اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۰۶۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
جهانمیر پیش بین در گفتگوی اختصاصی با شوشان : اصلاح ساختار مدیریتی در دستور کار استاندار / منفعت اجتماعی به جای منفعت فردی/ تعامل بهتر و بیشتر با مرکز / شریعتی استانداری پر انرژی و دارای روابط بالاست
جهانمیر پیش بین گفت: اصلاح ساختار مدیریتی و بهبود رویه ها باید در دستور کار استاندار جدید قرار بگیرد.
 
شوشان: تغییر مدیریت ارشد هر استانی ، تغییرات و انتصابات بعدی در حوزه معاونین ، فرمانداری ها و مدیران کل را به همراه خواهد داشت و بسته به شرایط آن استان ، گاهی این تغییرات با شیبی ملایم و به مرور زمان روی می دهد و گاهی هم با شیب تند و در یک محدوده ی زمانی مشخص .

 انتصاب شریعتی در خوزستان تقریبا همزمان شده بود با انتصاب دو استاندار دیگر ؛ یکی در خراسان شمالی و دیگری در خراسان جنوبی. استاندار جدید خراسان شمالی در بدو انتصاب با این پرسش اهالی رسانه مواجه شد : "چه زمانی عزل و نصب ها انجام می شود ؟" پاسخ استاندار به این پرسش جالب چنین بود: " تغییرات احتمالی ممکن است معاونان استاندار تا بخشداران و  مدیران کل دستگاه‌ها را شامل شود. هر مدیری بتواند با سرعت من برای توسعه بدود خواهد ماند."

شریعتی استاندار خوزستان نیز در همان ابتدای امر ، در مواجه با چنین سوال مشابهی ، از محک و ارزیابی مدیران فعلی سخن راند و گفت که پس از ارزیابی نسبت به کادر مدیریتی استان تصمیم گیری خواهد شد.

اشتراک سخن ِ دو استاندار " تغییر مدیران پس از ارزیابی " است و بی شک با توجه به نواخته شدن زنگ انتخاباتی از چند ماه دیگر ، ارزیابی و آنگاه تغییر معاونین ، فرمانداران و مدیران کل از دو سه ماه فراتر نخواهد رفت. اما آنچه در این جابجایی ها و ضرورت انتصابات جدید مورد توجه نخبگان قرار گرفته نوع تغییرات و شاخصه های نیروهای جایگزین است . 

اصلاح ساختار مدیریتی در دستور کار استاندار

در همین زمینه جهانمیر پیش بین  فعال سیاسی در گفت گویی با شوشان ، با بیان اینکه به تغییرات مدیریتی در خوزستان بخصوص حوزه استانداری و فرمانداری ها احساس نیاز می شود گفت : اصلاح ساختار مدیریتی و بهبود رویه ها باید در دستور کار استاندار جدید قرار بگیرد.

منفعت اجتماعی به جای منفعت فردی

جهانمیر پیش بین ، در رابطه با اولیت های استاندار جدید خوزستان گفت : شناسایی انسان های دانا ، پاکدست و متخصص که منفعت اجتماعی را بر منفعت فردی ترجیح می دهند و به کارگیری آن ها ، در اولویت کاری دکتر شریعتی قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: چنین نگرشی ، نه تنها در خوزستان بلکه باید در کشور حاکم شود. شناخت مدیران توانمند ، استفاده از تجربیات افراد صاحب تخصص ، سازماندهی ، سیاستگذاری و ارتباط مستمر با مردم و ... از جمله مواردی ست که نیاز ضروری و اساسی هر مدیریتِ موفق و پویایی است. 

پیش نیاز اصلاح ساختار مدیریتی خوزستان

جهانمیر پیش بین افزود : موارد ذکر شده ، پیش نیاز اصلاح ساختار مدیریتی خوزستان است ، پیش نیاز جذب سرمایه گذار در استان است ، پیش نیاز ارتقا سطح کسب و کار است. این پیش نیازها زمانی محقق می شود که شناخت انسان های متعهد ، متخصص و پاکدست برای مان اهمیت داشته باشد. باید از ظرفیت چنین انسان هایی فارغ از نگاه و دید سیاسی شان ، استفاده نمود تا در جهت اصلاح امور گام برداشت.

شناسایی ظرفیت های مغفول

جهانمیر پیش بین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های مغفول خوزستان در زمینه های مختلف گفت : شناخت ظرفیت های موجود در استان در زمینه شهرک های صنعتی و راه اندازی مجدد واحدها و کارخانه های تعطیل شده و استفاده از شرکت های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی در جهت تولید با تکنولوژی پیشرفته و ... از دیگر برنامه های استاندار جدید باید باشد. 

وی ادامه داد: از پتانسیل مناطق آزاد در استان باید نهایت بهره را برد و از مهندسی دریا ، جذب توریست و تقویت بر صنعت توریسم می توان به بهبهود شرایط استان کمک کرد. 

فرش قرمز پیش پای سرمایه گذاران

پیش بین افزود: در جهت توسعه و پیشرفت استان ، نیروهای مستعد فراوانی در استان وجود دارد که صادقانه می خواهند خدمت کنند. نخبگان و نیروهای مستعد را باید از کنج عزلت بیرون آورد و به کار گرفت. این نکته را هم نباید فراموش کرد که هر کسی در هر جای دنیا قصد سرمایه گذاری در استان و ایجاد اشتغال و افزایش تولید ( کالا و خدمات ) در استان خوزستان دارد باید فرش قرمز جلو پایش پهن نمود و شرایط حضورش را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و تولید فراهم نمود.

اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام

جهانمیر پیش بین ضمن اشاره به اولویت های استان گفت : تا آنجا که اطلاع دارم یک سری پروژه های استانی توسط خبیر سرپرست سابق استانداری خوزستان تدوین شده بود که اگر استاندار جدید بتواند چنین پروژه هایی را شروع و به اتمام برساند و همچنین طرح های نیمه تمام را سر و سامان دهد ، یقین دارم که در یک سال باقی مانده به دولت یازدهم می تواند خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهد.

تعامل بهتر و بیشتر با مرکز

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمینه های عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در استان گفت : با بهبود رویه ها و اصلاح ساختار مدیریتی در خوزستان و تعامل بهتر و بیشتر با مرکز و همچنین همراهی نمایندگان و نخبگان و .... می توان زمینه های عملمی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.

بهبود رویه ها در استانداری و در فرمانداری ها

این فعال سیاسی با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار مدیریتی در استان گفت : این حق دکتر شریعتی استاندار خوزستان است که مطابق با برنامه ریزی های خود ، دست به یک سری انتصابات بزند. اصلاح و بهبود رویه ها چه در استانداری و چه در فرمانداری ها ضروری ست. گاهی وقت ها این اصلاح با جابجایی مدیران محقق می شود و گاهی نیز نیاز به عزل و انتصاب یک مدیر جدید است. در این رابطه هر تحلیل و مشورتی که منجر به اثربخشی و سرعت در پیشرفت کارها شود می بایست مورد استقبال دلسوزان قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: تجربه ، تخصص ، تعهد ، صداقت و توانایی یک مدیر باید ملاک انتصابات باشد. البته این به معنای این نیست که یک مدیر هیچ عیب و ایرادی ندارد. بی شک هر مدیری دارای یک سری نواقص و کاستی هاست اما مواردی که ذکر شد از قبیل تخصص ، تعهد و پاکدستی و ... باید ملاک باشد.

شریعتی استانداری پر انرژی و دارای روابط بالا

پیش بین در پایان گفت : شریعتی استانداری پر انرژی و دارای روابط بالا با بدنه اجتماع و گروه های سیاسی و نخبگان است. در این بین جهت دار کردن این ارتباطات مهم است. باید ارتباطات هدفمند شود و مشورت ها و نکات دلسوزانه ای که از سوی نخبگان ، گروه های سیاسی و ... مطرح می شود مورد توجه استاندار واقع شود و عملیاتی گردد. 



مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
comment
comment
مردی که زیاد می دانست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
2
9
comment تمامی معاونین وبیشتر مدیران کل استانداری ازجمله....امور اجتماعی،امور اداری،ذیحسابی،حوزه استاندار ومعاونش،امور روستایی بازنشسته هستند از استاندار محترم خواهش می شود نیروهای جوان جایگزین نمایند.
پاسخ ها
comment
مردی که کم نمیدانست
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
comment
comment امور اداری نه اما بقیه آره. امیدوارم که هزچه سریعتر مخصوصاً مدیر حوزه استاندار که یکی از علل انتصاب مدیران ناکارامد میباشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
0
3
comment شمایی که آدرس میدید آخه چرا اینقد تابلو؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
comment
دوستداراستاندارجدید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
0
6
comment سلام لطفن با توجه به دستوراستاندارمحترم قبلی مبنی برخروج نیروهای ماموربه خدمت از بدنه استانداری و اولتیماتومی که به همین منظور تا پایان سال قبل جهت بازگشت آنها به دستگاه متبوعشان داده شده بود و به دلیل انتخابات تا اواسط اردیبهشت ماه تمدیدگردید احترام گذاشته و پایبندباشید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
4
2
comment تا کور شود هرآنکه نتواند دید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
0
0
comment برخی ازارگانهای دولتی شهراهوازکه اکثرامعاونت ها ومشاورهای آن بازنشسته هستن ولی متاسفانه باتمدیدمدیرعامل های آنهاهمچنان این معاونت هادرراس کارهستن.دلمون خوش بودبه دولت تدبیروامیدرای دادیم.
comment
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
0
0
comment به نظر شما پس از گذشت سه سال از روی کار آمدن دولت جدید دیگر وقت جابجایی و تغییر مدیران کلی که باقی مانده از دولت قبل هستند نیست؟؟؟؟مدیر کل د[...] خوزستان منصوب دولت قبل و بخاطر اینکه فامیل بودن با استاندار قبل بر سر کار مانده است
comment
كريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
comment
0
0
comment چند نكته در استانداري نيروهاي نخبه ميخواهيم فرقي نمي كند مامور است خارج از استاني است و،،،انچه مسلم است هر فردي كه باشد بايدوام دار ايل وعشيره وباند ها نباشد تجربه نشان داده هر وقت بصورت اتفاقي اين امر حادثشد استان پيش فت كرد وهرموقع انحصار فكري حاكم شد مثل امروز در كشور محو شديم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار