اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
تنها زن اتومبیل ران خوزستان با کسب دو مقام قهرمانی کشوری / نائب قهرمان اتومبیل رانی اسلالوم کشور در گفت و گو با شوشان: خانم بودن به معنی خانه دار بودن نیست !
این ورزشکار خوزستانی گفت که خانم ها چون در رانندگی دقیق تر از آقایان عمل می کنند ، اگر خود را باور داشته باشند ،موفقیت آنها در این ورزش بیشتر است.

شوشان: لاله طهماسب زاده تنها زن ورزشکار خوزستانی است که در رشته ی اتومبیل رانی اسلالوم موفق به کسب مقام قهرمانی کشوری شده است. وی متولد 1364 در اهواز و بزرگ شده ی ماهشهر است و از بچگی به سرعت و رانندگی علاقمند بوده است .این ورزشکار که دارای کارشناسی اقتصاد از دانشگاه آزاد اهواز می باشد، معتقد است که کودک درونش هنوز کوچک مانده و به هیجان علاقه ی سرشاری دارد.

طهماسب زاده در گفت و گو با شوشان با اشاره به اینکه 10 ماه است که اتومبیل رانی اسلالوم را به صورت جدی و حرفه ای دنبال می کند، افزود: توسط مسئول بانوان هیئت اتومبیل رانی خوزستان با این هیئت آشنا شدم و در کلاس های تئوری و عملی این ورزش شرکت کردم. 

این ورزشکار خوزستانی همچنین گفت: تا به حال در 4 مسابقه ی "اتومبیل رانی اسلالوم مثبت 1500" کشوری شرکت کرده ام که موفق شدم در سال 94 دو مقام نائب قهرمانی کشوری را کسب کنم.


وی افزود : یک ماه پس از شرکت در این کلاس ها برای اولین بار به مسابقات اتومبیل رانی اعزام شدم و وقتی در پیست ورزشگاه آزادی حاضر شدم چون قبلا چنین فضایی را ندیده بودم ،مشتاق شدم تا به صورت جدی تری تمریناتم را انجام دهم و در نهایت موفق به کسب مقام در این رشته ی ورزشی شدم.

طهماسب زاده در خصوص رشته ی ورزشی" اتومبیل رانی اسلالو" گفت: همگان فکر می کنند که رشته ی اتومبیل رانی به آقایان اختصاص دارد در حالی که اینطور نیست و خانم ها در این رشته تبحر بیشتری دارند.

وی افزود : در این رشته مدل و نوع ماشین اهمیتی ندارد و استفاده از ماشین های دنده ای بهتر است.موفقیت در اتومبیل رانی اسلالوم بیشتر به مهارت های فردی راننده بستگی دارد .در این مسابقه راننده باید با استفاده از هوش و کنترل بر ماشین استفاده کند و از کوتاه ترین مسیر به منطقه ی پایان برسد و اگر مسیری را اشتباه پیمود و یا اینکه مسیری جا افتاد ، شرکت کننده از ادامه ی مسابقه حذف می شود.همچنین باید مسیری توسط راننده انتخاب شود تا به مانع برخورد نکند.

این ورزشکار خوزستانی این را هم گفت که خانم ها چون در رانندگی دقیق تر از آقایان عمل می کنند ، اگر خود را باور داشته باشند ،موفقیت آنها در این ورزش بیشتر است.

وی با ابراز مسرت از حضور بانوان ورزشکار ایرانی در مسابقات المپیک ، بیان کرد: خیلی خوشحال هستم که می بینم خانم های هم وطنم در مسابقات فرامرزی و مهمی چون المپیک شرکت می کنند .به نظر من خانم های ایرانی قابلیت ، استعداد و توانایی های زیادی دارند و باید همیشه خود را باور داشته باشند.


نائب قهرمان مسابقات اتومبیل رانی اسلالوم کشوری با اظهار اینکه یکی از آرزوهایش شرکت در مسابقات برون مرزی در این ورزش می باشد ، خاطر نشان کرد: از مسئولین می خواهم که ضمن توجه بیشتر به ورزش بانوان ، از ورزشکاران اتومبیل رانی اسلالوم حمایت بیشتری را به عمل آورند.
طهماسب زاده با انتقاد از تفکری که زنان را محدود به کار خانه و آشپزخانه می داند ،گفت:خانم بودن فقط به معنی یک " زن خانه دار" نیست ! یک خانم اگر ورزش و حرفه ی مورد علاقه ی خود را دنبال کند ،بهتر می تواند وظایف همسرداری ،فرزند داری و خانه داری خود را انجام دهد.

این ورزشکار خوزستانی با تشکر از حمایت های همسر و خانواده اش از فعالیت های ورزشی اش گفت: رشته ی اتومبیل رانی رشته ی خطر آفرینی است اما علی رغم نگرانی هایی که همسر و پدر و مادرم در این خصوص داشتند ،همیشه من را مورد حمایت قرار دادند و به خواسته من احترام گذاشتند که از آنها تشکر می کنم.

وی همچنین از حمایت های جوانمردی ، رئیس هیئت اتومبیل رانی خوزستان و مربیان پرتلاشش ،تقدیر و تشکر کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
comment
0
1
comment اغلب رانندگی های که در شهر ترافیک درست میکنه بخاطر رانندگی خانمهاست، بعد ایشون چه جور اینطور فکر میکنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار