اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهوازخبر داد:
نشست خبری معاون معماری،شهرسازی شهرداری اهواز با اصحاب رسانه برگزار شد و وی علاوه بر ارائه گزارش از فعالیتهای صورت گرفته به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در ابتدای این جلسه شهباز زیلابی به فعالیتهای انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری اشاره کرد و گفت: در گذشته نحوه صدور پروانه ساخت و ساز به شیوه سنتی و دستی انجام می شد که این امر مشکلات خاص خود را بدنبال داشت اما طی دو سال اخیر با طراحی و استقرار سیستم مکانیزه شهرسازی در سطح مناطق هشتگانه، ضمن صرفه جویی در وقت ارباب رجوع، میزان خطاهای احتمالی کاهش چشمگیری داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز همچنین در خصوص ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در سطح شهر نیز افزود: علیرغم اینکه نظارت  عالیه بر ساخت و سازها به عهده شهرداری اهواز است، اما تعامل و هماهنگی خوبی میان شهرداری اهواز و سازمان نظام مهندسی وجود دارد که در همین راستا نیز تفاهم نامه هایی میان شهرداری اهواز و سازمان نظام مهندسی منعقد گردید.

وی ادامه داد: هم اکنون آزمایش بتن و جوش کاری در سازه اجباری شده و کلیه مراحل ساخت از گود برداری تا پایان کار با رعایت مقررات ملی ساختمان، روند رو به رشدی داشته است.ضمن آنکه در جهت تکریم ارباب رجوع اکثر مراحل تشریفات قانونی از قبیل تحویل فرم های نظارت و      نقشه های اجرایی اینترنتی و از طریق  سیستم جامع صورت می گیرد.

شهباز زیلابی در خصوص نماهای ساختمانهای سطح شهر نیز خاطر نشان کرد: در دوسال اخیر کمیته ی نما با حضور نمایندگانی از دانشگاه،سازمان نظام مهندسی، اداره راه و شهرسازی و شهرداری اهواز تشکیل شده که کلیه ی نماهای ساختمان های گروه ج و د را از نظر استحکام، زیبایی و مغایر نبودن با مسایل فرهنگی و مقررات بررسی و سپس تصویب می کند که تاکنون 2000 نمای ساختمان در این کمیته بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.



معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز تصریح کرد: یکی از برنامه های مصوب شهرداری اهواز، اجرای طرح ساماندهی پیاده رو های شهری است که بر این اساس، سالیانه حداقل 150 کیلومتر پیاده رو در سطح شهر احداث می شود.

زیلابی همچنین از مطالعه طرح بافت فرسوده غرب اهواز توسط مشاور شهرداری و شرق اهواز توسط مشاور اداره راه و شهرسازی خبر داد و گفت: بزودی ضوابط اجرایی این طرح ابلاغ          می شود.

وی با تاکید بر لزوم یکسان سازی و هماهنگی در تبلیغات شهری به طرح جامع زیباسازی و تبلیغات محیطی شهر اهواز اشاره کرد و گفت: مشاور مربوطه در حال انجام مطالعات این پروژه است که تاکنون 20درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز افزود: یکی از تاکیدات مکرر شهردار اهواز، توجه ویژه به مساله ی زیباسازی شهر است که بر این اساس طی دو سال گذشته و با همکاری           سازمان زیباسازی در زمینه تغییر مبلمان شهری، رنگ آمیزی های محیطی، تهیه و نصب المانها و نورپردازی ها با موضوعات متنوع، اقدامات خوبی صورت گرفته و پیشرفت چشمگیری داشته ایم و تاکنون نیز بالغ بر 300میلیارد ریال در این بخش هزینه شده است.

زیلابی همچنین به کاهش تعداد صدور پروانه های ساختمانی طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در سال 92 حدود 5000 پروانه ی ساختمانی صادر شد که این تعداد در سال 93 به 4000 و در سال 94 به 2800 مورد کاهش یافت که این امر بدلیل رکود در وضعیت اقتصادی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به مناسب سازی معابر شهری جهت استفاده و رفاه حال  معلولین اشاره کرد و اظهار داشت: این امر در ضوابط صدور پروانه در غالب موارد متعددی از قبیل رعایت و پیش بینی رمپ ، مسیر دسترسی و غیره پیش بینی و به کلیه انبوه سازان و ادارات نیز ابلاغ شد. همچنین در خیابان سلمان فارسی به عنوان نمونه،این ضوابط را اجرا کردیم که مورد تایید نماینده ی سازمان بهزیستی به عنوان متولی حقوق معلولین قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز افزود: هم اکنون بسیاری از پروژه های شهرداری به دلیل مشکل نقدینگی و عدم پرداخت عوارض قانونی از سوی شرکت نفت،کارخانجات صنعتی و فولاد به کندی پیش می رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار