اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
احسان محمدی- استقلال تهران در شبی که هوادارانش هرگز به آن فکر نمی کردند 2-1 مقابل صنعت نفت آبادان شکست خورد.

 ابتدا علی قربانی دروازه جنوبی ها را گشود اما نفت در ده دقیقه آخر شعله گرفت. رضا نورزوی و بعد حسین بغلانی از نقطه پنالتی کار را تمام کرد تا عروسی به آبادان برسد! آنچه می خوانید 10 حاشیه از این دیدار هیجان انگیز است.

1- زمستان 86. استقلال به رهبری فیروز کریمی روزگار خوبی نداشت. «سعیدحلافی» مهاجم جوان صنعت، توپ را پشت هجده قدم از علیرضا منصوریان دزدید و دروازه استقلال را بازکرد.
 
منصوریان روی زمین نشست و عادل فردوسی پور با آن شیطنت و حضور ذهنش وقتی صحنه آهسته را یکبار دیگر مرور کرد گفت:« منصوریان که تقریباً دو برابر ... نه! دقیقاً دو برابر حلافی سن داره نمی تونه توپ رو کنترل کنه و بازی ضعیفش رو با این اشتباه فاحش تکمیل میکنه»! منصوریان دیشب این بار در قامت سرمربی مقابل نفت شکست خورد. او یاد فیروز کریمی و آن روزهای تلخ افتاد؟

2- «آبادان، لاف نبود». این تیتر یک روزنامه 90 امروز است. اشاره به درخشش آبادانی ها و اصطلاحی که در محاوره ها به طنز خطاب به تعریف های اغراق آمیز مردم خونگرم آبادان عنوان می شود. 

آنها با جناب خان در تلویزیون نشان داده اند چه قلب بزرگی دارند. این صنعت نفت را باید باور کرد. «صنعت نفت اومد براتون!» حالا یک لاف نیست و البته حسن حوری دروازه بانی که هفته پیش مهدی کیانی کاپیتان تراکتور او را با لئو یاشین مقایسه کرد.

3- کنعانی زادگان مدافع استقلال که برخی از هواداران او را عامل عدم نتیجه گیری در دو دیدار نخست این تیم عنوان کردند به دلیل مصدومیت در ترکیب استقلال نبود و باز هم آنها شکست خوردند. دو هفته پشت سر هم. با نتیجه مشابه و مقابل دو حریف خوزستانی. مشکل استقلال کنعانی زادگان نبود.

4- نادر دست نشان سرمربی صنعت نفت مرد پیروز دیشب بود. او هنوز ما را یاد روزهای درخشش با لباس نساجی قائمشهر می اندازد. وقتی با ماشین سازی تبریز شروع خوبی داشت، هواداران این تیم به او لقب«سپه دار» دادند. او از شمال کشور به جنوب رفت تا تیم قابل احترامی بسازد. تعویض های جسورانه و بازی پر انرژی نفت را باید مدیون دست نشان دانست.

5- بختیار کجایی؟ دقیقاً کجایی؟ بختیار رحمانی در چند سال اخیر یکی از هافبک های خلاق فوتبال ایران به شمار رفته است اما در میانه میدان استقلال بیشتر شبیه کسی است که بدون داشتن نقشه همه جای زمین را دنبال گنج می گردد! بختیار برای مدیریت خط میانی و حمله استقلال توپ می خواهد. به او توپ برسانید.

6- رضا نوروزی گل نخست صنعت نفت را مثل یک مهاجم طراز اول دنیا به ثمر رساند. نمونه ای کمتر دیده شده در فوتبال ایران. کنترل خوب توپ، حذف مدافع از پیش رو و ظربه ای نرم و خلاقانه. 

او بعد از دو بار پارگی رباط صلیبی که معمولاً یک فوتبالیست را از دور خارج می کند باز هم برگشت فوق العاده داشت تا همه را یاد 24 گلی که با لباس فولاد به ثمر رساند بیندازد. نوروزی با لباس استیل آذین، نفت تهران، فولاد و حالا نفت آبادان 10 گل به استقلال زده است! رکوردی که به صورت انحصاری در اختیار همایون بهزادی بود.

7- گرچه هنوز استقلال در میانه میدان و حتی خط حمله نمایش چشم نوازی نداشته است اما پاشنه آشیل این تیم کماکان خط دفاع است. به گلی که آنها از ارسلان مطهری مقابل نفت در تهران خوردند فکر کنید.

گل دوم استقلال اهواز- توی سرتوپ زدن مهدی مومنی و محو کردن دو مدافع این تیم- را یاد بیاورید و حالا گل رضا نوروزی! در هر سه گل مدافعان استقلال خود را به سمت بازیکن حریف پرتاب کردند. 

اقدامی انتحاری که البته در هر سه مورد منجر به دریافت گل شد. منتقدان می گویند آبی ها آنقدر انرژی صرف خریدن چهره هایی مثل وریا غفوری، کاوه رضایی و بختیار رحمانی کردند که یادشان رفت قلب دفاع این تیم بدون روزبه چشمی، مثل چشم اسفندیار آسیب پذیر است.

8- هواداران استقلال حتی بعد از شکست برای منصوریان سنگ تمام گذاشتند. این همان حلقه مفقوده فرهنگ هواداری در فوتبال ایران است که بعد از چند نتیجه بد، «حیا کن و رها کن» سر می دهند. 

آبی ها نشان دادند که تیم شان را دوست دارند و به منصوریان جوان اعتماد دارند حتی اگر منتقدین بگویند که او با یک خطای استراتژیک گمان کرد که بازی تمام شده و تیمش باز به ارسال های خسرو دل بست. استقلال بازی را در میانه زمین باخت اما روی سکوها بُرد.

9- رضا حسنی خو مدیرعامل تیم استقلال بدون اینکه فرصت کند با بازیکنان این تیم حتی عکس یادگاری و سلفی بگیرد در اقدامی عجیب با انتشار متنی با این تیم خداحافظی کرد!

 او پس از انتصاب به شدت تحت فشار برخی از رسانه ها و اهالی فوتبال قرار گرفت.حسنی خو در متنش آورد که معتقد است مدیرانی بهتر از او برای تصدی این سمت حضور دارند! یعنی واقعاً آقای حسنی خو از این انتصاب خبر نداشت؟ بدون هماهنگی با او از طرف وزیر ورزش منصوب شده بود؟ تلفن همراه ندارد که قبل از رسانه ای شدن به وزیر زنگ بزند؟! آقایان! با استقلال شوخی نکنید! این تیم اندازه سن شما قدمت، اعتبار و البته افتخار دارد!

10- قرمزها پرچم هایشان را تکان می دهند و می گویند این بدترین شروع استقلال در نیم قرن اخیر است و آنها از علیرضا منصوریان راضی هستند! 

برخی از آبی های قدیمی که منتقد منصوریان هستند هم هیزم روی این آتش می گذارند اما تجربه سال گذشته پرسپولیس که از قعر شروع کرد و به صدر رسید نشان داد این فوتبال هزار باده ناخورده در رگ هایش دارد و باید صبوری کرد و به منصوریان فرصت داد.

 استقلال منصوریان پرستاره تر از استقلال مظلومی است و او می کوشد مدرن تر باشد اما هنوز این کافی نیست. باد به پرچم آبی ها خواهد وزید. دیر یا زود.
برچسب ها: صنعت نفت ، استقلال
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار