اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
 مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان گفت:با وجود تولید 95 درصد انرژی برقآبی کشور در خوزستان، رشته انرژی برق آبی در دانشگاه های استان تدریس نمی شود.

مهرداد حیدری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح جزئیات تفاهمنامه همکاری علمی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و سازمان آب و برق خوزستان، گفت:با توجه به اینکه در شهرهای اندیمشک و دزفول دو سد بزرگ برقآبی وجود دارد، ولی تدریس و تخصص در رشته های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این رشته ها در دانشگاه های استان دیده نمی شود.

وی اضافه کرد:خوزستان از صنایع ' آب و نفت و پتروشیمی' برخوردار است ولی در دانشگاه شهید چمران رشته های تخصصی این صنایع تدریس نمی شود و این مهم از ضعف هاست. مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به تفاهمنامه امضا شده نیز، گفت:به دنبال این هستیم که طرح های کیفی و کارآفرینی که می توان بر آن سرمایه گذاری کرد در استان تعریف شود.

وی اعتبارات تخصیصی برای شرکت های دانش بنیان را دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:سال 95 دو میلیارد ریال برای هر شرکت دانش بنیان در نظر گرفته شد که اگر در 9حوزه کار شود به اهداف بالاتری خواهیم رسید.

تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، شرکت های بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه، شاوور، شرکت تولید و انتقال آب جنوب شرق و سازمان آب و برق خوزستان سه شنبه هفته جاری در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر امضا شد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار