اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
اصلاح طلبان در رابطه با ریاست عارف در مجلس دهم کم کاری کرده‌اند و جریان مقابل نیز برای ریاست لاریجانی پرکاری داشتند
محمدعلی وکیلی، سخنگوی فراکسیون امید در رابطه با علت پیروزی علی لاریجانی در جریان انتخابات رییس مجلس بر عارف گفت: بالاخره رقابت است و یک نفر باید در آن پیروز شود ،به هر حال نمایندگان رای دادند. البته خود اصلاح طلبان نیز در این زمینه کم کاری کرده‌اند و جریان مقابل نیز پرکاری داشتند.

وی درباره اینکه چه جایگاهی باید برای عارف در مجلس دهم در نظر گرفته شود به خبرنگارعصر ایران اظهار داشت: آقای عارف ریس فراکسیون امید است و بعید است که مسولیت ریاست کمیسیونی را به عهده بگیرد و احتمالا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهند شد.

وکیلی در مورد اینکه آیا رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان به اختلاف آنها در مجلس دهم می‌انجامد گفت: امیدوارم که مجلس به همدلی برگردد زیرا ترکیب هیات رییسه آن تعادل لازم را بویژه در کرسی‌های دبیران ندارد و تعامل می تواند به تعادل منتهی شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که این رقابت و این عدم تعادل به اختلاف نکشد.

وکیلی: اصلاح‌طلبان در جریان ریاست عارف کم کاری‌ کرده‌اند/ عارف عضو کمیسیون آموزش خواهد شد/ کوهکن: احتمالا ترکیب هیات رئیسه تغییر می‌کند

سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم در مورد امکان تغییر ترکیب هیات ریسه در انتخابات هیات رییسه دائم نیز گفت:به جز کرسی رییس اتفاقات و تغییراتی را شاهد خواهیم بود و احتمال دارد جای دهقان با آقای مطهری در کرسی نایب ریسی دومی و یا حتی بنده و آقای امیرآبادی در کرسی دبیری تغییر کند.

کوهکن:احتمالا ترکیب هیات رئیسه تغییر می‌کند

همچنین محسن کوهکن ،عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم در مورد دلیل رای آوردن لاریجانی در مقابل عارف به خبرنگار عصر ایران گفت: این موفقیت لاریجانی به گفتار،رفتار و نحوه اداره مجلس توسط وی برمی‌گردد.

این نماینده اصول‌گرا ادامه داد: باید توجه داشت که فرد داوطلب فراکسیون امید برای ریاست مجلس از فرد داوطلب برای نایب رییسی نزدیک به 40 رای کمتر کسب می کند و این نشان می‌دهد که آنها در انتخاب مصداق‌ها اشتباه کردند.

وی اظهار داشت: اختلاف رای لاریجانی و عارف همچنین عارف و پزشکیان در این مجلس نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از این رای دادن‌ها و رای ندادن‌ها در جلسات و رایزنی‌ها طی 10 روز گذشته ایجاد شد.

کوهکن در مورد پست احتمالی عارف در مجلس دهم خاطر نشان کرد:عارف ریاست فراکسیون امید را داراست و خودشان تصمیم می گیرند که او در مجلس دهم در چه سطحی وارد شود و چه کارهای انجام دهد.

وی در مورد اینکه آیا رقابت بوجود آمده بین اصولگرایان و اصلاح طلبان برای ریاست مجلس باعث ایجاد اختلاف میان آنها در مجلس دهم می‌شود یا خیر نیز گفت: کف برایند عقلانیت درهر دوجناح در مجلس دهم از نمره ده بالاتر است و اگر به این اعتقاد داشته باشیم نباید جای نگرانی برای اختلافات وجود داشته باشد و امیدواریم همدلی بین این دو جناح سیاسی در مجلس دهم شکل بگیرد و یا حداقل اگر همدلی نباشد برای حفظ آرامش همزبانی باشد.

این عضو فراکسیون ولایت در مورد احتمال تغییر در ترکیب هیات ریسه نیز گفت: اگر این ترکیب عوض شود چیز جدیدی نیست زیرا در گذشته نیز هیات ریسه موقت تغییر کرده اند واحتمال این تغییر وجود دارد.


برچسب ها: وکیلی ، عارف ، کوهکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار