای ما ارسال می‌شود و فرمانداری به تنهایی تعطیلی مدارس و ادارات را اعلام نمی‌کند بلکه این تصمیم در ستاد مدیریت بحران گرفته می‌شود و ما تنها پس از این‌که مدیریت بحران نتیجه تصمیم خود را در این زمینه به ما اعلام کند می‌توانیم وضعیت تعطیلی مدارس و ادارات را اعلام کنیم.
 
فرماندار اهواز با بیان این‌که سیستم‌های پالایش هواشناسی دقیق نیستند اظهار کرد: در یک روز که از سوی مدیریت بحران به علت وقوع پدیده گرد و غبار تعطیل اعلام شده بود شاهد بهترین هوای ممکن در استان بودیم. دستگاه‌های هواشناسی ما حداکثر تا 48 ساعت آینده را پیش‌بینی و اعلام می‌کنند و حتی معلوم نیست که این اطلاعات دقیق باشد یا نه. بنابراین به این صورت نیست که ما نخواهیم یک روز تعطیل اعلام شود بلکه اطلاعاتی که در این زمینه در اختیار ما قرار می‌دهند دقیق نیستند و وقتی که اطلاعات دقیق نیست، تصمیم‌گیری‌هایی که در این راستا اتخاذ می‌شود هم دقیق نیستند.
 
ارزانی بیرگانی افزود: یک روز گرد و خاک سنگین به وجود آمد اما تعطیل اعلام نشد و در هفته‌ای که سیلاب به وقوع پیوست نیز اعلام کرده بودند که ساعت 5 بعدازظهر روز پنج‌شنبه وضعیت هوا بسیار بد می‌شود و به همه گفتیم که در خانه‌هایشان بمانند اما در نهایت هوا تغییری نکرد و حتی هوا بسیار خوب بود.
 
برگزاری انتخاباتی سالم
 
وی با بیان این‌که در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان کاری بزرگ انجام شد، تصریح کرد: این انتخابات سالم‌ترین انتخاباتی بود که برگزار شد و با توجه به این‌که مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حساسیت بیشتری برخوردار است، حتی یک مورد شکایت نیز در مرحله دوم نداشتیم. پس از شمارش آرای انتخابات خبرگان یک صندوق رای مخصوص این انتخابات به عنوان نمونه بازشماری شد که حتی یک رای نیز تغییر نکرد به صورتی که حتی تعجب عوامل هیات نظارت را برانگیخت که چطور حتی به علت خستگی افراد در شب، یک رای هم بالا و پایین نشده و اشتباهی صورت نگرفته است.
 
فرماندار اهواز به شکایات افراد مبنی بر انجام تخلف در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان خواستار شمارش مجدد آرا شدند اما پس از بازشماری آرا شاید فقط یک یا دو رای که کاملا مشخص بود ناشی از خستگی شخصی حین شمارش آرا بوده، بالا و پایین شد و در مجموع آرا تغییری نکردند. شواری نگهبان خواستار بازشماری 50 صندوق رای شده بود اما زمانی‌که نتایج بازشماری آرای حدود 10 تا 20 صندوق را صورت جلسه و ارسال کردیم شواری نگهبان اعلام کرد که به قدری دقیق انجام شده که دیگر نیازی به بازشماری آرای صندوق‌های دیگر نیست.
 
ارزانی بیرگانی برگزاری انتخابات اخیر را مرهون تلاش عوامل اجرایی انتخابات دانست و بیان کرد: در برگزاری این انتخابات نزدیک به 15 هزار نفر تلاش کردند تا انتخابات با این سطح برگزار شد و زمان شمارش آرا نیز کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را به محل تجمیع آرا در ستاد انتخابات دعوت کردیم و به صورت لحظه به لحظه آماری از آخرین شمارش آرا را به آن‌ها ارائه می‌کردیم و جالب بود که تعداد آرای هر کاندیدا هر لحظه در رتبه‌های مختلف قرار می‌گرفت.

وی اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شکایت و اعتراض نداشتیم و حتی آرای یک صندوق هم بازشماری نشد و تشکر می‌کنم از تلاش تمام افرادی که بی‌ادعا در برگزاری انتخابات فعالیت کردند. همچنین در خصوص خرید و فروش آرا نیز با توجه به این‌که امری مخفیانه است‏ تمام تلاش خود را کردیم و با توجه به این‌که قانون به شرط اثبات، این‌گونه آرا را باطل اعلام می‌کند، اعلام کردیم به هر ماموری که با ارائه مستندات لازم فردی را به تخلف خرید و فروش آرا دستگیر کند مبلغ 500 هزار تومان جایزه نقدی اعطا می‌کنیم و الحمدالله در این باره هم خیلی تلاش شد و خدا را شکر انتخابات به سلامت برگزار شد.
 
امکانات فرمانداری اهواز در حد اداره این کلان‌شهر نیست!
 
فرماندار اهواز تصریح کرد: همه ما انسان هستیم و در فرمانداری نیز ایراداتی داریم و امکانات فرمانداری اهواز نیز در حدی نیست که یک کلانشهر را اداره کند. در کل دنیا کنترل ورزشگاه‌های از طریق دوربین‌های صورت می‌گیرد و اصلا ماموری به چشم نمی‌خورد و اگر فردی در حین بازی سنگ‌اندازی کرد یا حتی یک صندلی را از جای درآورد، دوربین ورزشگاه تصویر فرد را در سیستم جستجو و ثبت می‌کند و در دفعه بعد در زمان ورود آن فرد به هر ورزشگاهی با هشدار سیستم ماموران امنیتی فرد مذکور را دستگیر می‌کنند و به این علت است که گاهی می‌شنویم فردی برای دو سال از حضور در ورزشگاه‌ها محروم شده است.
 
ارزانی بیرگانی ادامه داد: فرض کنید که قاضی در کشور ما فردی را به دو سال محرومیت از حضور در میدان‌های ورزشی محکوم کند؛ چگونه می‌توانند این فرد را دستگیر کنند؟ در کشورهای دیگر سیستم از ورود مجدد یک فرد متخلف جلوگیری می‌کند و آن فرد نیز به پرداخت خسارتی که زده علاوه بر جرایم دیگری محکوم می‌شود، ضمن این‌که یک پرونده قضایی هم برای فرد مذکور تشکیل می‌شود. در فرمانداری هم باید همین کار را انجام داد؛ بالاخره ایراداتی نیز در فرمانداری وجود دارد اما گاهی عوامل ما 14 یا 15 ساعت به صورت مستمر کار می‌کنند.
 
وی با اشاره به گذشت دو سال و یک‌ماه از تصدی فرمانداری اهواز خاطرنشان کرد: یکم اردیبهشت سال 93 به عنوان فرماندار اهواز منصوب شدم و از استان فارس ماموریتی دو ساله در فرمانداری اهواز دارم که ان‌شالله با اتمام آن به فارس بر می‌گردم. من در اهواز بزرگ شدم و 27 سال است که در استان فارس زندگی می‌کنم البته حدود دو سال هم فرماندار مسجدسلیمان بودم.
 
سه کار شاخص ارزانی در فرمانداری اهواز/ مرزی که به دل فرماندار نشست
 
فرماندار اهواز مرزی شدن اهواز، امنیت و سلامت انتخابات، بنکداران و جمع‌آوری دستفروشان را جزو اقدامات شاخص خود در منصب فرمانداری این شهرستان دانست و عنوان کرد: به صورت اتفاقی مرز اهواز را در نقشه دیدم و وقتی موضوع مرزی بودن اهواز را مطرح کردم معاونین استانداری می‌خندیدند و حتی برخی فکر می‌کردند که شوخی می‌کنم. در جلسه‌ای که در دفتر آقای مقتدایی با حضور آقایان دهقان، خبیر و مدیرکل مرزی برگزار شده بود این موضوع را با آقای مقتدایی در میان گذاشتم و گفتم که ما مرز داریم و چرا من را در این جلسه دعوت نکردید؟ در نهایت در نقشه‌ای که بر دیوار اتاق نصب بود مرز موجود را نشان دادم که ابتدا استاندار گفت که ماشین بخشدار هم از این نقطه رد می‌شود و در جواب ایشان گفتم که اینجا حدود 2 کیلومتر مرز داریم و در آن جلسه عملا اهواز مرزی شد که برای من بسیار دل‌چسب بود.
 
ارزانی بیرگانی با بیان این‌که شغل اصلی من در زمینه انتخابات و امنیت است گفت: همه عملکرد فرمانداران را در این دو مورد می‌بینند. امنیت مانند سلامت است و تا زمانی‌که در سلامتی به سر می‌برد می‌گوید که سالم هستم و زمانی‌که سلامتی خود را از دست می‌دهیم ارزش سلامتی را می‌فهمد. بسیاری از افراد نسبت به حضور و شهادت نیروهای ایرانی در عراق، سوریه و لبنان معترض بودند می‌گفتند که چرا ما در این کشورها حضور داریم اما اکنون علت و پاسخ این سوالات مشخص شده است؛ اگر ما در این کشورها نبودیم اکنون باید در کشور می‌جنگیدیم. ما الان در میان ناآرامی‌های منطقه، کشوری آرام هستیم.
 
وی با اشاره به دوره فرمانداری خود در شیراز، اظهار کرد: جرایمی که در شیراز انجام می‌شود بیشتر از جرایمی است که در اهواز اتفاق می‌افتد. شهر شیراز در ارتکاب برخی از جرایم 30گانه، مقام اول و در ارتکاب بسیاری از این جرایم نیز مقام دوم در سطح کشور را دارد اما اهواز رتبه ششم یا هفتم را در ارتکاب این جرایم دارد؛ با این وجود حتی من که فرماندار هستم وقتی به شهر شیراز بروم نسبت به شهر اهواز احساس می‌کنم که در جای امن‌تری قرار داریم و دلیل این موضوع آرامش روانی آدم‌هاست.
 
مردم خوزستان دوست‌دار حوادث!
 
فرماندار اهواز تصریح کرد: مردم در خوزستان بسیار حادثه دوست هستند. در یک سانحه که یک کامیون از پل سقوط کرده بود پس از اطلاع از وقوع این سانحه به محل رفتم. وقتی به محل سانحه رسیدم با وجود این‌که در زمان جنگ افراد زخمی و مجروح‌های مختلف و بسیاری را به چشم دیده بودم اما نمی‌توانستم به فرد مجروح نگاه کنم و واقعا احساس وحشت می‌کردم اما افراد و حتی خانم‌ها در حال فیلم‌برداری از این حادثه بودند!.
 
ارزانی بیرگانی ادامه داد: اگر همین سانحه در شهر شیراز اتفاق می‌افتاد اصلا فردی برای نگاه کردن هم قدم جلو نمی‌گذاشت و جرات نمی‌کرد که تماشا کند. در هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد مشکل اصلی ما دور کردن مردم از صحنه حادثه است. در انفجار یک خانه نیز وقتی که در محل حادثه حضور یافتیم نیروهای انتظامی گفتند که نمی‌دانیم باید چه کاری براب دور کردن مردم انجام دهیم و نیروهای آتش‌نشانی نیز از امکان وقوع یک انفجار دیگر به علت عدم تخلیه گاز در لوله‌های گاز خبر دادند، به صورتی که حتی من دستوری مبنی بر روشن کردن و مصرف گاز توسط مردم دادم تا گاز موجود در لوله‌ها تخلیه شود. با این وجود مردم از صحنه حادثه دور نمی‌شدند.
 
وی با اشاره به حادثه تصادف کامیون و سقوط از پل بیان کرد: بابت انفجار کامیون تا حدی ترس وجود داشت که از نیروهای آتش‌نشانی نیز خواسته شد تا از محل فاصله بگیرند و از مردم نیز خواستیم تا در محلی باشند که آسیبی به آن‌ها نرسد اما مردم منطقه را ترک نمی‌کردند، در صورتی‌که هر لحظه ممکن بود کامیون منفجر شود. در نهایت مجبور شدیم تمام خانه‌های اطراف محل وقوع سانحه را تخلیه و برق را قطع کنیم چون یک جرقه ممکن بود باعث انفجار عظیم 24 هزار لیتر بنزین کامیون شود؛ با این وجود قادر به دور کردن مردمی که قصد تهیه فیلم از محل سانحه را داشتند، نبودیم.
 
فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: در شهر شیراز، روزنامه حوادث اصلا خوانده نمی‌شود و مردم می‌گویند که وقتی کاری از دست ما بر نمی‌آید چرا اوقات خود را تلخ کنیم و این صحبت بسیار مهمی است اما در اهواز اخبار حوادث بار روانی بالایی برای مردم دارد.
 
ارزانی بیرگانی عنوان کرد: انتخابات با تلاش بسیار و شب نخوابیدن‌ها، استرس‌ها و اضطراب‌ها برگزار شد؛ امنیت انتخابات را بسیار دوست داشتم. در انتخابات باید هر اقدامی سرجای خود انجام شود؛ همه فکر می‌کنند که تقلب می‌کنی و هیچ‌کس فردای انتخابات فکر نمی‌کند که درست کار ‌کرده‌ای. در انتخابات شورای شهر شیراز پس از پایان شمارش آرا زمانی‌که هنوز نتایج اعلام نشده بود 8 نفر از کاندیداها در دفتر من حضور یافتند و با اعتراض ادعای می‌کردند که تقلب در انتخابات انجام شده است. این 8 نفر برندگان انتخابات بودند و من از تک تک آن‌ها پرسیدم که آیا همه شما به انجام تقلب در انتخابات اذعان دارید و سپس مطرح کردم اگر شما در این انتخابات حائز حداکثر آرا شدید با موضوع تقلب چه می‌کنید؟ یعنی حتی برنده انتخابات نیز تا قبل از آنکه بفهمد پیروز صحنه انتخابات شده فکر می‌کند که در انتخابات تقلب صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: همین افرادی که رای آوردند نیز در زمان شمارش آرا تماس می‌گرفتند و مدعی می‌شدند که صحبت‌هایی در خصوص ارتکاب تقلب شده است!؛ ما از آن‌ها خواستیم ابتدا اجازه دهند نتایج اعلام شود و پس از آن از تقلب در انتخابات صحبت بزنند. میان استرس و اضطرابی که وجود داشت به نظرم انتخابات خوب برگزار شد و از این انتخابات رضایت داشتیم چون هر چقدر که آرا بازشماری می‌شدند، خطایی وجود نداشت و افراد معترض نیز 50 صندوق از بدترین صندوق‌هایی که به گمان خودشان در آن‌ها تخلف صورت گرفته بود را به ما معرفی و تمام شکایات خود را در این 50 صندوق خلاصه کردند و زمانی‌که مشخص شد که هیچ تخلفی صورت نگرفته است از سلامت انتخابات و ضایع نشدن آرا بسیار خوشحال شدم.
 
فرماندار اهواز در خصوص اقدامات شاخص خود گفت: از اجرای طرح جمع‌آوری بنکداران از مرکز شهر بدم نیامد چون مشاهده کردم مردم بسیار راضی هستند و با گذشت ماه‌ها همه تشکر می‌کردند. جمع‌آوری دستفروشان نیز اقدام بسیار بزرگی بود که هنوز به اتمام نرسیده چون باید این دست‌فروشان نیز در مکانی مستقر شوند اما جمع کردن این تعداد از دست‌فروشان کار سنگینی بود که ماه‌ها زمان برد.
 
و کارهایی که هنوز به پایان نرسیده‌اند...
 
ارزانی بیرگانی همچنین به اقدامات شاخصی که در نظر داشته اما هنوز انجام نشده‌اند اشاره و اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در منطقه بخش اسماعیلیه و غیزانیه که تاکنون انجام نشده و همچنین احداث ساختمانی برای فرمانداری که اکنون در درست انجام است از قبیل این اقدامات است و این‌که بسیار دوست داشتم تا رودخانه کارون دوباره پر آب شود و سطح آب افزایش یابد که به نصب سدهای پلاستیک نیاز است که سطح آب را تا دو متر بالاتر می‌آوردند و در دنیا نیز این کار انجام می‌شود که بسیار قشنگ است.
  
وی ادامه داد: زمانی که سیلاب باعث پر آب شدن رودخانه کارون شده بود این رودخانه مانند زمان قدیم بسیار زیبا به نظر می‌رسید؛ نصب سدهای پلاستیک باید انجام شود؛ این سدها به گونه‌ای است که نصب و سپس باد می‌شوند تا جلوی آب را بگیرد و در نتیجه موجب افزایش سطح آب می‌شود  و اگر در چند نقطه از رودخانه کارون این سدهای پلاستیک نصب شود رودخانه کارون دوباره پر آب می‌شود. این کار در استان گلستان نیز انجام شده و اکنون برای رودخانه کارون نیز در حال پیگیری است و شهرداری مسئولیت این طرح را بر عهده دارد.
 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
انتشار یافته: ۲۸
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
comment
0
0
comment مهندس جان نظراتتان را خواندم خوب و عالی بود در اصفهان هزارا ن خانه برای ساخت بزرگراهها خراب می شود ولی این اهواز خنده دار است در جاده ساحلی کنار. مدرسه صالحین و میهن شرقی همیشه ترافیک است یعنی کسی نیست کمی بتواند این قسمت را کمی پهن تر کند. در خیابانهایتان یک پارکینگ طبقاتی وجود ندارد، زیتون طالقانی کیانپارس یک پارکینگ طبقاتی ندارند ، اصفهانیها حداقل دزدی در شهرداری هایشان وجود دارد،
comment
سرباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
comment
0
0
comment اين [...]كجا بود حالا پيداش شده ولي ان شاء الله او را هم دنبال مقتدايي خواهيم فرستاد
comment
سورین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
comment
6
4
comment این مرد استثنایی هست .. کاش فرماندار اهواز بمونه.. فقط خدا میدونه چقد مهندس ارزانی زحمت میکشه.. اهواز و کلا خوزستان به همچین مدیرای جسور ، شجاع و دست پاک و قدر شناس احتیاج داره.. کسی که واسه تشکر از همون زن روستایی چندروز بعداز سیلاب به منزلش میره و ازش حضوری تشکر میکنه.. پس هم دلسوزه و هم قدرشناس
پاسخ ها
comment
سیلاوی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
comment برادر گرامی اهواز هیچگاه اینچنین فرماندار [...] را تجربه نکرده بود ایشان در حوزه فرمانداری [...]شدند سری به فرمانداری اهواز بزنید آنگاه [...]حضور [...]را خواهید دید
comment
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
comment ایشون اینقدر شیراز شیراز میکنه خوب میرفتن فرماندار شیراز میشدن، البته اگه شیرازی ها بخوانش..........
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment منم جای ارزانی بودم از رفتن مقتدایی متاسف میشدم.اخه کدوم استاندار زیر بار فرماندار پروازی میره که مقتدایی رفت.
سالهای قبل سیلهای وحشتناکتری داشته ایم که فرمانداران قبلی به درستی مدیریت کرده اند.کجاش دلسوزه؟؟
اگه دلسوز بود خانواده اش را اهواز می اورد در کنار همین مردم ودر گرماوگردو خاک و......
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment اهواز چنین فرماندار خوبی در تاریخ خود نداشته ونخواهد داشت استاندار جدید اگر مردم اهواز را دوست داشته باشد نباید بگذارد به استام فارس برگردد چون چنین فرماندار گیرش نمی آید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment باور کنید حدود 15 الی 16 ساعت سر کار است واین کار را هیچ وقت هیچ فرمانداری در اهواز نکرده
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment من از ابقاي شما در فرمانداري اهواز تاسف مي خورم
تو اين 3 سال چه كار مفيدي انجام داده ايد كه اهواز و با اصفهان مقايسه مي كنيد !
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment ههههههه جانسار سلام اين [...]نميتونه اداره كنه چه برسه [...]اهواز باشه اين هم فهميده ومدير تو استان هست
comment
ساکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment مدیران پروازی خوزستان واهواز نمیخواد
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment بیشترین تبعیض و [...]گرایی و بی نظمی و [...]را در زمان شما شاهدیم وقتی که دفتردار [...] شما همه کارن
comment
ساعدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment ای کاش مقتدایی 2 روز دیرتر عزل میشد حکم عزل فرمانداراهواز رازده بود واقای اورکی قراربود بیاد که نشد حیف
comment
نیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment قابل توجه مسئولین استان از وقتی که [...] شد [...] چند نفر رو اخراج کرد اصلا اون کاری نیست وهرچی [...] بگه همونه کسی که [...]رو به [...] کشید
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment تواین مدت چرا این کارها رانکردی خبیرهم که به شدت سماروحمایت میکرد چی شدالان برنامه کارهای اینده رو میدی ترس ازجابه جایی چقدر تشنه [...]هستید
comment
حزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment همه عالم وادم میدونن که حکم عزل شما رو زدن وگزینه شما اقای اورکی قراربود معرفی بشه شانس اوردی که مقتدایی رفت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
comment
0
0
comment چرا همش شيراز را مثال زده؟
comment
عبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
comment
0
0
comment چرا ففط تعریف و تمجید [...] شدگانش را منتشر میکنید
comment
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
comment
0
0
comment اقای محترم شانس اوردید که اینجاشیرازیااصفهان نیست وهمینه که درسمت فرمانداراهوازداریدجولان میدیدانجا مسئولین قصدشان خدمت به مردم است نه تفاخر و [...] اقای محترم [...] شما اگربخوادشمارو ملاقات کنه بایدسفارش شده باشه چه برسه مردم عادی بزرگترین [...] در دوره شماست تبعیض تا چه حد [...] یا [...]ازکدام بگم رفتار شما احمدی نژادیست
comment
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
comment
0
0
comment اگراصفهان بود 1 ساعته مردم عزلت میکردن
comment
عبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
comment
0
0
comment باندبازی بسه دیگه [...]باید بره دارو دسته اش پشت سرش
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
comment
0
0
comment قابل توجه اون کسی که میگه 15 ساعت حضور داره البته این حضورجهت [...] به مردم نیست و [...] درساعات حضورش کارمندفرمانداری نمیتونه اونو ببینه وباید ازفیلتردفترداربگذره ایا خوشش میادیانه وبعد چه برسه به مردم عادی
comment
جنوبى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
comment
0
0
comment درودبر فرماندار اهواز
comment
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
comment
0
0
comment اقای ارزانی شما فقط اسمتون فرماندار همه کاره [...] و [...] که چوبش را میخورید
comment
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
comment
0
0
comment چرا این حرف ها رو الان رو میکنید ودر زمان مقتدایی سکوت کردی همین مونده خوزستانی ها واهوازی ها حد ومرز شهرخودشون راندونند ویکی از شیراز بیاد بهشون بگه خنده داره
comment
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
comment
0
0
comment تا دیروز نمیدونستید که بروال کوی علی اباد کجاست جز اهوازه یانه الان اکتشاف میکنی واسه اهواز و مردمش که مائیم متاسفم
comment
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
comment
0
0
comment اقای ارزانی شما یه پا [...] داره بنده خدا شما بریدشیراز به اکتشافاتتون ادامه بدین
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
0
comment مردم اهواز میدون دو سال شما خوب برای [...] چه کارهای [...] کرده اید ضمنا شما که فرماندارنبودید بچه ای بنام [...] خط میداد خدا را شاکریم که انشاالله هرچه زودتربری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار