اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۳۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
شوشان: عضو کمیسیون انرژی مجلس مدیریت پروازی را عامل فاجعه پتروشیمی بوعلی خواند و گفت: سال گذشته کارگری در پتروشیمی ماهشهر مانع رخ دادن چنین فاجعه‌ای شد اما امروز خانواده اش به نان شب محتاج هستند.
  
هدایت‌الله خادمی در خصوص آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی اظهار داشت: دلیل این مشکل این بود که متخصصین بر سر کار نیستند و اعتقادی به لزوم ایمنی در صنعت وجود ندارد.

نماینده مردم ایذه در مجلس ادامه داد: یکی از ملزومات صنعتی شدن این است که مسئولان اعتقاد کامل و نه تشریفاتی به رعایت ایمنی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با مدیران پروازی، پتروشیمی‌ها را اداره کرد، گفت: در خوزستان بسیاری از مدیران پروازی هستند در حالی که برای اداره مکان‌های عملیاتی نیازمند مدیران عملیاتی هستیم. مدیران باید از دل صنعت بیرون آمده باشند نه اینکه با خاله‌بازی و دوست‌بازی روی کار بیایند.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: سال گذشته نیز در پتروشیمی‌های ماهشهر چنین اتفاقی افتاد که کارگری به نام شهرام محمدی جان خود را از دست داد و نگذاشت ابعاد فاجعه به این شدت گسترش یابد اما هنوز حق و حقوق و دیه خانواده این کارگر پرداخت نشده است.

خادمی اظهار داشت: به خانواده این کارگر می‌گویند چه کار داشته و چرا رفته؛ با این برخوردها انتظار دارند اگر مجدداً چنین اتفاقی افتاد، کارمند یا کارگر جان خود را فدای حل مشکل کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شجاعت و فداکاری را با این‌گونه برخوردها در صنعت نفت از بین بردند، گفت: زن و بچه این جوان در حال حاضر محتاج نان شب هستند. کارگران دیگر نیز می‌بینند که با خانواده شهرام محمدی چطور برخورد کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نفت از ضعف در مدیریت انسانی رنج می‌برد، گفت: فرهنگ فئودالیته در وزارت نفت استحکام دارد اما با دیکتاتوری و ظلم به منابع انسانی، نمی‌توان مشکلات را حل کرد. اگر مجموعه‌ای بدانند مدیرشان بیسواد است، نمی‌توانند به خوبی کار کنند.

خادمی افزود: وزارت نفت دولت جدیدی برای خودش به راه انداخته، رئیس‌جمهور هم کاری به این وزارتخانه ندارد. اگر در سایر پتروشیمی‌ها چنین اتفاقی نیفتاده است، فقط خدا رحم کرده است.

وی گفت: از سه سال گذشته مدیران قوی از وزارت نفت رفته‌اند و آتش پتروشیمی بوعلی نتیجه بی‌مدیریتی‌های آشکار بود و تصمیمات اشتباهات نهان نیز نتیجه‌اش در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

نماینده مردم ایذه در مجلس با انتقاد از رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی فاجعه محیط‌زیستی بود اما خانم ابتکار حتی در این خصوص کوچکترین صحبتی نکرد در حالی که جا داشت از وزارت نفت به خاطر این فاجعه شکایت کند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment واقعا گل گفتي
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
comment
0
1
comment نفت را به صاحب اصلی ان بچه های خوزستان بسپارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار