اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
سالیانه حدود 18 هزار مرگ و میر بر اثر تروما در کشور داریم که نکته مهم این است که بیشتر این افراد در سنین 5 تا 45 سال هستند و حدود 80 درصد این افراد را آقایان به عنوان نان‌آور خانواده تشکیل می‌دهند
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به اینکه تشکیل «کمیته ملی تروما» با قدرت اجرایی بالا برای کشور ضروری است، گفت: بیشترین مصدومان تروما در کشور در سنین ۵ تا ۴۵ سال هستند.

به گزارش فارس، هادی خوش محبت درباره نقش برپایی کنگره‌های داخلی در ارتقاء مدیریت تروما در کشور گفت: تمامی آسیب‌های میکروبی، شیمیایی، حرارتی و مکانیکی که از محیط به بدن وارد می‌شود را تروما می‌گویند که متاسفانه دومین علت مرگ و میر در کشور ما پس از بیماری‌های قلبی، عروقی تروما است در حالی که در دنیا ششمین یا هفتمین علت مرگ و میر تروما محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما سالیانه حدود 18 هزار مرگ و میر بر اثر تروما در کشور داریم که نکته مهم این است که بیشتر این افراد در سنین 5 تا 45 سال هستند و حدود 80 درصد این افراد را آقایان به عنوان نان‌آور خانواده تشکیل می‌دهند

فلوشیپ جراحی تروما با اشاره به اینکه سالانه بر اثر حوادث تروما 18 هزار تلفات و 20 برابر آن افراد آسیب دیده و مجروح در کشور ما وجود دارد، گفت: بسیاری از این افراد تا پایان عمر آسیب‌های جدی می‌بینند و علاوه بر ناتوان شدن باری نیز بر روی دوش خانواده خود می‌شوند.

وی درباره نقش برپایی کنگره‌های تروما جهت کاهش این حوادث در کشور نیز تصریح کرد: برپایی این کنگره‌ها به شکل ملی درسطح کشور همفکری و هم‌اندیشی متخصصان حوزه تروما را به دنبال دارد و در واقع این نوع همایش‌ها فرصتی برای دور یکدیگر جمع شدن فعالان حوزه تروما است تا مشکلاتی را که وجود دارد با یکدیگر بیان کنند.

خوش محبت، ادامه داد: در کنگره‌های تروما در کشور تازه‌های علمی نیز مطرح شود که این موضوعات در برنامه‌ریزیهای آینده بسیار موثر خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با بیان اینکه برگزاری همایشهای تروما جایگاه علمی و معضلات اصلی تروما در کشور را مطرح می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع حساسیت را میان مسئولان کشور و مردم ایجاد می‌کند تا با مقوله تروما در کشور بیشتر آشنا شوند.

خوش محبت، تاکید کرد: درمان بیماران و مصدومان ترومایی موضوعی است که هر چه بیشتر درگیر آن باشیم در این باره متبهرتر می‌شویم تا اگر بیماری مصدومی دچار تروما شد، لااقل دچار مرگ و میر نشود و به این شکل میزان مرگ و میر کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته ملی تروما راهکاری برای حل مشکل تروما درکشور است، بیان کرد: باید کمیته ملی تروما در سطح معاون رئیس جمهور یا حداقل در سطح وزیر بهداشت با همکاری تمامی کسانی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند، تشکیل شود.

خوش محبت، گفت: نکته دیگر آموزش‌های همگانی به مردم است به این دلیل که پیشگیری بسیار مهمتر از درمان محسوب می‌شود.


برچسب ها: تروما ، مرگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار