اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به گسترش روز افزون قلیان در کلانشهر اهواز بخصوص در بین جوانان هشدار داد.

شکرالله سلمان زاده چهارشنبه در آئین هفته مبارزه با دخانیات در بوستان ساحلی اهواز اظهار کرد: هرچند در سال های اخیر اعتیاد به قلیان در مکان های عمومی بیشتر شهرهای کشور گسترش یافته است ولی این معضل در اهواز به مراتب شکل نگران کننده تری به خود گرفته است. 
وی گفت: برای ریشه کنی معضل اعتیاد به قلیان و کاهش مصرف آن در بین خانواده ها و در سطح پارک ها باید همکاری بین بخشی وجود داشته باشد و هرکس به سهم خود وظیفه اش را انجام دهد. 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: قلیان تنها با همکاری فرابخشی و همت عمومی میسر است چرا که مردم باورهای اشتباهی دارند که مضرات قلیان کمتر از سیگار است و متاسفانه این باور در خانواده ها رواج پیدا کرده است. 

سلمان زاده با بیان اینکه برای کم کردن عرضه و تقاضا ، نخستین افراد تاثیرگذار خود مردم هستند گفت: با اینکه ضرر قلیان 400 برابر سیگار است بسیار جای تاسف دارد که دختر و مادر خانواده نیز قلیان می کشند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: دود استنشاق، دود ثانویه و دودی که از قلیان ها روی اشیا می نشیند هر سه ضرر دارد اما بین آنچه مردم می دانند و آنچه عمل می کنند فاصله بسیار است. 

وی با بیان اینکه برای رساندن دانش به بینش و در نهایت ترک دخانیات باید بسیار تلاش کرد گفت: برخی پزشکان که خود از مضرات سیگار آگاه هستند و سیگار می کشند که این بسیار تاسف آور است.  در این آئین چهار هزار قلیان که در دو ماه نخست سال جاری در بوستان های سطح شهر اهواز ضبط شده است معدوم سازی شد. 

چهارم تا دهم خرداد هفته مبارزه با دخانیات است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار