اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۲۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
نشست احزاب اصلاح طلب با استاندار خوزستان / شریعتی : حجم کار آن‌قدر زیاد است که گاهی میگویم کاش شبانه ‌روز 48 ساعت بود / احزاب از شعار دادن و حرف خالی دست بردارند/ بسیاری اوقات با مقتدایی و حتی مقیمی مشورت می‌کنم+ تصاویر
تعدادی از اعضای احزاب اصلاح‌طلب خوزستان با شریعتی استاندار خوزستان دیدار و در خصوص مشکلات استان و انتظاراتی ..

شوشان : بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده دبیران و تعدادی از اعضای احزاب اصلاح‌طلب خوزستان با شریعتی استاندار خوزستان دیدار و در خصوص مشکلات استان و انتظاراتی که از مدیریت جدید وجود دارد با وی به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش شوشان ، در ابتدای این نشست آقایار حسینی رئیس خانه کارگر خوزستان و رئیس دوره ای شورای هماهنگی ، گزارش کوتاهی از وضعیت احزاب و تشکلهای عضو ارائه و روند برنامه های شورا را تشریح کرد. در ادامه جلسه روسای احزاب در سخنان کوتاهی به مشکلات عدیده استان اشاره کرده و بر نیاز به عزم همگانی برای دستیابی به توسعه و برون رفت از معضلات خوزستان تاکید و راهکارهایی را ارائه دادند.

ضرورت تغییر مدیران احمدی نژادی 

خوشکام دبیر مجمع زنان اصلاح طلب خوزستان در گفتگو با شوشان درباره این نشست و موضوعات مطرح شده گفت: در این نشست اکثرا موضوعات و درخواست هایی از قبیل تشکیل خانه احزاب در خوزستان مطرح شد که در دوران مقتدایی هم مطرح شده بود. نیاز به تغییرات مدیریتی، آزادی عمل و اختیار بیشتر به تشکل های دانشجویی برای برگزاری همایش ها و جلسات در دانشگاه ها بدون فشار سازمان و نهادی از بیرون دانشگاه، فعال کردن تشکل های مردم نهاد، توجه بیشتر به حوزه زنان برای آگاه بخشی اجتماعی، سهم برابر شغلی و حضور بیشتر در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و ... از جمله موضوعات و مطرح شده در این نشست بود.

خوشکام همچنین گفت : شریعتی در خصوص وجود مدیران احمدی نژاد در سیستم مدیریتی استان گفت: اگر ببینیم که مدیری با هر گرایش سیاسی در خوزستان زمینه آسیب به منافع  استان را مهیا می کند آنوقت تصمیم به تغییر و تعویض وی خواهم گرفت و زمانی که هنوز به این مسئله نرسیده باشم لزوم به تغییر مدیریتی در اولویت نخواهد بود.

اگر با نظری مخالف بودم ناراحت نشوید

جمال درویش دبیر حزب اعتماد ملی خوزستان نیز در گفتگو با شوشان درباره این نشست گفت : نشست خوبی با استاندار خوزستان برگزار شد و اکثر احزاب توانستند خواسته های خود را مطرح کنند. موضوعات مطرح شده بیشتر حول محور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت های استان از قبیل پتروشیمی ماهشهر و صنایع موجود برای اشتغال زایی جوانان و مبارزه با فساد و اعتیاد بود . در ابتدای جلسه همه احزاب از شریعتی استاندار خوزستان اعلام حمایت کردند و وی تاکید داشت که از همه نظرات و پیشنهادات احزاب برای استان استفاده خواهم کرد اما درخواست دارم تصمیم گیری را به خود من محول کرده و اگر با نظری مخالف بودم ناراحت نشوند.

تشکیل شورای مشاورین دانشجویان و جوانان استاندار

صدیقه جلالی دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهيد چمران اهواز به مشکلات دانشگاه ها و جامعه دانشجویی و موانع قرار گرفته بر سر راه تشکل های اصلاح طلب استان پرداخت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به فضای نامناسب دانشگاه های استان پرداخت. و گفت: فضاي دانشگاه هاي استان خوزستان به لحاظ سیاسی، فرهنگی-اجتماعی، علمی و آموزشی، زیبنده و در شان استان خوزستان نیست. وضعیت تشکل های منتقد و اصلاح طلب دانشگاه های استان خوزستان اصلا وضعیت مطلوبی نیست و این استان نزدیک به دوازده تشکل و هيات موسس اصلاح طلب و تحول خواه داشته که از این منظر در کشور بی نظیر ست اما متاسفانه نه تنها از این فرصت ها استفاده نمي شود بلکه با هزاران دلیل و موانع بی اساس، راه را بر فعالیت آنان میبندند.

جلالی در ادامه از عدم همکاری برای دادن مجوز تاسیس تشکل های اصلاح طلب در دیگر دانشگاه های استان انتقاد کردند. دانشگاه هایی مانند دانشگاه نفت آبادان و نفت اهواز عليرغم تلاش سه ساله به بهانه هاي واهي مختلف و بصورت غير قانوني و سليقه اي هنوز مجوز فعاليت آنها صادر نشده است. انجمن هاي دانشگاه هاي خاتم الانبيا بهبهان و علوم و فنون درياي خرمشهر عليرغم اينكه مجوز آنها صادر شده است اما به شكل غير قانوني مانع فعاليت آنها مي شوند

جلالی دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با مشورت سایر تشکل ها، ما پیشنهاد مشخص برای تشکیل شورای مشاورین دانشجویان و جوانان استاندار را داریم چرا که دانشجو بخاطر قرار گرفتن در فضای علمی و آکادمیک دانشگاه، با توجه به ذهن باز و خلاقی که دارند و همچنین دوری از قدرت، می توانند پیشنهادات و ایده های راهگشایی براي اداره مطلوب استان، ارائه بدهند و همچنین این مسئله باعث مشود تا قدرت تشکل ها و دانشجویان بیشتر شده و با ایجاد فضای امن و به رسمیت شناختن آنها، میل دانشجویان به فعالیت بیشتر شود.

جلالی در آخر خواستار ترتیب دادن جلسه ای بین استاندار و تشکل های تحول خواه و اصلاح طلب استان شد و افزود: ترتيب دادن اين ديدار هم نشانگر دغدغه استاندار نسبت به دانشگاه و مسائل مربوطه است و هم فرصتی  برای در میان گذاشتن موانع و مشکلات و دغدغه ها و پيشنهادات تشکل ها با جناب استاندار مي باشد.

خانه احزاب راه اندازی شود

محمدرضا شجاعی، دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی گفت:  استاندار خوزستان در دیدار با احزاب وعده داد که هر چه سریعتر خانه احزاب که روند اجرایی تاسیس آن از دوره استاندار قبلی آغاز شده بود، را به سرانجام برساند. هم چنین مقرر گردید فرمانداران نیز، روند اعطای مجوز راه اندازی دفاتر شهرستانی احزاب را بهبود بخشیده و  سرعت کار خود را در این زمینه نسبت به گذشته افزایش دهند.

شجاعی در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسه، موارد دیگری از جمله مسائل زیست محیطی و مسئله انتقال آب کارون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنان دکتر شریعتی در نشست با  احزاب اصلاح طلب

دکتر شریعتی پس از شنیدن سخنان حاضرین در جلسه گفت:نقش احزاب رصد جامعه، نقد و اصلاح حاکمیت و تلاش در جهت پیشرفت امور است اینکه گفته می‌شود فلسفه حزب دستیابی به قدرت است از این بابت است که قدرت به ما امکان تأثیرگذاری بیشتر می‌دهد اما معنای آن نباید این‌طور باشد که وقتی قدرت در دستمان نیست بیکار باشیم! بلکه ساز و کار و محل‌هایی برای زمانی که قدرت در دست ما نیست باید تهیه شود. اینکه همه سعی می‌کنند هر طور شده به قدرت وصل بشوند و پستی داشته باشند علامت خوبی نیست. 

احزاب از شعار دادن و حرف خالی دست بردارند. شورای هماهنگی احزاب باید مانند یک حزب فراگیر عمل کند و کارگروه و کمیسیون تشکیل دهد و برای حل مشکلات استان راهکار ارائه کند . متأسفانه فعلاً مدیریت‌ها سلیقگی است ولی یک مدیر سلیقه‌اش این است که بیشتر مشورت کند دیگری کمتر مشورت می‌کند ولی روح حاکم بر مدیریت هر دو سلیقه است. نقشه راه در کار نیست . حجم کار آن‌قدر زیاد است که گاهی من میگویم ای خدا کاش شبانه ‌روز 48 ساعت بود !

احزاب برای ارائه راه‌حل نیاز به اطلاعات اولیه هستند برای به دست آوردن این اطلاعات باید با دولت در ارتباط باشند. اگر فاصله بگیرند آن‌وقت نظرات و پیشنهاد‌هایشان بیشتر خیالی و مبتنی بر حدس و گمان خواهد بود و ارزشی ندارد پس اگر با دولت در ارتباط باشید و بر اساس اطلاعات و آمار صحیح تصمیم بگیرید این تبدیل به یک سند می‌شود و چراغ راه ما خواهد شد .

دکتر شریعتی علت کثرت سفرهای خود به شهرستان‌ها و روستاهای استان را همین موضوع دانست و ادامه داد: اگر کارگروه‌هایی بود که اطلاعات صحیح در  اختیار ما بگذارند شاید نیاز به این حجم سفر نبود هرچند من معتقدم تأثیر دیدن غیر از شنیدن است .

اینکه استاندار با مردم در ارتباط باشد پوپولیسم نیست . پوپولیسم یعنی تصمیمات غیرعلمی و عوام‌پسند درصورتی‌که من هیچ‌وقت زیر بار این تصمیمات نمی‌روم بارها در این سفرها پیشنهادهایی شده که من‌بعد از مشورت با کارشناسان به این نکته رسیده‌ام که انجام آن‌ها به صلاح نیست.  من زیر بار تصمیمات غیرعلمی و غیر کارشناسی نمی‌روم و بسیاری اوقات با آقای مقتدایی و حتی آقای مقیمی هم مشورت می‌کنم .

متأسفانه سیستم اجرایی فربه ، سنگین و کم‌تحرک است درعین‌حال ما که نمی‌توانیم کارمندان رسمی ادارات را برکنار کنیم و به‌جای همه آن‌ها نیروی جدید بیاوریم ناچار هستیم با همین نیروها کارکنیم ! اختیارات استاندار هم محدود است ، نه‌تنها استاندار اختیارات بقیه دستگاه‌های استانی هم محدود است و حالا کم‌کم بخشی از اختیارات دارد به دوایر دولتی در استان‌ها تفویض می‌شود بنابراین نقش استاندار و مدیران استانی در روند توسعه زیاد نیست! 

در حاشیه این جلسه یکی از دبیران خطاب به دکتر شریعتی گفت:  دائماً شما را استاندار جوان می‌خوانند کسی که نداند فکر می‌کند 18 یا19 سال دارید درصورتی‌که شما بیش از 43 سال سن دارید و سن پختگی و بلوغ عقلی است، شریعتی در پاسخ گفت من همین را به آقای مقیمی معاون وزیر کشور هم گفتم که شما هم در سن 42 سالگی استاندار شدید همچنین آقای جهانگیری و دیگران اما درعین‌حال بدمان نمی‌آید که مارا جوان بدانند .















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
comment
1
0
comment جناب استاندارشماهم هیچ کاری برای مردم وکارگران وکارمندان ادارت انجام نمیدهید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
comment
0
1
comment این جلسه برای احزاب بوده؟ تشکل دانشجویی طبق قوانین حق وابستگی به احزاب را ندارد،قابل توجه اقای ک[...] که حتی پس از گذر دوران دانشجویی خود را دانشجو میداند!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار