اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۲۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
خاطرات هکری 20 ساله از هک حساب های شخصی مردم
بیشتر دغدغه من اینترنت بود و تحقق رویاهای خودم رو در کامپیوتر و اینترنت می‌دیدم و خانواده بیشتر به خاطر این موضوع فکر می‌کردند...

شوشان: چهاردهمین برنامه «ماه عسل» رمضان ۹۵، در آخرین روز فصل بهار با پخش دعای فرج و تیتراژ ابتدایی آغاز شد. علیخانی طبق روال همیشه از مخاطبان «ماه عسل» تشکر کرد و بینندگان را به دیدن پشت صحنه برنامه دیروز دعوت کرد.

به گزارش شوشان ، بعد از پخش پشت صحنه علیخانی عنوان کرد: قصه امروز را تا به حال درباره‌اش در تلویزیون صحبت نشده است؛ از شایان ۲۰ ساله دعوت می‌کنم تا جزئیات قصه را برای شما بگوید.

شایان گفت: قصه امروز خیلی مهم است و باید درباره‌اش صحبت کنیم. از شهر اهواز آمدم، دو خواهر دارم و تک پسر خانواده هستم. از بچگی شیطنت های بسیاری داشتم و فضولی های فراوانی را تجربه کردم.

شایان دلیل آرام بودن خود را در خانه اینگونه بیان کرد: «داخل خونه پدر و مادرم را کمتر میبینم همش جلوی کامپوتر هستم و بیشتر شیطنت هایم را در بیرون خانه دارم. در دوران مدرسه میلی به درس نداشتم و بیشتر مسائل کامپیوتری را دنبال می‌کردم و حاصل بیشتر فضولی هایم، منحرف کردن جو درس دادن معلم ها بود.

شایان در ادامه گفت: بیشتر دغدغه من اینترنت بود و تحقق رویاهای خودم رو در کامپیوتر و اینترنت می‌دیدم و خانواده بیشتر به خاطر این موضوع فکر می‌کردند، من مواد مصرف میکنم. چون ۲۴ ساعت در یک اتاق دربسته بودم و پای کامپیوتر.

شایان در پاسخ به سوال دیپلم گرفتن خود به علیخانی گفت: متاسفانه نتوانستم دیپلم بگیرم و بیشتر درگیر برنامه های اینترنتی بودم.

علیخانی دوباره از شایان اجازه گرفت که دلیل حضورش را بیان کند و شایان با کمال میل قبول کرد و گفت که با کارهایی که انجام دادم، «هکر» نام گرفتم .

بعد از پخش آیتم قهرمان زندگی علیخانی از شایان سوال کرد: قهرمان زندگی تو چه کسی است و شایان در جواب گفت: پدرم قهرمان زندگیم است؛ چرا که با وجود همه کارهای اشتباهی که کردم، حمایتم کرد. نیوتون زیر درخت خوابید و با کنجکاوی برای افتادن یک سیب، جهان را تغییر داد و بعضی ها به خاطر کنجکاوی مواد مصرف می‌کنند. من هم تنها در ابتدای کار کنجکاوی داشتم و اشتباهاتم از همین کنجکاوی ها آغاز شد.

شایان از اولین هک های خود نام برد؛ اولین بار ایمیل یکی از دوستان بود که دنبال پسوردش بودم و بیشتر ایمیل های قدیمی و مهم را هک کردم. حتی زمانی که هک میکردم بسیار خوشحال بودم و با ایمیل خیلی چیزها یاد گرفتم .تا سال ۹۱ که ارزش ایمیل پایین آمد، کار را ادامه دادم و در این مدت پول جیبی خودم را با فروش ایمیل ها به دست می آوردم. بعد از ایمیل دنبال کار در اینترنت بودم اما به دنبال کار با یکی از دوستانم در ساختمان رفتم ودوستم گفت اخبار یک هکر گرفته که پول مردم را از حساب هاشون برداشته و این شروع ماجراهای جدید برای من شد.

با توانایی در برنامه نویسی، همه کارها را برای شروع کار انجام دادم. شایان از ضعف مردم در کارهای اینترنتی گفت و ادامه داد: مردم کمتر در کارهای اینترنتی آگاهی دارند، من از ضعف آنها استفاده کردم و با ساخت صفحه جعلی بانک، به راحتی شماره کارت های آنها را بر میداشتم. یک بار دیدم پسری همسن و سال خودم، یک میلیارد پول داشت. حسادت باعث شد که حسابش را هک کنم.

علیخانی از اولین باری که از حساب فردی پول برداشت کرد، پرسید و شایان گفت: قرار بود از یک حسابی پولی بردارم اما اینترنتم قطع شد و متوجه شدم مودم سوخته. اولین بار به خاطر خرید مودم، حدود ۱۷۰ هزار تومن از یکی از حساب ها برداشتم .

بعد از رفت و برگشت رسانه‌ای، شایان گفت: بعد از خرید مودم راه برام باز شد و بدی اینترنت این است که همه چیز را مجازی فکر می‌کنی. تقریبا نسبت به موجودی افراد برداشت می‌کردم.

شایان در پاسخ به این سوال که آیا در زندگی واقعی هم این کار می‌کرد، اظهار داشت: هیچ وقت، باور کنید من تا به حال این کار را نکردم.

در ادامه اولین کسی که شایان از حساب او ۱۷۰ هزار تومان برداشت کرد، به برنامه آمد. ابراهیم زادگان گفت: با پیام بانکی که برای من آمد، متوجه شدم از حسابم پول برداشت شده.

شایان در ادامه عنوان کرد: بدترین دوران زندگی من زمانی بود که فهمیدم از من بهتر و وارد تر به امور کامپیوتر و اینترنت، در اداره آگاهی است و من دستگیر شدم. بعد از آن، تمام شهرهای ایران را گشتم تا بتوانم رضایت شاکیان خود را دریافت کنم الان با وثیقه بیرون هستم و هشت سال زندان در انتظارم است.

علیخانی در پایان از شایان خواست با کسانی که تازه کار خود را شروع کردند صحبت کند. شایان با صداقتی که در تمام برنامه امروز شاهد بودیم، به آنها گفت: سخت در اشتباه هستند. این کار عاقبتی ندارد و جز پشیمانی چیزی همراه ندارد.

«ماه عسل» دیروز هم با روایت قصه شایان هکر بیست ساله به کار خود پایان داد. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
comment
comment
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
comment
3
6
comment اصلا این کارهایی که این آقا کرده هک کردن محسوب نمی شه خالی کردن حساب مردم از طریق ساخت صفحه ی جعلی بانک که هک کردن نیست ؛ ایشون همونطور که خودش گفت یه مدت بوتر یاهو مسنجر بوده بعدش میره توی این انجمن های هک و بوت ثبت نام می کنه روش ساخت صفحات جعلی رو یاد می گیره اگر دقت کرده باشید خودش میگه ۴ روز طول کشید چون خیلی خیلی سادست بعدشم از کم اطلاعی جماعت سوء استفاده کرده و دست به سرقت زده همینو همین اینقدر گندش نکنید دزدی کرده باید مجازات بشه حالا چون سابقه نداشته و سنش کم بوده شاید بشه یکم بهش تخفیف داد که اونم خود قاضی لحاظ می کنه مگه هک کردن الکیه ؟؟؟ باید اول از همه زبان انگلیست فوووول باشه تا بتونی داکیومنت های تخصصی و در این زمینه رو بخونی که این فارسیشم به زور حرف می زنه به شیطنت میگه فضولی جوری که احسان علیخانی هنگ کرده بود که فضولی چیه این میگه ، دوم اینکه برای هکر شدن باید حداقل چند زبان برنامه نویسی رو خورده باشی بعد اینکه با معماری سیستم ها و شبکه و بانک های اطلاعاتی و کلی مهارت دیگه آشنا باشی که فقط با دانشگاه رفتن و کلاس رفتن و تمرین و تمرین بدست می یاد ، مطالبی هم که در مورد درآمد داشتن از اینترنت گفت اونقدر سطحی و غیر واقعی بود که مرغ پخته رو به خنده می ندازه بس کنید دیگه شما هم نابغه کدومه ه ه نابغه پروفسور حسابی و پروفسور سمیعی هستند نه این آقا که حتی نتونسته دیپلمشو بگیره ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
comment
1
3
comment نابغه بوده که ایملها روهک کرده درضمن سواد آکادمی ربطی به هوش نداره خیلی افراددکترا دارند اما هوش خلاق ندارن اینکه تخلف کرده شکی توش نیست ولی مطمئن باشد 2سال دیگه جاش تو کانادا ست درضمن بچه 5ساله من هم راحت با رایانه وموبایل کار میکنه اون هم میتونه نابغه بشه اما باید این نبوغ کشف بشود
پاسخ ها
comment
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
comment هههه خودش که گفت چطور هک کرده تو دیگه چته اینکه قدیمه شده قرار نیس که سرور یاهو رو هک کنه یه صفحه ی جعلی درست میکنه میفرسته ایمیل طرف و تمام
comment
سنجزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
comment
2
2
comment این جوان اشتباه کرده درست است ولی انصافا 8 سال مجازات زیادی برای یک جوان با این نبوغ می باشد ما از استاندار و مدیران دولتی مرتبط خواهشمندیم تقاضای عفو را برای این جوان داشته باشند
comment
من هکر نیستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
comment
0
0
comment هک یعنی دور زدن بدون اینکه از خود ردی برجای بزاری


هک کردن کار ساده ای نیست هک یعنی عبور از قانون کپی رایت بدون اینکه ردی از خودت بر جای بزاری

هک یعنی:
مردی میره دزدی و اموالی را می دزده زمانی که میخواد برگرده کفش ها را برعکس میکنه و از جای ردپای خودش برمیگرده.

رفتن وجود داشت اما برگشتن نبود.

هک یعنی دسترسی به مقصد بدون برجای گذاشتن رد پا و هک یعنی تحلیل و انالیز و در دقیقه ی آحر یعنی حمله
comment
من هکر نیستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
comment
0
0
comment هک یعنی دور زدن بدون اینکه از خود ردی برجای بزاری


هک کردن کار ساده ای نیست هک یعنی عبور از قانون کپی رایت بدون اینکه ردی از خودت بر جای بزاری

هک یعنی:
مردی میره دزدی و اموالی را می دزده زمانی که میخواد برگرده کفش ها را برعکس میکنه و از جای ردپای خودش برمیگرده.

رفتن وجود داشت اما برگشتن نبود.

هک یعنی دسترسی به مقصد بدون برجای گذاشتن رد پا و هک یعنی تحلیل و انالیز و در دقیقه ی آحر یعنی حمله
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
comment
0
0
comment [...] و هک کردن البته علیخانی باید برنامه شو بسازه ازکاه کوه ساختن از کارای هیشگی صدا و سیما تنها رسانه تک رو در ایرانه مدیر صدا وسیما خودش باور کرده هکره
comment
نادی خلف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
1
comment سلام
به اعتقاد خیلی از دوستان ایشون هکر نیستن حالا من کاری ندارم هستن یا نیستن
فقط یه ؟ذهنمو مشغول کرده چرا از بین این همه هکر تو سطح کشور که اون کسایی که تو فضای مجازی فعالیت کردن میدونن چقدر زیادن و میدونن چه تخلفاتی میکنن چرا جنوبی؟و چرا خوزستانی اوردن ؟چرا نرفتن اصفهانی ؟یزدی بیارن؟ تو فیلما هم میبینیم هر چی ادم خلافکاره مستقیم میاد خوزستان خداییی ما اینطوریم؟در مقایسه با استان های دیگه مردمشون مثل خوزستانیا مرام معرفت انصاف ما رو کسی داره؟
comment
محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
comment
0
0
comment سلام،این دوست عزیز واقعا راست میگه،یعنی فقط خوزستان هکر داره،خوزستان بیچاره و مردمش باید از همه جا مورد هجوم قرار بگیرن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار