اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: 100 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی این استان در تملک بانک ها هستند.

اخلاق محمدیان چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت و روز صنایع کوچک در سراسری جلسات سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان در حضور برخی از مسئولان و صنعتگران بیان کرد: برخی از طرح ها در شهرک های صنعتی خوزستان در تملک بانک ها هستند، در حالی که کار بانک ها بنگاه داری نیست.

وی افزود: زمانی که صنعتگر امکان پرداخت اقساط تسهیلات خود را نداشته باشد بانک طرح و تجهیزات صنعتگر را تملک می کند. وی گفت: بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی خوزستان جزو واحدهای صنعتی کوچک هستند؛ این واحدها با زیر 50 نفر نیرو، به اشتغال و اقتصاد کشور سرعت می بخشند.

محمدیان اضافه کرد: جریمه و دیرکردی که بانک ها از صنایع می گیرند صنعتگران را دچار مشکلات زیادی کرده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: برای رونق صادرات باید زیرساخت ها در این بخش در خوزستان فراهم شود.

نوراله حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بالای سود تسهیلات از دیگر مشکلات صنعتگران است اضافه کرد: نرخ سود 21 درصد تسهیلاتی که بانک ها به صنعتگران پرداخت می کنند موانعی زیادی را برای بخش تولید و صنعت خوزستان ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در بررسی مشکلات 335 واحد صنعتی خوزستان، مشخص شد که مشکل 70 درصد این واحدها نقدینگی بوده است.

در این همایش از 25 واحد صنعتی نمونه خوزستان تجلیل شد و چهار واحد صنعتی برتر در HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست)، و دو واحد صنعتی پیشکسوت در این استان معرفی شدند.
در استان خوزستان 70 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

بالغ بر دو هزار و 219 واحد صنعتی در خوزستان فعال هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار