اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
 شوشان: رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوش گفت:از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 900گردشگر خارجی از 42 کشور جهان در سفر به ایران از آثار تاریخی شوش در شمال خوزستان دیدن کردند.

سعید دیناروند افزود:این گردشگران بیشتر از بناهای تاریخی و مذهبی شوش شامل قلعه و موزه شوش، آپادانا، شهرشاهی، آکروپل، موزه هفت تپه، معبد چغازنبیل وحرم دانیال نبی(ع) دیدن کردند.

وی افزود:بیشترین گردشگرانی که به شوش سفر کردند از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، ژاپن، تایوان، لهستان، چک، هلند و بلژیک بودند.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان شوش گفت:در سال 1394 بیش از 13 هزار و 500 گردشگر از کشورهای مختلف از گنجینه های تاریخی و مذهبی شوش دیدن کردند.
شهرستان شوش با برخورداری از جاذبه های تاریخی و مذهبی مقصد اول گردشگران برای بازدید از استان خوزستان است و یکی از کهن ترین شهرهای ایران وجهان محسوب می شود.

شهر باستانی شوش با قدمتی بیش از هفت هزار سال یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت ایلامی و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهان هخامنشی بود. سفر گردشگران خارجی به استان خوزستان و شهر باستانی شوش از ابتدای امسال شتاب بیشتری گرفته است.

محوطه تاریخی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران و سومین اثر در استان خوزستان تیر 1394 در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

شهر شوش در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

برچسب ها: گردشگر خارجی ، شوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار