اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
اگر هر هفته در لیگ ایران مثل المپیک به تیم برتر مدال می دادند، مدال طلای فوتبال ایران را در هفته چهارم آبادانی ها به گردن می آویختند.
احسان محمدی - پرسپولیس در صدر، استقلال و فولاد در قعر. هفت تیم 5 امتیازی در کمرکش جدول و سریال درخشش جاسم کرار، حسن هوری، ایمان مبعلی و البته معین عباسیان. این شاید چکیده هفته چهارم لیگ برتر باشد اما ده نکته از این هفته را با هم مرور کنیم: 

1-
اگر هر هفته در لیگ ایران مثل المپیک به تیم برتر مدال می دادند، مدال طلای فوتبال ایران را در هفته چهارم آبادانی ها به گردن می آویختند. آنها موفق شدند با تک گل محمد شادکام سپاهان اصفهان را هم بعد از استقلال قربانی کند. شاگردان دست نشان در حالی سپاهان را شکست دادند که اصفهانی ها تقریباً با همه دارایی شان به زمین آمده بودند، از احسان حاج صفی گرفته تا محرم نویدکیا. افسوس از این زمینی که صنعت روی آن بازی می کند، یعنی آبادانی ها شایسته آن نیستند که یک زمین چمن باکیفیت داشته باشند؟

2-
در تبریز دیدار تراکتورسازی و ماشین سازی که اسم هایشان آدم را یاد وزارت صنایع می اندازد تا ورزش فوتبال، بدون حاشیه های معمول داربی ها برگزار شد. ایران پوریان با دو گلی که به ثمر رساند خودش را از زیر سایه سنگین تکرار نام رامین رضائیان بیرون آورد. ماشین سازی گرچه مقهور قدرت رو به افزایش شاگردان قلعه نوئی شد اما حامد پاکدل بازیکن این تیم با یک کارت قرمز ناشیانه ماشین سازی را به قعر دره فرستاد! تراکتور در چهار بازی هفت گل زده است. یاشاسین تراختور!

3-
«در هفته چهارم با علیرضا منصوریان استقلال تهران در رتبه پانزدهم جدول قرار می گیرد». احتمالاً اگر کسی یک ماه پیش این حرف را می زد به او دیوانه لقب می دادند. اما استقلال تنها به لطف یک گل زده بیشتر از فولاد قعرنشین در این رتبه قرار گرفته است وگرنه الان رتبه آنها شانزدهم بود! بهنام برزای در دقیقه 82 گل مرتضی آقاخان را پاسخ داد تا آبی ها را از شکستی دیگر نجات دهد. در مورد تیم منصوریان تقریباً همه تفاهم دارند: او باید به جوان هایش بیشتر اعتماد کند و در هفته های آینده آبی ها برای صدر جدول خیز بر می دارند اگر یک نفر بختیار رحمانی را از خواب بیدار کند.

4-
بالاخره گسترش فولاد تبریز در لیگ برتر گل زد. لوسیانو پریرا توانست دروازه ذوب آهن را در اصفهان باز کند در آن سوی زمین هم گلزن بازی یک خارجی بود. جرمی بنگستون که تا ابد در فوتبال ایران با آن گل عجیبش در دربی تهران به یاد خواهد آمد. در جدال کمالوند – یحیی، شادمان ترین و خوشبخت ترین بازیکن زمین کسی جز مرتضی تبریزی نبود که بعد از این دیدار از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد!

5-
معین عباسیان. معین عباسیان. این روزها اسم او بیشتر از تیمش پدیده شنیده می شود. یک بازیکن خلاق و جسور که از او بیشتر خواهیم شنید. دیدار پدیده- سایپا با تساوی یک- یک به اتمام رسید. الساندرو فیلیپ دروازه بان برزیلی سایپا خوش درخشید اما همانطور که هفته اول نوشتیم، علی قلی زاده می تواند ستاره این فصل فوتبال باشد. چپ پای خوش تکنیک فرکی گل زد. 

6-
استقلال خوزستان تیمی که فصل گذشته با دخسوس و کولی بالی و رفقایش در گل خوردن بی نهایت خسیس بود با هشت گل خورده در چهار بازی بدترین خط دفاعی را به نام خود رقم زده است. آنها فصل قبل تنها 14 گل دریافت کرده بودند. شاگردان پورموسوی در غدیر اهواز مقابل نفت تهران به تساوی 2-2 رسیدند. جایی که مثل همیشه بیت سعید گل زد و در آن سوی میدان ایمان مبعلی مثل یک ستاره تازه متولد شده برای علی دایی درخشید. ایمان مثل بنجامین باتن انگار دارد برعکس رشد می کند. هر روز جوانتر و چالاک تر از دیروز!

7-
حسن هوری. او لقب آقای خاص فوتبال خوزستان را شایسته خودش می داند. یک دروازه بان پرشور که البته در سال های بازیگری اش بی حاشیه نبوده است اما هوری سومین کلین شیت را مقابل سپاهان ثبت کرد تا نشان بدهد یک شایسته تمام عیار است. مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازی به او لقب لئویاشین داده بود. با آن پیراهن سیاه و موهای فرفری، حسن هوری تلفیقی از یاشین و هیگوئیتا است! 

8- در صدر جدول باد به پرچم قرمزهای پایتخت می وزد. اولین تیمی که امتیازهایش را دو رقمی کرد. پرسپولیس یک صبای قم صفر. چهار بازی و تنها چهار گل زده. سه کلین شین برای بیرانوند که شاید اگر به المپیک ریو می رفت می توانست در پرتاب دیسک و وزنه و چکش برای ایران مدال بیاورد. پرسپولیس انگار تغییر نمی کند. 

بردهای ناپلئونی که مصرف قرص اعصاب را برای هوادارانش بخصوص در دقایق پایانی افزایش داده است. آنها چرا این همه موقعیت را هدر می دهند؟ چرا دروازه بان های حریف را به ستاره زمین تبدیل می کنند؟ این شاید معمای این روزهای فوتبال ایران است.

9-
به من دست نزن! درگیری لفظی محسن ترکی داور بازی پرسپولیس – صبای قم با برانکو ایوانکویچ غافلگیر کننده بود. وقتی ترکی سعی کرد او را که معتقد بود روی علی علی پور مهاجم تیمش پنالتی شده است به سمت نیمکت هدایت کند، دستش به بدن برانکو خورد و پرفسور که معمولاً آرام است و البته سعی می کند وانمود کند فارسی بلد نیست به زبان انگلیسی سر داور داد کشید: به من دست نزن! به من دست نزن!... 

10- مهدی طارمی برای پرسپولیس یک گل طلایی زد و البته مثل بازی های قبل موقعیت های بی نظیری را هدر داد، دوقلوی او رامین رضائیان هم در حالیکه عملاً بدون باشگاه است و انگار درگیر عشقی یک طرفه با پرسپولیس است به تیم ملی دعوت شد تا هفته به کام این دو گریخته از کودتای ترکیه شیرین تمام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار