اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
90 درصد گردشگران خارجی پس از بازدید از ایران این کشور را به عنوان کشوری توسعه‌یافته، امن، متمدن، میهمان‌نواز و دارای فرهنگ غنی شناخته‌اند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه تبدیل کردن ایران به بهشت گردشگران مسلمان و شیعه مهمترین هدف ما است، گفت: ایران این ظرفیت بالقوه را دارد که با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بتواند هر ساله 15 تا 20 میلیون نفر گردشگر خارجی را جذب کند.

به گزارش ایسنا، مسعود سطانی‌فر  امروز در شورای اداری شهرستان ملایر، افزود: جذب گردشگر خارجی سبب توسعه اقتصادی و تبادل فرهنگی شده و این ذهنیتی را که رسانه‌های صهیونیسیتی و امپریالیستی مبنی بر ناامن بودن ایران ایجاد کرده‌اند، از بین می‌برد.

وی عنوان کرد: 90 درصد گردشگران خارجی پس از بازدید از ایران این کشور را به عنوان کشوری توسعه‌یافته، امن، متمدن، میهمان‌نواز و دارای فرهنگ غنی شناخته‌اند.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: هیچ ابزاری مهمتر از رونق گردشگری خارجی برای توسعه آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در خارج از کشور وجود ندارد چرا که این مهم، واقعیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را برای بیگانگان بازگو می‌کند.

وی یادآور شد: دولت بر این باور است که از ظرفیت‌های موجود در بحث گردشگری کشور چون آثار باستانی، ابنیه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی به بهترین نحو استفاده کند.

وی با بیان اینکه به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذهبی و سیاسی در این زمینه هستیم، افزود: تحقق این امر مستلزم فراهم کردن شرایط لازم و زیرساخت‌های مناسب و ساماندهی اماکن اقامتی گردشگران و هتل‌ها است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه شغل مناسب برای جوانان و تأمین معیشت مردم از طریق فروش صنایع‌دستی و کارگاه‌های تولیدی میسر می‌شود، عنوان کرد: به تازگی چهار شهر کشور از سوی شورای جهانی صنایع دستی به ثبت جهانی رسیده که اسم و مشخصات این شهرها در سایت‌های گردشگری دنیا ثبت است.

وی اصفهان، تبریز، مشهد و شهر 17 هزار نفری لالجین همدان را جزء این شهرها عنوان کرد و افزود: لالجین به عنوان شهر جهانی سفال معرفی شده و امروز مراسم اهدای لوح صنایع‌دستی در این شهر انجام شد.

برچسب ها: ایران ، گردشگران
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار