اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۹۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
نامه سرگشاده جمعی از پرسنل HSE به یزدانی مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی/ گلایه از مدیریت مهندس یزدانی در منطقه ویژه
آیا اگر خانواده ات نیز در منطقه سکونت داشتند همین نگاه را داشتی؟
شوشان: پس از خاموش شدن آتش پتروشیمی بوعلی ماهشهر ، یزدانی مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نامه ای به وزیر نفت خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت آتش نشانان منطقه ویژه و تبدیل وضعیت قراردادهای آنان شد. 


به گزارش شوشان ، یزدانی در نامه به وزیر نفت نوشت: اجازه می خواهم بعنوان مدیرعامل سابق سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و مدیر سابق بحران آن منطقه توجه جنابعالی را که از وزرای باسابقه و کاردان نظام میباشید به وضعیت شغلی نیروهای اتش نشانی که هم پا و همدوش شما در این سه روز جانفشانی کردند جلب نمایم.  این اتش نشان های فداکار و شجاع اکثرا از نیروهای قرارداد مدت موقت هستند که سالیان سال رسیدگی به وضعیت شغلی و معیشتی انان مورد بی توجهی قرار گرفته و با سختی و عدم امید به بهبود شرایط شغلی ، در واحدهای پر خطر صنعت در خط مقدم حوادث و سوانح مرگبار قرار دارند و تنها انتظاری که از جنابعالی و مدیران صنعت دارند توجه به معیشت و امنیت شغلی شان می باشد.  

پس از انتشار این نامعه جمعی از آتش نشانان و پرسنل HSE  منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نسبت به کم کاری ها و بی توجهی های یزدانی مدیریت سابق منطقه ویژه پتروشیمی گلایه کردند و نامه او را به وزیر نفت فرافکنی خواندند.

به گزارش شوشان ، در این نامه سرگشاده خطاب به مهندس یزدانی  آمده است : 

پس از فروکش کردن آتش و بحران و رها شدن از آتش بی رحم طغیان گر مجال آن را یافتیم که اخبار این روزهای بحرانی را دنبال کنیم. روزهایی که انتظار داشتیم همه با همدلی تمام به ما که در خط مقدم آتش بودیم روحیه بدهند. خدا را شکر که سرمان به کار خودمان گرم بود. خیلی از بداخلاقی های رسانه ای را و بهتر است بگوییم خیلی از حرکات موذیانه برخی مهره های سوخته شده را در رسانه ها و فضای مجازی ندیدیم و تا پای جان از حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ، صنعت پتروشیمی و وزارت نفت ، سلامت همشهریان عزیز و خانواده هایمان دفاع کردیم .جنگیدیم و خداوند یاورمان بود.

جناب آقای مهندس یزدانی ! نامه تقدیر و تشکرتان به دست مان رسید و به رسم ادب ما نیز سر احترام فرود می آوریم. نامه شما به وزیر محترم نفت را نیز خواندیم.و البته تلاش تان برای ماندن روی آنتن را نیز متوجه شدیم. اما اگر از سوختن آتش نجات یافتیم حرف های شما جگرمان را سوخت و از نگاهی که به این مجموعه دارید متاسف شدیم.

ظاهرا فراموش کرده اید که از سال 90 که داستان قرارداد موقتی ها شکل گرفت حضرتعالی در این مجموعه حضور داشته اید و شاید فراموش کرده اید که چندین و چند بار مراجعه کرده ایم چرا طی چهار سال از 90 تا 94 هیچ گونه پیگیری نکرده اید؟ اگر هم پیگیری کرده اید خروجی آن چه بوده است؟

امان از روزی که دست بازیگران رو شود! در چنین شرایط بحرانی که باید آرامش به مجموعه ما تزریق شود، شما بدنبال چه هستید؟ چرا می خواهید مجموعه پر تلاش و خدوم را علیه وزیر و دولت بشورانید؟

درست است که انتظار داریم وضعیت مان از حالت مبهم و غیر شفاف بهبود پیدا کند اما آنقدر شرف و غیرت داریم که در شرایط بحران به وزیر و دولت مان فشار نیاوریم. آنجا که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی به شادمانی می پردازند. ما حضور وزیر را در کنار خودمان مایه آرامش دیدیدم و تلاش مان را دو چندان کردیم. وزیری که در کنارمان و در منطقه خطر ماند تا آتش فروکش کرد. از فضای مجازی خواندیم و شنیدیم که در کامنت ها از خودت به عنوان مدیر بحران نمونه یادکردی و گفتی اگر من بودم چه می شد و چه نمی شد.

بگذار خیلی شفاف تر بگوئیم. بگذار که بی پرده بگويم.  گله ها را شاید که کمی کم کند. این غصه ما را حتما مستحضر هستید که در سال های گذشته جنابعالی به جای پرداختن به مشکلات اساسی سازمان در فکر بذل و بخشش به افراد و گروه های مختلف بوده اید و به جای تجهیز و نوسازی ماشین آلات آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که طول عمر 20 ساله دارند به ساخت و ساز و معماری روی آوردی و در حالی که در چند متری ضلع شمالی صندلی مدیریتت ساختمانی نیمه کاره سال های سال خاک می خورد مجموعه خدمات رفاهی با آن همه امکانات بدون استفاده مانده بود و شما با عدم تجهیز ماشین آلات آتش نشانی بزرگترین خیانت را به کارکنان HSE و مردان آتش و همچنین خانواده های ما که در چند کیلومتری منطقه خطر زندگی می کنند روا داشته ای!

حتما می دانید از 25 ماشین سنگین آتش نشانی سازمان منطقه ویژه 20 ماشین آن تا قبل از عملیات اخیر حادثه بوعلی، به طور اساسی فرسوده شده بود و قابلیت چندانی نداشتند.

این را هم بدان که سه ماشین دیگرمان در حادثه اخیر دچار آسیب شده است و نیاز به تعمیرات جدی دارد و می دانی که شرایط مشابهی برای ماشین های سایر شرکت ها و مجتمع های منطقه برقرار است.

براستی آیا اگر خانواده ات نیز در منطقه سکونت داشتند همین نگاه را به ایمنی و آتش نشانی سازمان داشته ای؟ هفت سال زمان کمی نیست که شما حتی نتوانید مشکلات تعمیراتی 20 ماشین آتش نشانی را برطرف نکنید.

شما به همه ما کارکنان HSE ظلمی مضاعف روا داشتید که با دستانی بسته ما را به جنگ حادثه می فرستادی . شما در طول دوره مدیریتتان چنان نارضایتی در مجموعه HSE بوجود آورده ای که همین موضوع می تواند یک نقطه خطر برای منطقه می باشد.

شاید حضور یک تیم بازرسی قوی با وجدان بیدار نشان دهد که چقدر از نیروهای شایسته و متخصص را در HSE به حاشیه برده ای و توان واقعی این مجموعه را کاهش داده ای.با یک بررسی ساده می توان فهمید که اکثر پرسنل و نیروهای آتش نشانی یا خیلی از آموزش های تخصصی را نگذرانده اند یا در حد ابتدایی با آنها آشنایی دارند.

آقای یزدانی ! چندروزی بیشتر نمی گذرد که از سفره رمضان برگشته ایم. بیایید بر مدار تقوی و صداقت گام برداریم و حرف هایمان با عملمان یکی باشد.

مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
0
comment درد دل همه كاركنان سازمان منطقه ويژه بود.
كاش هيچوقت مديرعامل سازمان نميشد.
اي كاش.....
comment
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
comment
0
0
comment این نامه چرت و پرت محض بود. کار آقای [...] بود که قبل از یزدانی رئیس اچ اس ای بود و یزدانی عوضش کرد. از اون موقع کینه به دل گرفت. یزدانی بهترین مدیرعامل تاریخ منطقه بوده است و همه از رفتنش ناراحتند.

با تشکر از سایت خوب شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار