اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حج واجب امسال عملا امکان پذیر نیست.

علی جنتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه همایش تجلیل از فعالان اقامه نماز افزود: قرار بود تا امروز یکشنبه صبر کنیم و اگر مقامات عربستان نکاتی که مورد توجه ما بود پاسخ دادند بحث حج امسال را دنبال کنیم اما با توجه به نوع برخورد و گفتارمقامات عربستانی که در دو دور مذاکرات با هیات ایرانی داشتند و ایجاد موانع و کارشکنی ها، عملا انجام فریضه حج امکان پذیر نیست.

تعمد عربستان برای برگزار نشدن حج 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استنباطم این است که تعمدی از طرف دولت عربستان سعودی برای بجا نیاوردن حج تمتع امسال وجود دارد.

علی جنتی درخصوص اینکه معاون وزیر خارجه عربستان اعلام کرده است ایرانیان به طور جدی پیگیر قضیه حج تمتع امسال نیستند افزود: این‌ها جوسازی های رسانه ای است و می خواهند کارشکنی های خود را بپوشانند و آنچه برای ما بسیار مهم بود و درخصوص آن تاکید داشتیم، بحث تامین امنیت زائران است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه ای که دولت عربستان دارد و با توجه به وقایع سال گذشته که منجر به شهادت زائران ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی شد و در سال های قبل هم دستگیری های مختلفی به بهانه های واهی از حجاج ایرانی صورت گرفت، ما اصلا هیچ وسیله ای برای حمایت کنسولی از شهروندان ایرانی نداریم.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه رعایت حرمت و حفظ حرمت زائران بیشتر مورد تاکید ما بوده است گفت: در زمینه های اجرایی مناسک حج هم ما عملا چهار ماه زمان را از دست داده ایم و امکان اینکه بتوانیم اماکن اقامتی زائران را سریعا فراهم کنیم نداریم و زمان را هم درخصوص بستن قراردادها در زمینه های مختلف ازجمله تغذیه و رفت و آمد زائران از دست داده ایم.

وی افزود: استنباط من این است که تعمدی از طرف دولت عربستان برای اینکه زائران ایرانی به طور رسمی نتوانند امسال حج تمتع را بجا بیاورند وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار