اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
فرماندار ویژه دزفول با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب اخیر در این شهرستان گفت:خسارت نهایی سیلاب ناشی از طغیان رودخانه دز در فروردین ماه امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایرنا حبیب اله آصفی روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:بیشترین خسارت ناشی از سیل 26 فروردین ماه به بخش کشاورزی و زیر ساخت های شهری دزفول بوده است.

پیش از این خسارت اولیه سیلاب به شهرستان دزفول دو هزار و 700 میلیارد ریال برآورد شده بود.
وی در خصوص حل مشکل کم آبی شهرسیاه منصور دزفول نیز گفت:آب وفاضلاب شهرستان دزفول مجوز حفر یک حلقه چاه برای حل این مشکل را اخذ کرده است که در 15 روز آینده عملیات حفر چاه آغاز خواهد شد.

آصفی حل مشکل فاضلاب سیاه منصور دزفول را نیازمند 15میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت:برای حل این مشکل باید ابتدا اعتبار مورد نیاز تامین شود. مدیر امور اب و فاضلاب شهرستان دزفول نیز در این نشست در خصوص استفاده اهالی شهر صفی آباد از آب غیرتصفیه علاوه بر شبکه آب تصفیه شده این شهر گفت:زمانی که آب شهر صفی آباد دزفول به شبکه آب تصفیه متصل شد مقرر گردید اهالی علاوه بر شبکه آب تصفیه از آب خام نیز استفاده کنند که این امر باعث شده اهالی این شهر از آب خام و غیرتصفیه برای شست و شو استفاده کنند.

جمال الدین برفر افزود:قرار بود آب غیرتصفیه صرفا جهت آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری صفی آباد قرار گیرد. در این نشست مصوب شد آب چاه شهر صفی آباد از دسترس مردم خارج و برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گیرد.

برفر در خصوص جدایی شبکه آب شهر چغامیش از آب و فاضلاب روستایی نیز گفت: شبکه آب شهر چغامیش قدمت زیادی دارد و فرسوده است که برای این جابجایی نیاز به اجرای تاسیسات و توزیع آب است ضمن اینکه چاه آب این شهر نیز باید جابجا شود که فاز نخست جابجایی آب شهر چغامیش به آب فاضلاب شهری بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار دزفول گفت:حل مشکل آب شهر چغامیش از طریق استانی پیگیری خواهد شد.
مدیر امور آب وفاضلاب دزفول در خصوص ورود فاضلاب انسانی به زهکش های کشاوزی نیز گفت:تصفیه فاضلاب دزفول برای ورود 50 هزار متر مکعب طراحی شده و فاز اول آن بهره برداری شد در حالی که اکنون به دلیل تکمیل نشدن پروژه ورودی این تصفیه خانه 20هزار متر مکعب می باشد.
برفر افزود:با توجه به اینکه این طرح هنوز تکمیل نشده لذا از ورود فاضلاب انسانی به تصفیه خانه فاضلاب جلوگیری می شود.

وی در خصوص وضعیت شبکه آب شهردزفول نیز گفت:طبق طرح جامع آبرسانی قرار بود تا سال 92 سازمان آب و برق خوزستان 48 حلقه چاه در اختیار آب وفاضلاب دزفول قرار دهد که تاکنون 40 حلقه آب در اختیار آب وفاضلاب قرار گرفته است و این تعداد حلقه چاه جوابگوی نیاز شهروندان نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مخزن ذخیره آب دزفول تنها 20 هزار متر مکعب آب دارد گفت:برای جبران کمبود آب از ساعات شب و ساعاتی که مصرف آب کم است استفاده شد تا با قطع آب در برخی مناطق این کمبود آب جبران شود.

برفر اظهار کرد:با توجه به اینکه مردم در ساعات شب نیز از آب استفاده می کنند امکان جبران کمبود آب وجود ندارد و با افت فشار آب مواجه هستیم لذا شهروندان جهت آبگیری مخزن آب همکاری لازم را در جهت استفاده کمتر آب با امور آب وفاضلاب داشته باشند.

محمد گلچین پور مدیر امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان دزفول نیز گفت:2 کیلومتر از خط انتقال آب روستای بنه علوان از هفت سال پیش مشکل دارد که حل مشکل آن نیز به اعتبار میلیاردی نیاز دارد که در حال حاضر با تلاش شبانه روزی که در این خصوص انجام شده هزار متر لوله تهیه شده و منتظر تامین اعتبار برای ادامه کار هستیم .

فرماندار دزفول نیز گفت:به دلیل اینکه این مشکل در شهرستان قابل حل نیست این موضوع توسط مدیران استانی پیگیری خواهد شد. رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول نیز در این نشست با اشاره به مصوبات نشست قبل شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول گفت:جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا مقرر شده بود در خصوص رفع شکستگی لوله های آب روستاهای بنه علوان،دیلم سفلی و بنه عاتی اقدام شود که این امر توسط آب وفاضلاب روستایی در دست پیگیری است.

رضا پورآیین افزود:لایروبی و آهک پاشی جداول روباز در جهت جلوگیری از ابتلای سالک در دستور کار قرار گرفت که طبق بررسی مرکز بهداشت مراکز مستعد سالک شناسایی شدند ومشخص شد روستاهای زاویه به ویژه زاویه مرادی بیشترین استعداد را برای ابتلا به سالک دارد.

احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز از فعالیت 100 واحد غیرمجاز عرضه سم در دزفول خبر داد و گفت این واحدها باید ساماندهی شوند. یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش فرماندار دزفول در تغییر نگرش نسبت به بهداشت و درمان گفت:با تغییری که در این زمینه صورت گرفته مدیران نسبت به مقوله بهداشت حساس شده اند به طوری که فرماندهی انتظامی دزفول با جمع آوری قلیان سراها و مراکز عرضه داروهای روان گردان و گزارش این موارد بسیار تاثیرگذار بوده است که قابل تقدیر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار