اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
نشست خبری سرپرست خدمات شهری اهواز / حلاج: کنوکارپوس ها عامل تنگی نفس خوزستانی ها نیست/ حاتمی: لزوم آموزش شهروندی و فرهنگ سازی
تعهد شهرداری در کمربند سبر اهواز 1000 هکتار بود که به سرانجام رسیده است و مابقی دستگاه ها که عهده دار...

شوشان: به ابتکار و پیگیری روابط عمومی شهرداری اهواز ، قرار بر این شده تا روزهای یک شنبه و سه شنبه ی هر هفته ، مدیران شهرداری اهواز پاسخگوی سوالات خبرنگاران شوند. یک شنبه ی این هفته ، اولین وعده روابط عمومی شهرداری اهواز محقق شد و سرپرست خدمات شهری اهواز در جمع اهالی رسانه ، پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

انتقاد از کمکاری سازمان ها در اجرای کمربند سبز اهواز

به گزارش شوشان ، علیرضا حلاج ، در این نشست به مسائل مختلفی اشاره کرد ؛ از دستفروش ها گرفته تا کنوکارپوس ها. یکی از مسائل مورد اشاره حلاج ، پارک ها و فضای سبز بود که در این مبحث ، انتقادات وی متوجه ارگان ها و نهادهایی شد که تعهدات خود را در رابطه با کمربند سبز اهواز به فراموشی سپرده اند. وی گفت : تعهد شهرداری در کمربند سبر اهواز 1000 هکتار بود که به سرانجام رسیده است و مابقی دستگاه ها که عهده دار به اتمام رساندن این طرح هستند قدمی در این زمینه برنداشته اند.

افزوده شدن 21 پارک در طول دو سال

سرپرست خدمات شهری اهواز به موضوع پارک ها نیز ورود کرد و گفت:  در 2 سال اخیر 21 پارک به مجموعه 220 پارک موجود در اهواز اضافه شده است. وی به ترمیم پارک ها و وسایل بازی و تعویض وسایل مستهلک شده و مبلمان شهری هم اشاره کرد و گفت: شهرداری در این زمینه اقدام کرده و می توان در جاده ساحلی و پارک های مختلف اهواز این اقدامات را به وضوح دید.

ساماندهی بازارچه های موقت

سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به با اشاره به بازارچه ها و میادین موجود در اهواز گفت: در کلانشهر اهواز 29 بازارچه وجود دارد که 9 بازارچه به حالت سنتی اداره می شوند. چهار  هایپرمارکت نیز در سطح شهر وجود دارد. همچنین از این تعداد ، 16 بازارچه و کانکس موقت وجود دارد که در حال ساماندهی هستند. بازارچه کیانشهر نیز در حال ساماندهی است.

کمبود 9 ایستگاه آتش نشانی

حلاج در بخش دیگر ، به وضعیت آتش نشانی و ایستگاهای موجود در شهر اشاره کرد و گفت: در حوزه آتش نشانی 15 ایستگاه در حال حاضر وجود دارد که طبیعتا با کمبود 9 ایستگاه روبه رو هستیم. باید به سرعت این نقیصه برطرف شود. وی افزود: با پایلوت قراردادن یکی از ایستگاه های نمونه در سطح شهر ، سعی داریم مابقی ایستگاه ها را به همان شکل اجرا نمائیم.

سه برنامه اصلی در حوزه پسماند

سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به برنامه های شهرداری در حوزه پسماند ، گفت: در حوزه پسماند سه برنامه اساسی مد نظر است که ابتدا تفکیک از مبداء که پیمانکار آن در حال شناسایی است. موضوع بعدی احداث کارخانه کمپوست می باشد که پیمانکار آن موظف شده 40 تا 60 میلیون تومان ماهیانه به شهرداری به علاوه 50 درصد تولید کود را بدهد. سومین برنامه نیز در دفن بهداشتی زباله ها است که سلول دفن جدید در حال ساخت است و انشاء الله تا 5 ماه آینده به نتیجه می رسد تا بتوانیم دفن بهداشتی 1000 تن زباله در شبانه روز را آنجا به سرانجام برسانیم و مانع آلوده شدن آبهای زیرزمینی شویم.

حلاج با اشاره به زباله های تولیدی در کلانشهر اهواز گفت: اینکه روزانه 1000 تن زباله در شهر اهواز جمع آوری شود یک فاجعه است و بدتر از آن اینکه روزانه 3 بار در مرکز شهر کارگران شهرداری باید زباله ها را جمع آوری کنند .


فردوس محل جدید آرامستان های اهواز

سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره محل جدید آرامستان های اهواز گفت: باغ فردوس محل جدیدی است که در حال آماده شدن است و خوشبختانه کار غسالخانه، خیابان بندی و ... انجام شده و تنها جاده ورودی آن با تعریض پل مد نظر است که بتوانیم مشکلات دسترسی را هم برطرف کنیم . وی گفت: در حال حاضر هم افراد بی بضاعت در باغ فردوس دفن می شوند.

ایجاد میدان احشام در کنار کشتارگاه صنعتی

حلاج اشاره ای هم به موضوع کشتارگاه های اهواز کرد و گفت: کشتارگاه صنعتی یکی از کارهای بزرگ شهرداری اهواز می باشد و خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه قابل قبولی رسیده است. در این زمینه تصمیم داریم میدان احشام را با هزینه 5 میلیارد تومانی در کنار کشتارگاه راه اندازی کنیم تا ابتدا شهر را از وجود احشام پراکنده در بخش های مختلف پاکسازی کنیم  و سپس با نظارت دامپزشک بهترین دام را به مردم تحویل دهیم. در ماه های آینده تمامی بخش های مختلف این کشتارگاه راه اندازی شود.

معظل دستفروشان هسته مرکزی اهواز

مهمترین بحث نشست مطبوعاتی سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز به ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر اختصاص یافت.  حلاج در این رابطه گفت: پس از سال ها توانستیم با همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی دستفروشان را از هسته مرکزی شهر جمع آوری نمائیم که جا دارد از شورای تامین شهرستان تقدیر ویژه نمایم . برای دستفروشان هسته ی مرکزی اهواز ، پارک ربیع را مد نظر قرار دادیم و خوشبختانه بحث روشنایی ، سرویس بهداشتی و وسایل آن هم تامین شده و برای اینکه مسئله تردد مرتفع شود دو دستگاه اتوبوس هم به صورت رایگان در این مسیر قرار دادیم. 

وی ادامه داد: این توانایی هست که تعداد اتوبوس ها را به 10 دستگاه هم برسانیم ، اما طبیعی است مرکز شهر مکان پرترددی است و دستفروشان مقاومت زیادی برای عدم خروج می کنند. وی افزود: بی شک دستفروشی در هسته مرکزی شهر اهواز مسائل و مصائب مختلفی از قبیل جیب بری ، سرقت و ناهنجاری ها به دنبال دارد. با ساماندهی دستفروشان و انتقال آن به بازارچه ربیع ، همه این موارد برطرف می شود. 

سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز گفت : این که عده ای بگویند در کنار فروشگاه رفاه پارکینگی وجود دارد و آن را در اختیار دستفروشان قرار دهیم کاری عاقلانه نیست زیرا زمین فوق 100 میلیارد تومان ارزش دارد و روزانه در هر شیفت کاری 700 خودرو را در خود جای می دهد که قطعا با اسکان دستفروشان در این محل ، ترافیک و مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

دستفروشان غیربومی

در همین زمینه و در ادامه سخنان حلاج ، فرزین حاتمی مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز گفت: شهرداری برای ساماندهی خیابان سلمان فارسی میلیاردها تومان هزینه کرده است تا مردم بتوانند فضای امن مناسبی داشته باشند، اما متاسفانه شاهد این بودیم که دستفروشانی از ایلام ، لرستان و کرمانشاه مشغول کار در این بازار شده بودند و حتی 40 درصد از دستفروشان را هم مغازه داران تشکیل می دادند.

پس از سخنان حاتمی ، سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: بهترین روش برای رفع مشکل دستفروشان ساماندهی آنها می باشد، زیرا ما سند و مدرک داریم که در ایام نوروز یک قطعه زمین 2 در 2 در حیابان سلمان فارسی را ماهیانه 3 میلیون تومان اجاره داده اند !

تخلیه نخاله های ساختمانی

از دیگر موضوعاتی که سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز به آن اشاره کرد ، تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف اهواز بود. وی گفت: اکنون دو محل برای تخلیه نخاله های ساختمانی در غرب و شرق اهواز در نظر گرفته شده است و در صورت مشاهده تخلیه در مکان دیگری قطعا به شدت برخورد خواهیم کرد. همچنین در حوزه وانت بارها 12 نقطه از شهر شاهد تجمع آنها هستیم که به دلیل نیاز مردم و اینکه در مسیر قرار دارند و اینکه اجناس را ارزانتر ارائه می کنند تاکنون برای حذف آنها اقدام نکرده ایم، اما طبیعتا باید ساماندهی شوند.

سالانه 4 میلیارد تومان هزینه می شود 

سرپرست خدمات شهری اهواز گفت: به موضوع آب های سطحی هم اشاره کرد و گفت: بالا زدن فاضلاب و سرریز آن به خیابان علتی دارد که باید شرکت آب و فاضلاب آن را مرتفع کند اما درخصوص دفع آب های سطحی سالانه 4 میلیارد تومان هزینه می شود. حلاج به بودجه در اختیار این معاونت برای دو حوزه جمع آوری زباله و فضای سبز اشاره کرد و گفت: در زمینه خدمات شهری و جمع آوری زباله سالانه 90 میلیارد و در فضای سبز 60 میلیارد هزینه می شود.

لزوم آموزش شهروندی و فرهنگ سازی

پس از سخنان سرپرست خدمات شهری اهواز ، مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز با اشاره به ضرورت های آموزش شهروندی گفت: اگر آموزش شهروندی در کلانشهر اهواز به خوبی فرهنگ سازی شود قطعا هزینه های گزافی که در رابطه با موضوع جمع آوری زباله انجام می شود به پروژه های عمرانی اختصاص می یابد، زیرا با توجه به مشکلات مالی و مسائل اقتصادی موجود در کشور پروژه هایی هستند که بعضا 6 سال با عقب افتادگی مواجه هستند، اما متاسفانه عده ای تنها پروژه جواد الائمه را می بینند که تنها یک ماه عقب افتادگی آن هم بدلایل مختلف دارد. پروژه جواد الائمه یک پروژه موفق است این در حالی ست که دولت در سه سال گذشته حتی ریالی به شهرداری کمک نکرده است.

کنوکارپوس ها عامل تنگی نفس خوزستانی ها نیست

پس از سخنان حاتمی ، سرپرست خدمات شهری اهواز در ادامه با اشاره به کنوکارپوس ها و پدیده تنگی نفس اهوازی ها گفت: اینکه برخی می گویند کنوکارپوس باعث تنگی نفس می شود کذب محض است، زیرا تاکنون در جایی موضوع فوق ثابت نشده و هیچ سند علمی ندارد و متاسفانه همین دیدگاه غلط باعث قطع درختان زیادی از در خانه ها شده است. 

دفن زباله های عفونی

وی در پایان به موضوع دفن زباله های عفونی اشاره کرد و گفت: در کنار سلول جدیدی که در حال احداث است مکانی را هم برای دفن زباله های عفونی مد نظر داریم، اما متاسفانه درمانگاه ها و مطب ها بدلیل عدم پرداخت هزینه ای که مد نظر است و اینکه زباله های خود را میان زباله های عادی می گذارند به روش معمول جمع آوری می شوند. از این رو قوه قضائیه قرار است به سرعت وارد قضیه شود تا بتوانیم مانع از جمع آوری زباله های عفونی درمانگاه ها و مطب ها در کنار زباله ای عادی باشیم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نوید قائدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
0
0
comment مدیر محترم شوشان
با سلام
مونوگویی و ارائه عملکرد از سوی مسولین شهری بدون اینکه صحت سقم آنها مشخص و اینکه این گفتار با نقد کارشناسی همراه باشد دردی از شهر را دوا نخواهد کرد
و رسانه مترم باید نقادانه و کارشناسانه به گفتارها نگریسته و کندوکاو نماید مگر همه دم از عملکردهای مطلوب می زنند
کم اینکه تمامی مضوعات مطرح شده جای سوال دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار