اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
فرمانده عملیات بدون فوت وقت همزمان با اجرای عملیات اطفا حریق اقدام به ایجاد یک دالان امن برای خروج ایمن ساکنین نمود و باتوجه به شدت دود متساعد شده از حریق تقاضای نیروی کمکی و پشتیبانی نمود.
شوشان: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در 5 مرداد راس ساعت 22:58 طی تماسهای تلفنی شهروندان عزیز با سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی اهواز خبر رخداد حادثه آتش سوزی دریک مجتمع 4طبقه واقع در منطقه پردیس اهواز اطلاع داده شد. 


ستاد فرماندهی بلادرنگ ازنزدیکترین ایستگاه که ایستگاه شماره 76 پردیس بود تیمهای اطفا حریق وامداد نجات رابه محل حادثه اعزام وبا توجه به گزارش شهروندان مبنی بر وخامت اوضاع، ایستگاههای همجوار را درحالت آماده باش قرار داده ودر یک حرکت صحیح عملیاتی خودروی نردبان را به محل حادثه اعزام نمود.

اولین تیم عملیاتی باتوجه به نزدیکی به محل وقوع حادثه 2دقیقه بعددرصحنه حاضر بودند.
فرمانده عملیات بدون فوت وقت همزمان با اجرای عملیات اطفا حریق اقدام به ایجاد یک دالان امن برای خروج ایمن ساکنین نمود و باتوجه به شدت دود متساعد شده از حریق ، تعداد واحدهای مسکونی، راهروهای کم عرض و..... تقاضای نیروی کمکی و پشتیبانی نمود.

باتوجه به زمان وقوع حادثه که مصادف با زمان استراحت وخواب شهروندان عزیزبود و از طرفی محل کانون حریق که حدودا" در وسط ساختمان قرارداشت ، تمام واحدها و ساکنین در محدوده پرخطر قرارگرفته و دشواری کار را دوچندان می نمود.

به همین دلیل مسیر جدیدی برای نجات ساکنین گشوده شد وآن انتقال شهروندان به تراس واحد مشرف به خیابان و اجرای عملیات تخلیه ازطریق خودروی نردبان بود.

درنهایت آتش نشانان موفق شدند 21 نفراز ساکنین را که در محاصره دود وآتش قرارداشتند را سالم ازمحل حادثه خارج نمایند و همچنین 8 نفرازساکنین راکه به دلیل همجواری با واحد آتش گرفته قرار داشتند که شامل 4نفر خانم ، 1دختربچه، 1،نوزاد 6 ماهه و 2مرد را که بدلیل دوزندگی و ترس شرایط مناسبی را نداشتند زنده از مجتمع خارج سازند و جهت درمان ومداوا به آمبولانس اورژانس 115 منتقل نمایند.

در این حادثه 4نفر از آتش نشانان که بعضا"ماسک و دستگاه تنفسی خویش را در زمان تخلیه ساکنین در اختیار ایشان قرارداده بودند مصدوم که 2نفر پس از درمان سرپایی مرخص و2نفر جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه مطلع شدیم حال یکی از آتش نشانان مناسب نمی باشد و همین جا از همه عزیزان خواهشمندیم برای سلامت وی دعا نمایند.

به لطف خدا این حادثه تلفات جانی دربرنداشته است.
لازم به ذکراست مهندس نجفی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، مهندس روزبهانی معاونت عملیات و مدیران مناطق عملیاتی آتش نشانی ازبدو اعلام وضعیت درمحل حادثه حضور و بررونداجرای ماموریت همکاران نظارت داشته و دستورات حمایتی راصادرمینودند.
این عملیات درساعت 47 دقیقه بامداد خاتمه یافت.

دراین عملیات 8دستگاه خودروی اطفاحریق، امدادگران،نردبان و تانکرآبرسان پشتیبانی به همراه 30 آتش نشان حضور داشتند.
جای دارد از حضور به موقع و تاثیرگذار پلیس،اورژانس 115 و سایر عوامل امدادی ازجمله عملیات برق ،گاز و.... تشکرو قدردانی نماییم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار