محمد عامری از شهرداران دوران دفاع مقدس بود و در شرایطی ویژه و حساس بر صندلی شهرداری اهواز نشت و تقریبا سه سال سکاندار مدیریت شهری  را برعهده داشت.وی در در کارنامه مدیریتی خود نمایندگی مجلس از حوزه بهبهان را نیز دارد.

"> فقط به فکر خدمت بودیم
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲

محمد عامری از شهرداران دوران دفاع مقدس بود و در شرایطی ویژه و حساس بر صندلی شهرداری اهواز نشت و تقریبا سه سال سکاندار مدیریت شهری  را برعهده داشت.وی در در کارنامه مدیریتی خود نمایندگی مجلس از حوزه بهبهان را نیز دارد.

 

اختصاصی شوشان : محمد عامری از شهرداران دوران دفاع مقدس بود و در شرایطی ویژه و حساس بر صندلی شهرداری اهواز نشت و تقریبا سه سال سکاندار مدیریت شهری  را برعهده داشت.وی در در کارنامه مدیریتی خود نمایندگی مجلس از حوزه بهبهان را نیز دارد.

محمد عامری در  یادداشتی برای پایگاه خبری شوشان در خصوص مدیریت شهری آن دورا نوشت:

سهم و اثرگذاری مجموعه شهرداری اهواز در حوزه مدیریت جنگ چشمگیر بود. دوران مدیریت شهرداری بنده زیر گلوله های سنگین دشمن و مصادف با ایام جنگ بود. با این حال و در چنین شرایطی بیش از 53 کیلومتر کانال فاضلاب به قطر 5/1 متر توسط شهرداری در اهواز احداث شد که کار عظیمی بود. مشکل عمده شهرداری اهواز در آن سال ها وجود جنگ تحمیلی بود.

مشکل قبرستان داشتیم و روزانه صدها شهید به اهواز انتقال داده می شد که نه جایی برای دفن آنها داشتیم و نه غسال برای غسل دادن آنها از طرفی برای تملک زمین برای قبر با مدعیان زیادی روبرو بودیم و از طرفی به شهر دارالمونین شوشتر متوسل شدیم برای اعزام غسال . چرا که انسان هایی با ایمان بودند و بدون هیچ چشم داشتی برای غسل شهدا به اهواز می آمدند. در آن زمان اهواز را به چهار قسمت تقسیم کردیم و هر جایی از اهواز که زیر گلوله دشمن قرار می گرفت سریعا تحت حمایت گروه های امداد شهرداری قرار می گرفتند، نیروهایی که فقط به خدمت فکر می کردند. از شاخص های مدیریتی شهرداری اهواز در سال 59 احداث مجتمع بزرگ کارخانه آسفالت بود که تا پیش از آن از داشتن چنین کارخانه ای محروم بودیم. بخش زیادی از آسفالت اهواز مربوط به آن زمان است.شهردار یا فردی که مدیریت یک شهر را به عهده دارد باید دارای انگیزه بالا، اخلاص در عمل و وظیفه شهرداری را بداند. شهردار باید در بین مردم باشد و مسائل و مشکلات شهر را اولویت بندی کند. نصب یک آبرنگ در شهر خوب است اما به شرطی که مشکلات زیربنایی در شهر نباشد. شهردار باید بیش از سایر مدیران حوصله و صبر داشته باشد.

وظیفه شهرداری با سایر ادارات متفاوت است، شهرداری نهادی شبانه روزی است. شهردار باید یک روز در ماه را در بین رفتگران سر کند چرا که در روحیه و انگیزه کارگران بی نهایت موثر است. اگر شهردار این ویژگی ها را ندارد ماندنش در شهرداری سودی ندارد. از طرفی شهردار باید در مجالس و جلسات مختلف شرکت کند. مردم به شهردار عنایت بیشتری دارند و از طرفی مردم بسیاری از گرفتاری های شهردار را نمی دانند و اگر این مشکلات را درک کنند قطعا به کمک شهردار خواهند آمد.

مطالب مرتبط :

1 -  فرامند هاشمی زاده : به دنبال نام و نشان در شهرداری اهواز نبودیم

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار