اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
شوشان: رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت:  متاسفانه در استان خوزستان شرکت‌های مادر و صنایع بزرگ  و ارگان‌های  دیگر هیچ کدام در جهت حمایت از صنایع کوچک نفت و گاز گام بر نمی‌دارند و همه عملا در جهت نابودی این صنایع حرکت می‌کنند.
 
علی کرانی اظهار کرد: امسال بنا بر فرمایشات رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است و ما انتظار داریم با توجه به این موضوع و تاکید مقام معظم رهبری نسبت به حمایت ویژه از صنایع کوچک اقدام شود.
 
وی افزود: معقتدیم اشتغال پایدار، بومی کردن صنایع نفت، گاز و فولاد کشور در صورت حمایت و توجه به صنایع کوچک شکل می‌گیرد. بنابراین صنایع بزرگ باید به صنایع کوچک توجه کنند و این توجه فقط در حد شعار نباشد و واقعی باشد.
 
کرانی تصریح کرد: همواره مشاهده می‌کنیم که صنایع مادر مانند شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری، پتروشیمی‌ها و فولاد به لحاظ نوع فعالیت خود به زیرساخت‌ها، جاده‌ها، هوا و محیط زیست استان آسیب‌های جدی وارد می‌کنند و آیا به همین میزان نیز از صنایع کوچک استان حمایت می‌کنند و آیا حمایت‌ها فقط در حد گفتن، کفایت می‌کند؟
 
وی با بیان این‌که صنایع مادر نفت و گاز هیچ تعهدی نسبت به صنایع کوچک استان ندارند، عنوان کرد: عمل به تعهدات دوطرفه نیست. یعنی صنایع مادر استان انتظار دارند که ما در موعد مقرر سفارش و کار را با بهترین کیفیت، پایین‌ترین قیمت و در کمترین زمان ممکن به آن‌ها تحویل دهیم اما آن‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و در خصوص عمل به تعهدات خود و پرداخت به موقع مطالبات پس از انجام کار، دغدغه‌ای ندارند و برایشان اهمیتی ندارد. آیا با این عدم حمایت‌ و بی‌توجهی‌ها اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شکل واقعی می‌تواند به خود بگیرد.
 
کرانی بیان کرد: در حال حاضر صنایع کوچک نفت و گاز استان به دلیل همین مشکلات در حال تعطیلی هستند و اکثرا با نصف ظرفیت خود کار می‌کنند و اگر رویه حمایت‌ها و بی‌توجهی‌ها به مشکلات ادامه یابد، قطعا این صنایع بتدریج از بین می‌روند؛ در کل همه در حد شعار حرف از حمایت از صنایع کوچک می‌زنند و این حمایت‌ها فقط در حد شعار است و در عمل می‌بینیم که همه بر ضد صنایع گام بر می‌دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت مناطق نفتخیز جنوب، دارایی، بانک‌ها، فولاد و تامین اجتماعی اشاره کرد.
 
وی گفت: لازم است بانک‌ها نیز به صورت ویژه به صنایع نگاه کنند و با پایین آوردن نرخ سود تسهیلات در زمینه تامین سرمایه در گردش در جهت بروزرسانی صنایع اقدام کنند و انتظار داریم اگر امکان داشته باشد برای نوسازی ماشین آلات صنایع از ظرفیت صندوق توسعه ملی هم استفاده شود. همچنین اداره دارایی نیز باید بپذیرد برای دریافت حقوق خود به صنایع فشار نیاورد.
 
وی بیان کرد: متاسفانه حرف‌های نمایندگان بخش خصوصی شنیده نمی‌شود و اگر شنیده می‌شود، مورد پیگیری قرار نمی‌گیرد. با بازدیدی از شهرک‌های صنعتی متوجه خواهید شد که واحدها به دلیل سیاست‌گذاری‌های سیستم دولتی نظیر دارایی، تامین اجتماعی و اداره کار و سایر موانع در حال تعطیلی هستند و در استان نیز توجهی به بخشنامه استاندار مبنی بر خرید داخل و استفاده از توانمندی‌های داخل استان نمی‌شود که این مساله می‌توانست کمک زیادی به رونق و اشتغال صنایع کوچک کند.
 
کرانی با بیان این‌که فرصت دفاع از صنایع کوچک به نمایندگان بخش خصوصی داده نمی‌شود، بیان کرد: انتظار داریم با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری نشست‌هایی با حضور نمایندگان بخش خصوصی، مدیران شرکت‌های بزرگ، ادارات دولتی و مطبوعات و رسانه‌ها برگزار تا نسبت به شناسایی مشکلات صنایع کوچک و کمک به حل آن‌ها اقدام شود و اگر مصوباتی تصویب شود طرفین ملزم به رعایت آن‌ها باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار