اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از شرکت های برتر تولیدی و توزیعی استان خوزستان برگزار شد:
آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکر و قدردانی کرد و گفت: برای رعایت حقوق مصرف کنندگان نیازی به دستگاه های کنترلی نیست، به عنوان یک مسلمان با رعایت...
سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از شرکت های برتر تولیدی و توزیعی استان خوزستان در سالن اجتماعات تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.


به گزارش شوشان : آیت‌الله محمدعلی موسوی جزایری در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به دستور امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر مبنی بر اینکه خرید فروش باید آسان باشد و مردم به عنوان مصرف کننده فشار نیاید اظهار کرد: نرخ تعیین شده در بازار باید تامین کننده منافع همه اقشار و طبقات باشد.

وی ادامه داد: در بازار خرید و فروش کالا نباید به کسی اجحاف شود به طوری که مصرف کننده زیر بار قیمت‌ها و گرانی کالا له شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر ایمان، دستورات خداوند در قرآن و روایات اهل بیت در مورد شرایط فروش و مراودات در بازار گفت: فروشنده‌ای که از ایمان کافی برخوردار باشد نیازی ندارد که دستگاه اجرایی خاصی کار و فعالیت وی را کنترل و نظارت کند بلکه اعمال و رفتار دینی وی بهترین نظارت کننده بر رفتار آن است.

وی بیان کرد: هیچ خانواده، مدیر، مسؤولی و یا فروشنده‌ای نمی‌تواند بر اساس بی‌عدالتی و کم‌فروشی به ثروت برسد و آن ثروت را نگاه دارد.

آیت الله جزایری  نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکر و قدردانی کرد و گفت: برای رعایت حقوق مصرف کنندگان نیازی به دستگاه های کنترلی نیست، به عنوان یک مسلمان با رعایت اصول دین اسلام راه و روش رعایت حقوق مصرف کننده وجود دارد و رعایت حقوق مصرف کننده آن چنان اهمیت دارد که در افزایش تولید و ترویج استفاده از تولید داخلی تاثیر گذار است.

امام جمعه اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: با استناد به دستور‌العمل‌های دینی و فرامین اسلامی شرایط فعالیت اقتصادی و حمایت درست و صحیح از مصرف کنندگان را فراهم کرده و گام مصری در اقتصاد خانواده‌ها و بالا بردن کیفیت محصولات برداریم.

آیت الله جزایری همچنین از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکر و قدردانی کرد.



جمال عالمی نیسی در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه اگر به دنبال جلب نظر و رعایت حقوق مردم به عنوان مصرف کننده هستیم، باید 3 عامل را در نظر داشته باشیم، اول حق‌الناس دوم کمیت و سوم کیفیت و اگر بنا باشد به تولید داخلی و حقوق مصرف کننده کمک کنیم باید این سه پیام را در همه معاملات رعایت کنیم.

عامی نیسی با اشاره به متاثر شدن انتخاب ‌های ما از تولیدات خارجی و اینکه زندگی ما خالی از تولیدات خارجی نیست تاکید کرد: باید تمام تلاش و فعالیت خود را به سمت بالابردن کیفیت کالاها و ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان به‌کار ببریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با تاکید به شعار مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی توضیح داد: مقام معظم رهبری نیز با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های داخلی همراه با رعایت مسائل کمی و کیفی تولید مطرح کردند.

عالمی نیسی با بیان اینکه کشور ما از بسیاری از ظرفیت‌های موجود در دنیا غافل مانده است گفت: اقتصاد مقاومتی و ارتباطات یکی از ظرفیت‌هایی است که در کشور ما آن طور که انتظار می‌رود توجه نمی‌شود.
وی ادامه داد: در سال 2015 چیزی حدود 3هزار و 500 میلیارد یورو در بخش اقتصاد فناوری در دنیا جذب شد که پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 چیزی حدود 5 الی 7هزار یورو در بخش اقتصاد فناوری جذب شود.

عالمی نیسی افزود: اگر بنا باشد سهم کشور ما را بر اساس شاخص جمعیت و یا شاخص مساحت در کل دنیا  در نظر بگیریم سهم کشور ما یک درصد از جمعیت جهان است که از سهم 3 هزار و 500 میلیارد یورو حداقل 35 میلیارد در بخش اقتصاد فناوری باید محقق شود.

وی تشریح کرد: 3 هزار و 900 میلیارد تومان درآمد کشور در سال 2015 میلادی بود که حدود 28 درصد از آنچه به عنوان سهم کشور است باید جذب شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان 6 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است تصریح کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های مهم در زمینه فناوری در استان خوزستان متاسفانه 10 الی 20 سهم کمتر از آنچه مورد انتظار است در استان محقق شده است.

عالمی نیسی در پایان ابراز امیدواری کرد: تمام شرکت‌های فناوری اطلاعات، دانش‌بنیان و... به سمت مباحث الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و اقتصاد الکترونیکی حرکت کنند.



نوراله حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در سومین همایش ملی حمایت از مصرف کنندگان گفت: تسهیلات سیستم بانکی با ساختارهای سیستم بانکی برای واحدهای تولیدی مشکل ساز شده است.

وی افزود: واحدهای صنعتی متوسط و بزرگ موفق به برور رسانی تکنولوزی نشدند چراکه نرخ سود تسهیلات بالا بود ولی باید این تسهیلات ارائه می شد.

حسن زاده، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات تولید کنندگان، تصریح کرد: در خوزستان با توجه به گرمای هوا و هزینه های کارگری، هرینه تولید بالاست و تولید کنندگان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه دولت تلاش کرده بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی را مرتفع کند، اذعان داشت: بر این اساس با توجه به اینکه تامین مالی واحدهای تولیدی صنعتی وکشاورزی یکی از اقدامات اساسی در این راستا می باشد اقداماتی صورت گرفت.

وی به راه اندازی سایت بهین یاب و ارائه تسهیلات به تولید کنندگان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا یک هزار و 500 واحد صنعتی کشاورزی در سایت بهین یاب ثبت نام کردند و از تسهیلات ویژه واحدهای راکد و غیر فعال بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، خاطر نشان کرد : طی دو ماه اخیر این خدمات آغاز شده اما تعداد واحدهای تولیدی که از این تسهیلات بهره مند می شوند رضایت چندانی ندارند چرا که درگیر موانع زیادی هستند.

وی همچنین به رسالت مهم انجمن حمایت ار مصرف کنندگان استان در خصوص فرهنگ سازی و حمایت ار تولید کنندگان داخلی اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اگر انجمن حمایت از مصرف کنندگان بتوانند نقش اصلی خود را ایفا کنند، گام های اساسی را در نهادینه کردن مصرف داخلی تولیدات برخواهند داشت.


رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان اظهار کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حمایت مجلس شورای اسلامی در سال 1390 در سه سطح شهرستان،  استان و ملی راه اندازی و آغاز به کار کرد.

وی در ادامه افزود: این انجمن دارای وظایف بسیار خطیری در سطح کشور و شهرستان ها است و می تواند واسطه ای به حق بین مصرف کنندگان و مسئولین دولتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان بلندگوی صدای مردم است، افزود: دغدغه های مردم در خصوص کیفیت و کمیت محصولات تولید شده داخلی از طریق این انجمن به گوش تولیدکنندگان و مسئولین ذی ربط رسانده می شود.

رحمانی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: این انجمن بازوی توانمندی برای تنظیم بازار داخلی است. همچنین می توان از آن به عنوان بازوی توانمندی نام برد که پا به پای مسئولین عامل اصلی ارتقای کیفی محصولات تولید شده داخل است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان اذعان کرد: این انجمن با مشکلات عدیده بسیاری در زمینه حقوق مصرف کنندگان در سطح استان روبروست. که امید داریم با حمایت ویژه مسئولین ذی ربط این مشکلات مرتفع گردد.

وی خاطرنشان کردهمانطور که همگان استحضار دارند امروز روز تجلیل از شرکت های برتر استان خوزستان است. این شرکت ها طی نظارت کمیته ای متشکل از اداره کل استاندارد، استانداری خوزستان، اداره کل امور مالیاتی و دارایی و جهاد کشاورزی استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و براساس شاخص های برتر کیفی برگزیده شده اند.

وی تاکید کرد رای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این کمیته فقط یک رای است و این شرکت ها براساس نظر جمعی همه دستگاه های ذی ربط برگزیده شده اند.


همچنین در ادامه حجت‌الاسلام شیخ مجید ناصری ‌نژاد با بیان اینکه دفاع از حقوق مصرف کننده ریشه در اسلام دارد اظهار کرد: یکی از عوامل بی‌توجهی به حقوق مصرف کننده رعایت نکردن امانت ‌داری و عدم دقت در سلامت کار است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از تولیدات داخلی تصریح کرد: برای برخی از مصرف کنندگان ذهنیت منفی در مورد مصرف تولیدات داخلی ایجاد شده است و همین عامل سبب گرایش مصرف کننده داخلی به سمت تولیدات وارداتی و خارجی برود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تولیداتی که در دنیا به عنوان برند عرضه می‌شود به این دلیل است که مصرف کننده‌ های داخلی طی مدت زمان طولانی از تولیدات داخلی کشورشان استفاده کرده و حمایت کرده‌اند.

ناصری ‌نژاد افزود: همه ما از مصرف کنندگان گرفته تا مدیران و مسؤولان بسته به جایگاه و شرایط خودشان باید شرایط رشد و توسعه  تولیدات داخلی را مهیا کنند.

وی خطاب به فعالان اقتصادی  در استان خوزستان تصریح کرد: کسانی که در استان خوزستان فعالیت اقتصادی دارند حق ندارند صرفاً به لحاظ تولید ثروت فعالیتی را انجام دهند و استان را تبدیل به محل تاخت و تاز صنایعی کنند که تنها هدفشان ثروت اندوزی است.

ناصری ‌نژاد با بیان اینکه نفت بلای مردم استان شده است گفت: زمانی شهر مسجد سلیمان به خاطر منابع نفتش مورد توجه بود و به مسائل شهر و مردم آن رسیدگی می‌کردند اما اکنون مسجدسلیمانی‌ها در انبوهی از مشکلات غرق شده‌اند.

وی ادامه داد: در شرق و غرب کارون همچنین اطراف اهواز فعالیت‌های مختلف اقتصادی در حال انجام است اما متاسفانه ثروت‌آوری برای دیگران و زهرش برای مردم استان است.

ناصری‌نژاد با بیان اینکه اگر وضعیت استان به این‌صورت پیش رود به زودی مردم رفتن را بر سکونت در استان را ترجیح می‌دهند گفت: چندین سال است که مسائل زیست محیطی، مشکلات بهداشتی، کشاورزی، آب و... زندگی مردم را مختل کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اخیر مجتمع‌های پتروشیمی ماهشهر و خسارت ‌های ملی و استانی ناشی از آن گفت: ما بارها در مجلس و در محافل مختلف بر به‌کارگیری مسؤولان بومی در پست‌های حساس استانی تاکید کردیم اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: مدیر بومی با مسائل و مشکلات صنعت  نفت آشنا است ضمن اینکه این صنعت را متعلق به خودش می‌داند به‌همین دلیل دلسوزانه آن‌را مدیریت می‌کند.

وی با ابراز تاسف از اجرایی نشدن بخشنامه وزیر نفت مبنی بر به‌کارگیری مدیران بومی در صنعت نفت گفت: به‌کارگیری نیروهای بومی یک تکلیف است و اجرای آن لازم و ضروری است.

ناصری‌ نژاد با اشاره به برخورداری استان از تنوع قومیتی بیان کرد: اقوام در کشور و استان عضو خانواده بزرگ ایران هستیم و مسؤولان باید از تنوع قومیت‌ها به عنوان یک فرصت در جهت حل مسائل و مشکلات استان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مردم استان نباید اجازه دهند کسانی خارج از استان یا کشور با نیت‌های دشمنانه به‌منظور تفرقه‌ افکنی سبب ایجاد اختلاف و تبعیض بین اقوام شود.

ناصری ‌نژاد با اشاره حضور کم‌رنگ قوم عرب در مسؤولیت‌های استان افزود: از چیزی حدود 200 مسؤولیت کلیدی در استان تنها در دو پست به قوم عرب اعتماد شد و به آنها مسؤولیت داده‌اند و این خلاف قانون و منویات مقام معظم رهبری است و سبب اختلاف می‌شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد: مدیران و مسؤولان استانی به‌صورت مساوی از ظرفیت تمام اقوام در حل مسائل استان استفاده کنند.


در ادامه مجید ارغنده پور عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: رعایت حقوق مصرف کنندگان هزینه نیست یک درآمد پایدار است و رعایت حقوق مصرف کنندگان در بین مسلمانان عمری هزار و 400 ساله دارد و رعایت حقوق مصرف کنندگان باید در جامعه رواج یابد.

یک استاد دانشگاه و فعال اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: از جمله کارهایی که برای رعایت حقوق مصرف کنندگان می توان انجام داد تلاش برای توسعه مشارکت های مردمی، تلاش برای توسعه عدالت اجتماعی، تقویت همدلی و وحدت ملی برای امنیت پایدار، نهادینه سازی جامعه مدنی مبتنی بر مردم سالاری دینی و همکاری با نهادهای مردم نهاد است.

حمید سعیدی افزود: بیشتر مشکلات خوزستان مربوط به مشکلات اقتصادی و افزایش بیکاری است به ویژه افزایش بیکاری در بین جوانان عرب که مشکلات زیادی را برای خانواده های آنان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در استخدامی های خوزستان تبعیض وجود دارد مدعی شد: از جوانان عرب برای جذب، و نیز در تصدی گری های خوزستان از نیروی متخصص و خبره قشر عرب استفاده نمی شود.

در این همایش که بیشتر محلی برای اعتراض به آنچه که تبعیض در استخدامی های خوزستان و به کار نگرفتن قوم عرب در این استان نامیده شده بود از 45 شرکت تولیدی، توزیعی و خدماتی خوزستان و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد.












نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار