اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
فارس: گرمای شدید هوا در استان خوزستان وضعیت غیر قابل تحملی را به‌وجود آورده است و در برخی از شهرهای این استان دما به بالاتر از 50 درجه رسیده است.
  گرمای شدید هوا در استان خوزستان وضعیت غیر قابل تحملی را به‌وجود آورده است و در برخی از شهرهای این استان دما به بالاتر از 50 درجه رسیده است.

 در این روزها که سازمان هواشناسی کشور در هر یک از استان‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی آن شرایط هوایی را تعبیر و تفسیر می‌کند کار خوزستان از تفسیر به حالت داغ بحرانی رسیده است.

 با وجود اینکه در استان‌های غربی و شمال‌غرب طی روزهای گذشته بارش باران و حتی جاری شدن سیل گزارش شد، وضعیت در استان خوزستان به گونه‌ای دیگر در حال رقم خوردن است و به روزهای خرماپزان نزدیک شده است. با وجود اینکه در گزارش‌های اعلام شده در تلویزیون اغلب دمای نزدیک به 49 درجه برای این استان گزارش می‌شود اما بر اساس آمار دقیق استانی در برخی از شهرهای این استان به دمای بالاتر از 50 درجه نیز خواهیم رسید. با این وجود؛ تنها توصیه‌ای که به مردم مناطق مختلف این استان می‌شود انجام داد این است که در صورت عدم داشتن کار ضروری و فوری برای جلوگیری از گرمازدگی از منازل خود خارج نشوند و در کنار آن نیز به منظور برخورداری از نعمت برق در طول روز در مصرف این نعمت صرفه‌جویی کنند.

با توجه به اینکه تا روزهای گذشته شهرهایی مانند ایذه به عنوان خنک‌ترین شهرهای استان نام برده می‌شد، اینک می‌توان برای گزارش‌های هواشناسی در خوزستان از واژه‌های داغ‌ترین و گرم‌ترین شهرها استفاده کرد، زیرا حتی در شهرهایی که به‌عنوان خوش آب‌وهوا نام برده می‌شدند اینک هوا تا 49 درجه سانتی‌گراد در روز تجربه می‌شود و دماهای اعلام شده به منظور خنک‌ترین شهر برای ساعات پایانی شب و ابتدایی صبح است. با توجه به اینکه گرما امسال به صورت یک باره مردم را غافلگیر کرد و با توجه به تجربیات گذشته انتظار اینکه هوای استان در هفته‌های آتی دچار کاهش شود کمی دور از انتظار است و تا شهریور باید انتظار کاهش چشمگیر دما را در این منطقه نداشت و همچنان در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

برچسب ها: گرما ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار