اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
حاشیه نگاری شوشان از آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان / میدری: چرا خوزستان مثل خراسان به چند قسمت تقسیم نشود؟/ صفایی : اشتغال مسئول و متولی ندارد / خبیر : خوزستان استانی حساس است/ سیدنور محمدپور: در خوزستان واحدهای تولیدی مشکلات فراوانی دارند/ آیت الله حسن زاده : آمارهای اشتغال را دستکاری می کنند / گلمرادی: اشتغال غیربومی ها در استان
آیین تودیع و معارفه ی مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد و حاشیه های مختلفی به دنبال داشت.


شوشان: آیین تودیع و معارفه ی مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد و حاشیه های مختلفی به دنبال داشت. در این مراسم ، هوشمند صفایی مدیرکل سابق تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت که هیچوقت از سوی من به کسی بی احترامی صورت نگرفت و از تمامی همکارانم حلالیت می طلبم.

به گزارش شوشان ، آنچه در آیین تودیع و معارفه ی مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گذشت در پی می آید: 

در این آیین که در تالار اجتماعات اداره ی کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ، سالن مملو از جمعیت بود و بسیاری از مدعوین به صورت ایستاده این تودیع و معارفه را نظاره کردند.

  دکتر میدری ، معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون ،دکتر کردونی ،مدیر کل دفتر آسیب های وزارت تعاون ، آیت الله حسن زاده ، امام جمعه ی موقت اهواز ، علی گلمرادی و جلیل مختار نمایندگان مردم ماهشهر و آبادان در مجلس شورای اسلامی ،مهندس خبیر و دکتر نیکو ،معاونین استاندار خوزستان ، جمعی از اعضای اتحادیه ی کارگری و کارفرمایی ،نمایندگان رسانه های خوزستان و جمعی از کارمندان اداره ی کل تعاون از مدعوین این نشست بودند .

  سید نور محمد پور مدیر کل جدید ، در طی صحبت هایش بارها دکتر صفایی را استاد خطاب کرد و از خدمات ارزنده ی وی در استان خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

  خبیر معاون سیاسی استاندار در این آیین خطاب به دکتر صفایی گفت: گل در بر و می در کف و معشوق به کام است ، سلطان جهانم به چنین روز غلام است .خبیر همچنین به صفایی تبریک گفت و اظهار کرد: وقتی بار مسئولیت از دوش انسان برداشته می شود احساس راحتی ایجاد می شود و هر مدیری فقط چند صباحی می ماند و بعد می رود.و در عرض 5 دقیقه تبدیل به مدیر اسبق می شود.

سخنان میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی :

 قومیت نقشی در این انتصاب ها ندارد

  دکتر میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این نشست گفت : دکتر ربیعی معتقد است که هیچ مدیر کلی نباید از بیرون دستگاه به عرصه ی تعاون ،کار و رفاه اجتماعی وارد شود.از این رو علی رغم اعمال فشارهایی که از سوی افراد صاحب منصب صورت می گیرد ، همواره انتصاب هایش را برمبنای اصولی که دارد ، انجام می دهد .

  ملاک وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برای انتصاب ها، شایسته سالاری است و قومیت نقشی در این انتصاب ها ندارد .انتصاب آقای محمد پور نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

  شرکت های دولتی که در توسعه ی خوزستان نقش دارند نیز باید الگوی انتصابی که در پیش می گیرند مشابه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد اما متاسفانه در برخی انتصاب های این شرکت ها از سلسله مراتب پیروی نمی شود که امیدواریم با کمک نمایندگان این اصل در شرکت های دولتی در نظر گرفته شود و شایسته سالاری به عنوان یک موتور محرک اقتصاد ، تحقق یابد.

  تغییر سریع مدیریتی در خوزستان یکی از ویژگی های سیستم مدیریتی در این استان است که از حوزه ی استانداری تا مدیران کل و سایر مدیریت ها را شامل می شود که برای رفع این چالش باید چاره اندیشی کرد.

  خوزستان استان پرکار و پیچیده ای است و از استان های اصفهان صنعتی تر ، از سیستان و بلوچستان امنیتی تر ، از هرمزگان ساحلی تر و از بزرگترین استانهای کشاورزی ، کشاورزی تر است و هر مدیری که در این استان قبول مسئولیت می کند ، زیر بار حوزه های کاری مختلفی قرار می گیرد.

    چرا خوزستان مثل خراسان به چند قسمت تقسیم نشود؟ مسائل متعددی که در خوزستان در حال مدیریت است کار سختی است؛ اینجا رستمی می‌خواهد که کارهای پیچیده را مدیریت کند. 

  مدیریت در خوزستان با چالش های مختلفی همراه است و مدیریت مسائل در این استان کار بسیار سخت و پیچیده ای است . در تمام شهرهای این استان با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر مواجه هستیم و این شرایط جمعیتی در استانهای دیگر به این صورت وجود ندارد.

  اداره ی کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در زمره ی ادارات حاکمیتی محسوب می شود و در این اداره همانند سایر ادارات نیروی مازاد وجود ندارد و در کل استان خوزستان فقط 52 بازرس کار، برای بازرسی امنیت کار و سامان دهی ادواری امور وجود دارد .

  ما هنوز نتوانستیم مشاغل را استاندارد کنیم و اداره ی کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پایین ترین پرداخت ها را به کارکنانش دارد .

  دکتر هوشمند صفایی همانند نامش هوشمند و با صفاست .صفایی ذهن خلاقانه ای دارد و طرح " مشاغل در حال انقراض " وی تبدیل به یک برنامه ی رادیویی شده است و طرح هایی که در حوزه ی تعاونی و بازرگانی دارد ،برنامه های شایان توجهی هستند.


سخنان هوشمند صفایی مدیرکل سابق :

در کشور ما اشتغال مسئول و متولی ندارد

  زمانی که من سکان این اداره ی کل را در سال 92 به دست گرفتم ، تمامی تلاش خود را در راستای احترام و تکریم همکارانم به کار گرفتم و هیچوقت از سوی من به کسی بی احترامی صورت نگرفت و از تمامی همکارانم حلالیت می طلبم.

  در دو سال گذشته سعی کردیم تا مجموعه ی اثر بخشی داشته باشیم و تمام سعی خود را برای حرکت در مسیر اشتغال به کار بستیم و علاوه بر برنامه های روشن اداری ،تلاش شد تا با توجه به ضرورت های استانی ،ایده های نو ارائه شود.

  35 کاریابی های غیر دولتی غیر فعال در استان وجود داشت و این کاریابی ها از آنجایی که به عنوان رابط دولت و مردم هستند در این دو سال مورد توجه قرار گرفتند و با توجه به متن قانون ،زنده و احیا شدند.

  در کشور ما اشتغال مسئول و متولی ندارد بر همین اساس است که آماری که در این خصوص ارائه می شود دچار تناقض می باشد. با اینکه ما متولی اشتغال نبودیم اما روند بسیار خوبی را در پیشرفت اشتغال در استان ایجاد کردیم و 5 طرح در این حوزه ارائه شد همچنین 15 هزار فرصت شغلی را به کاریابی ها اعلام کردیم اما فقط 5 هزار نفر جذب شدند به دلیل اینکه فاقد نیروهای آموزش دیده در آن فرصت های شغلی بودیم.

  در طی مدت از ابزار تعاونی ها به خوبی استفاده شد و تلاش کردیم برای تعاونی های مرزنشین آیین نامه ای تدارک ببینیم و تعاونی های مردمی را در مناطق مرزی بر پا کنیم چون اگر این تعاونی ها مورد حمایت قرار بگیرند اقتصاد مقاومتی که همانا سپردن کارهای مردم به دست خودشان است ، تحقق پیدا کند . 

  در حوزه ی رفاه اجتماعی به کمک همکارانمان در شورای رفاه و با کمک " صندوق کار آفرینی امید " به آسیب دیدگان کمک های مالی صورت گرفت همچنین به معتادین بهبود یافته برای ادامه ی زندگی وام و تسهیلات مالی اعطا شد.

  من افتخار می کنم که دو سال و اندی با وزیر محترم تعاون ،کار و رفاه اجتماعی که ویژگی اخلاقی و دینی زیادی دارند همکاری کردم .دست ایشان را خواهم بوسید. هر آمدنی ، رفتنی دارد .این مسئولیت ها امانت است و باید از این امانت ها برای خدمت بیشتر به مردم استفاده شود.

  من از دکتر ربیعی خواستم به دلیل اینکه فرزندانم در مرکز مشغول به کار هستند و امکان حضور در استان را ندارند ، اجازه ی بازگشت به وزارتخانه را به من بدهد.

سخنان خبیر  معاون سیاسی استاندار خوزستان: 

خوزستان استانی تاثیر گذار و حساس است

  خوزستان تاثیر گذار و حساس است. وزارت تعاون نیز حوزه ی مسئولیت گسترده ای دارد و تنظیم روابط کار یکی از وظایف مهم و حساس این دستگاه می باشد .

  در استان خوزستان صنایع و کارگاه های بزرگ اقتصادی وجود دارد و هر کسی که قبول مسئولیت می کند باید به حساسیت موضوع آگاه باشد .البته با اینکه در این چند سال در رکود به سر می بردیم اما با مدیریت دکتر صفایی یک دوره ی آرامش در حوزه های کارگری و کارفرمایی را تجربه کردیم . 

  مدیرکل جدید تعاون ،کار و رفاه اجتماعی باید پیگیری های منظمی را در خصوص روابط کار و شورای اشتغال انجام بدهند و سعی در شناسایی ،حفظ و استفاده از فرصت شغلی در استان خوزستان داشته باشند . 

  استاندار خوزستان در تماسی تلفنی که با بنده داشتند از تلاش های دکتر صفایی تشکر کردند و درخواست کردند که مدیرکل جدید به اشتغال مولد توجه ویژه ای کند و باید مراقبت های لازم صورت بگیرد تا فرصت های شغلی در اختیار افرادی در خارج از استان قرار نگیرد.

سخنان سید نور محمد پور مدیر کل :

در خوزستان واحدهای مشکل دار زیادی داریم

  در بحث اشتغال باید همکاری های لازم با آموزش فنی و حرفه ای برای ارائه ی آموزش های متناسب با بازار کار صورت بگیرد.

  مشاغل و مهارت های خانگی باید مورد آموزش و سامان دهی قرار بگیرندو حمایت های لازم از کار آفرینان انجام شود . 

  باید بر روی اتباع خارجی که برای کار به ایران می آیند کنترل لازم را داشته باشیم و از این نیروها برای آموزش نیروهای کار در کشور استفاده کنیم . 

  سند توسعه ی اشتغال در استان که چندین سال است مسکوت مانده ، باید مورد بازنگری قرار بگیرد و از تمام ظرفیت های اشتغال در استان استفاده شود . 

  ما در خوزستان واحدهای مشکل دار زیادی داریم که به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل در آمده اند و برای رونق یافتن اشتغال در استان اول باید این واحدها را زنده و احیا کنیم.

  باید محیط کار برای مشاغل سخت و زیان آور سالم سازی شود و آموزش ایمنی و مقررات کار در واحدهای کارگری و کارفرمایی صورت بگیرد . 

  بحث سه جانبه گرایی خیلی مهم است و نماینده ی کارگری ، نماینده ی دولت و نماینده ی کارفرما باید تعاملات سازنده ای داشته باشند و باید این نکته ی مهم را مد نظر قرار بدهیم که تشکل های کارگری و کارفرمایی از بازوهای مهم اجرایی ما هستند. 

  آموزش بدو خدمت و ضمن خدمت یکی از سیاستهای ماست و سعی خواهیم کرد تا همکارانمان در تصمیم گیری ها مشارکت داده شوند .همچنین توجه به معیشت همکاران این اداره ی کل و فراهم کردن فضاهای رفاهی برای آنان با جدیدت دنبال می شود .

سخنان آیت الله حسن زاده امام جمعه ی موقت اهواز : 

برای بردن آمار اشتغال ، شاخص ها را دستکاری می کنیم 

  مهترین عمل صالح در شرایط کنونی را ایجاد اشتغال است و امنیت در جامعه مستلزم این است که جوانان شغل داشته باشند . 

  طبق گفته ی مقام رهبری بیکاری جوانان ، ما را شرمنده می کند اگر مسئولی از بیکاری جوانان شرمنده نشود نشان می دهد که آن مقام مسئول روح مسئولیت ندارد . 

  در ایجاد اشتغال نمی توانیم به دولت تکیه کنیم چون 90 درصد اشتغال در دولت کاذب است به عنوان مثال کسانی که شهرداری تحمیل می شوند بیش از نیاز شهرداری ها هستند و دادن حقوق به این افراد سبب می شود بخشی از پرسنل زحمت کش شهرداری مثل رفتگران نتوانند از پیمانکاران حقوق بگیرند!

  وظیفه ی ما ایجاد اشتغال پایدار ،ثابت و واقعی است .باید موانع پیش روی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال برداشته شود. 

  آماری که در خصوص اشتغال ارائه می شود غیر واقعی و غیر قابل اعتماد است چون برای بردن آمار اشتغال ، شاخص ها را دستکاری می کنیم .

سخنان گلمرادی نماینده ی مردم ماهشهر در مجلس:

اشتغال غیربومی ها در خوزستان

  70 درصد کسانی که در صنایع خوزستان شاغل هستند غیر بومی هستند. همچنین دود و بدبختی های صنایع در خوزستان برای ماست ولی اشتغال زایی در صنایع پاک بالادستی برای دیگران انجام می شود .
 
  باید مسئولین نظام به خوزستان نگاه ملی داشته باشند چون اگر به خوزستان نگاه ویژه ای وجود نداشته باشد و به ظرفیت های این استان ملی نگاه نکنیم ،در کل کشور مشکل ایجاد می شود.

  نمایندگان به جای درگیر شدن در کارهای ریز ، باید وقت خود را به سیاستگذاری هایی که در کشور انجام می شود اختصاص دهند اما متاسفانه اینگونه نیست .

  در حال حاضر رابطه و همگرایی خوبی بین مجلس و دولت وجود دارد و باید از این امکان به بهترین شکل مطلوب استفاده شود.

  ما ریاست کمیسیون انرژی را در دست داریم اما مسئولان هم باید در کارها به ما کمک کنند. با روزی دو ساعت کار به بهانه ی گرمی هوا و گردو غبار مشکلی از استان حل نخواهد شد.





















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
comment
0
0
comment اگر راست می گویید آمار بگیرید...واقعا اینطور است؟؟!!
تو چارت مدیریت شرکت نفت از اقوام عرب زبان و دزفولی و شوشتری و اندیمشکی داریم ؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار