اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر شرکت های تابعه آب و برق خوزستان/رضا علیجانی: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح روابط عمومی ها بود/سید فضل الدین موسوی:شاهد تحول 65 درصدی در روابط عمومی ها بودیم/حمیدرضا شمس: عبور از روابط عمومی ها با توسعه صنعت ITC غیر ممکن می باشد
ما باید تشکل های صنفی را باور کنیم و دید رسانه ای مدیران را ارتقاء ببخشیم تا روابط عمومی ها در جایگاه اصلی خودشان قرار بگیرند.



شوشان: اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر شرکت های تابعه آب و برق خوزستان در سالن آمفی تئاتر سازمان آب و برق و با حضور مدیران روابط عمومی و اهالی رسانه برگزار شد. 

به گزارش شوشان ، در آئین استقرار سامانه های مدیریت کیفیت (iso9001) و رضایت مشتری (iso10004) که برای نخستین بار در سازمان آب و برق استان خوزستان برگزار شد تقریبا اکثر مدیران روابط عمومی ها حضوری فعال داشتند.

در ابتدای این جشنواره ،  خانم جوادی مجری برنامه ضمن خوش آمد گویی به حاضرین ، روابط عمومی را یکی از سخت ترین شغل ها دانست و آن را برای یک سازمان مانند مادری برای خانواده تشبیه کرد که وجودش برای یک سازمان ضروری ست. 



در ادامه، رضا علیجانی مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان در خصوص استقرار سیستم های کیفیت ISO 9001  و ISO 10004  گفت: : با توجه به استقرار سیستم های مدیریت کیفیت ایزو 9001 و رضایت مشتری ایزو 1004به این نتیجه رسیدیم که باید در کنار این استانداردها از کمک مشاوران نیز برخوردار شویم.  این مورد برای اولین بار برای روابط عمومی ها اتفاق افتاده که باید از شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، کلیه معاونین، مشاورین و اصحاب رسانه در این دو ساله تشکر کنم که همکاری لازم را در اجرای این امر با ما داشتند.

علیجانی هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی را بحث انگیزشی و آموزشی برای روابط عمومی ها دانست و گفت: خوشبختانه شاهد پیشرفت بسیار خوبی در روابط عمومی ها هستیم، خصوصا در بحث اطلاع رسانی و درون سازمانی بسیار رشد داشتند و هدف ما هم همین بحث انگیزشی بود.
مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح روابط عمومی ها بود که تلاش کردیم با ایجاد رقابت و انگیزه در کارکنان به این مهم دست پیدا کنیم.


پس از سخنان رضا علیجانی ، سید فضل الدین موسوی دبیر جشنواره و نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان گفت:  این انجمن مدیریت هماهنگی  پنج استان را با مرکزیت خوزستان برعهده دارد که با استقرار دولت جدید با آزادی عمل بیشتر تشکل ها ، توانست تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه گفت : از همکاران خود در موسسه فرهنگی مشی فاخر که یکی از فعالان عرصه روابط عمومی در سطح کشور می باشد و همچنین از مدیران روابط عمومی استانداری بابت برگزاری "جشنواره سلام " و روابط عمومی های برگزیده در استان تشکر می کنم که موجب شد استانداری خوزستان در این زمینه میراث خوبی را از خود بر جای بگذارد.

موسوی در ادامه از طرح استقرار سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 و ISO 10004  که با همکاری موسسه  بین المللیICS  کانادا خبر داد و گفت: نظام ایزوها و مدیریت کیفیت برای سازمان ها - چه با پرسنل کوچک یا بزرگ - در جهت روش مندی، بهینه سازی و تسطیح منابع و چابک سازی سازمان ها طراحی شده است.


نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان یادآور شد: این طرح حاصل تحقیق و پژوهشی چند ماهه است و ما با ارتباطی که با موسسه ICS  کانادا داریم متوجه شدیم در ارزیابی های اولیه بخش های حراست، مالی اداری و روابط عمومی یک سازمان آنگونه که باید دیده نمی شوند. در ادامه ، فاکتورها و شاخص های تخصصی را توسط انجمن روابط عمومی ایران بومی سازی کردیم و در ایزو قرار دادیم و از دل ایزو با تلاش مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق و همچنین جلسات متعدد با مشاوران آموزش و ممیزی ، در نهایت  منجر به استقرار سیستم ها شد و خوشبختانه برای اولین بار در ایران شاهد هستیم که یک روابط عمومی سیستم ایزو را مستقر کرد.

سید فضل الدین موسوی  افزود: دومین جشنواره روابط عمومی شرکت های تابعه سازمان آب و برق خوزستان با همت مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان و اساتید روابط عمومی از جمله لفته منصوری و... برگزار شد.


وی گفت: تفاوت این جشنواره با جشنواره ی پیش ،  تغییر ارزیابی از برگه های خود اظهاری به ارزیابی حضوری بود که با جمع بندی و تحقیقی که انجام شد شاهد تحول 65 درصدی در روابط عمومی ها بودیم. اگر میخواستیم به فرم های خود اظهاری اکتفا کنیم نتیجه دیگری رقم میخورد که با ارزیابی حضوری متوجه شدیم که روابط عمومی چه فعالیت های گسترده ای انجام می دهند که دیده نمیشود.

نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان افزود: در این جشنواره چهار رویکرد دنبال کردیم که می توان به رویکرد ارزیابی (نقاط ضعف را برای ما نشان میدهد)، رویکرد انگیزشی (جهت ایجاد رقابت بین همکاران) ، رویکرد آموزشی (موجب شد از دل این جشنواره 20 جلسه خصوصی آموزشی داشتیم) ، رویکرد ارتقاء (ارائه آموزش جهت ارتقا ) اشاره نمود. 

پس از صحبت های موسوی ، گروه موسیقی آواب زیر نظر مدیریت سازمان آب و برق خوزستان و متشکل از پرسنل روابط عمومی آب و برق خوزستان، برنامه موسیقی سنتی را اجرا کردند که مورد توجه و تشویق حاضرین قرار گرفت.

به گزارش شوشان ، در ادامه این جشنواره ، حمیدرضا شمس مسئول امور استان های مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ، با اشاره به وجه مشترک روابط عمومی ها و رسانه ها گفت: روابط عمومی ها و رسانه برای اطلاع رسانی خدمت می کنند. شمس از سازمان آب و برق خوزستان که موجب برگزاری چنین جشنواره و گردهمایی شده تقدیر و تشکر کرد.

خوزستان همواره مدعی بسیاری از اقدامات بزرگ است که باتوجه به آن تمامی استان ها، خوزستان را مورد ارزیابی قرار می دهند و از آنجا که در زمان عصر ارتباطات بسر می بریم نیاز مشارکت انجمن های صنفی با روابط عمومی های این استان بیشتر از همیشه احساس می شود.


شمس افزود: روابط عمومی ریشه در ایران دارد و مانند زعفرانی است که در اروپا با برند دیگری میفروشند و عمرش در ایران نزدیک به 64 سال می باشد. وی ادامه داد: باید موسسات و تشکل های صنفی که دارای مجوز رسمی هستند را باور کنیم زیرا بدون تشکل ها روابط عمومی ها به حاشیه می روند و مورد توجه قرار نمی گرفتند. ما باید تشکل های صنفی را باور کنیم و دید رسانه ای مدیران را ارتقاء ببخشیم تا روابط عمومی ها در جایگاه اصلی خودشان قرار بگیرند.

وی ادامه داد:  امروزه رسانه های  مختلف با گویش ها و زبان های متفاوت به دنبال مخاطب شناسی هستند بعد ما می آییم جایگاه روابط عمومی را تنزل می دهیم . شمس تاکید داشت: در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و هجمه به دولت عبور از روابط عموی ها عاقلانه نیست و اساساُ عبور از روابط عمومی ها با توسعه صنعت ITC  غیر ممکن می باشد.

وی ادامه داد: طی ارزیابی انجام شده متاسفانه برخی از پورتال ها و سایت های سازمان ها و نهادها ، بروز نیستند. باید حواسمان باشد که 30 استان دیگر ما را رصد می کنند. پس باید از نظر محتوایی بروز باشیم و این مدیریت با شماست.

در پایان این جشنواره کارگاه آموزشی توسط میرزا بابا مطهری نژاد استاد برجسته روابط عمومی کشور و دبیر انجمن روابط عمومی در ایران برگزار شد.

در حاشیه این جشنواره ، مدیر روابط عمومی برگزیده شده در جشنواره روابط عمومی شرکت های تابعه سازمان آب و برق خوزستان گفت و گویی با شوشان داشت. 



علیرضا نیکزاد مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری از سد و نیروگاه آبیاری مارون  به شوشان گفت: در دومین جشنواره روابط عمومی های برتر سازمان آب و برق خوزستان روابط عمومی این شرکت از میان 14 روابط عمومی حائز رتبه اول شد .

نیکزاد افزود: ارزیابی روابط عمومی های برتر از طریق مولفه ها و آیتم های مطرح شده توسط موسسه مشی فاخر صورت گرفت و بعد از ارسال آنها به موسسه مشی فاخر گروهی از طرف این موسسه به شرکت مارون آمدند و بعد از بازدید میدانی و بررسی ، روابط عمومی شرکت مارون را به عنوان روابط عمومی برگزیده انتخاب کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار