اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۶۳۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
عدم تفکر مدیرپروری در خوزستان/ فضا به مدیران بومی برای رشد و پیشرفت داده نشد/ در مجموعه پتروشیمی مدیران بومی توانمند زیادی داریم/ سوء مدیریت در پتروشیمی ها دلیل آتش سوزی های اخیر / پیوستن به فراکسیون مستقلین
با توجه به اهمیت موضوع مدیران پروازی و ضربه ای که بر پیکره مدیرتی استان وارد شده ، بحث ضرورت عزل مدیران پروازی از همان ابتدار در دستور کار قرار گرفت...


شوشان: علی گلمرادی از جمله نمایندگان خوزستان است که چه در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه پس از ورود به مجلس ، شعار خود را بر محور بومی گرایی در صنعت پتروشیمی انتخاب و بر مبنای آن حرکت کرد. مصاحبه های متعدد وی در رابطه با لزوم انتصاب مدیران بومی در پتروشیمی و همچنین ضرورت عزل مدیران پروازی گواهی بر این مدعاست که این نماینده تاکنون از این مدار خارج نشده و هدف خود را بر همین اساس ترسیم کرده است. 

ضربه مدیران پروازی به خوزستان

علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر ، امیدیه و بندر امام در همین رابطه در مصاحبه با شوشان گفت: با توجه به اهمیت موضوع مدیران پروازی و ضربه ای که بر پیکره مدیرتی استان وارد شده ، بحث ضرورت عزل مدیران پروازی از همان ابتدار در دستور کار قرار گرفت و نشست های مختلفی با مسئولین ارشد وزارت نفت و همچنین صنایع برگزار شد.

وی افزود: خوزستان با دارا بودن بیش از 80 درصد از منابع نفتی بزرگ‌ترین ظرفیت‌های توسعه در زمینه انرژی را در اختیار دارد که یکی از آنها صنعت راهبردی پتروشیمی است که بندرماهشهر و بندر امام قطب این صنعت در کشور هستند.

دغدغه و خواسته اشتغال بومی ها 

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به دغدغه ها و خواسته ی مردم حوزه انتخابیه خود مبنی بر اشتغال ، گفت : در بندر ماهشهر و بندر امام دغدغه های زیادی در بخش صنعت و پتروشیمی وجود دارد و امیدواریم با پیگیری ها و اهتمام وزاری مربوطه ، این دل نگرانی ها هر چه سریع تر برطرف شود. 

وی ادامه داد: البته نباید این را نادیده گرفت که بحث تغییر مدیریت در استان در کوتاه مدت امکان پذیر نیست اما اقداماتی در این رابطه شروع شده و مسئولین ذی ربط نیز بر این امر واقف شده و در بحث سکانداری مدیران بومی در صنایع پتروشیمی همراهی های لازم انجام داده اند چرا که خود نیز به این نتیجه رسیده اند که یک مدیر بومی به دلیل آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های استان ، اهتمام بیشتری در رفع مشکلات خواهد نمود. 

عدم تفکر مدیرپروری در سالیان گذشته

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به یک معضل چند و چند ساله در خوزستان گفت: متاسفانه معضل اصلی استان در بخش صنایع ، عدم تفکر مدیرپروری است. در سالیان گذشته از مبحث مدیرپروری در استان غفلت شده و زمینه برای رشد مدیران بومی فراهم نشده است تا مسئولیت ها را برعهده بگیرند. بنابراین نمی توان در کوتاه مدت به نتیجه لازم رسید چرا که نمی توانیم یک صنعت بزرگ را به دست کسی یا کسانی بسپاریم که از اداره آن ناتوان باشد. ماحصل چنین تصمیمی ضربه به منافع ملی و منطقه ای خواهد بود و همان اندک اشتغال و رونق معیشتی نیز که ایجاد شده بر باد خواهد رفت.

گلمرادی افزود: اگر با این تفکر پیش برویم که مدیرانی بومی و توانمند پرورش دهیم در آینده شاهد سکانداری مدیران توانمند بومی در استان خواهیم بود که در ایجاد اشتغال و رفع موانع ، اهتمام خواهند نمود. متاسفانه در گذشته نسبت به پرورش مدیران بومی کوتاهی شده و امروزه با این محدودیت مواجه ایم. در گذشته این فضا به مدیران بومی برای رشد و پیشرفت داده نشد. مدیران توانمندی داریم که می توانند نه تنها در استان بلکه در کشور ، منشا تحول شوند.  بر اساس نشست ها و جلسات مختلف، مقرر شد این فضا برای رشد مدیران بومی جهت تصدی و سکانداری فراهم شود. 

داستان اعمال سلائق به پایان رسیده است

عضو کمیسیون انرژی با انتقاد از طرز تفکر مدیریتی در سال های گذشته ، گفت : امروز باید پاسخ دهیم که چرا در منطقه خوزستان کسی توان مدیریت شرکت‌هایی که با کم‌ترین توان مدیریت می‌شوند را ندارد. اگر می‌گویند کسی وجود ندارد باید پاسخ دهند چرا چنین افرادی را پرورش نداده‌اند و اگر سلیقه‌ای عمل کرده‌اند باید پاسخگوی این اقدام خود باشند، چرا که داستان اعمال سلائق دیگر به پایان رسیده است.

باید سهل انگاری ها در سنوات گذشته جبران شود

نماینده مردم ماهشهر افزود: این قول را می دهم که بر مبنای تفکر مدیر پروری ، در آینده منطقه سرشار از مدیرانی خواهد شد که منشا تحولات عظیم می شوند. باید سهل انگاری ها در سنوات گذشته جبران شود و راهی که در پیش گرفته شده بود تغییر کند.

لزوم هماهنگی با نمایندگان در زمینه انتصابات

علی گلمرادی در ادامه ضمن اشاره به نشست ها و جلسات متعدد با وزرا برای انتصاب مدیران بومی گفت : نشست هایی با وزرای صنعت و نفت انجام شده و بی تعارف این را منتقل کرده ایم که در بحث انتصابات باید با نمایندگان استان هماهنگ باشند و مدیری را منصوب نکنند که نسبت به خوزستان و مردم بی توجه باشد. نمایندگان خوزستان از این خواسته کوتاه نخواهند آمد. 

در مجموعه پتروشیمی مدیران بومی توانمد زیادی داریم

وی افزود: وزیر نفت نسبت به بومی گرایی مدیران در صنایع پتروشیمی تاکید دارند . ما نیز به عنوان نمایندگان مردم باید نظارت نماییم تا مدیران میانی برخلاف دستور وزیر نفت ، سلیقه ای رفتار ننمایند. در مجموعه پتروشیمی مدیران بومی توانمند زیادی داریم که اشراف کاملی به مسائل دارند و باید از این مدیران استفاده شود چرا که با انگیزه و تخصصی که دارند می تواند به خوبی در جهت توسعه منطقه و استان گام بردارند.

اجازه نمی دهیم در صنعت ، سیاسی و سلیقه ای عمل شود

عضو کمیسیون انرژی ضمن هشدار به مدیران ارشد در زمینه انتصابات گفت : این مطلب را هم بدون تعارف می گویم که اگر به خواسته های مردم و همچنین مطالبه نمایندگان که در واقع خواسته و مطالبه مردم است بی توجه باشند پشیمان خواهند شد. اجازه نمی دهیم در صنعت ، سیاسی و سلیقه ای عمل شود . بزرگترین تهدید برای مدیریت کشور انتخاب مدیران بر مبنای تفکرات سیاسی است. متأسفانه در سال‌های اخیر انتخاب برخی مدیران بر مبنای تفکرات سیاسی شکل گرفته و این مسأله بزرگ‌ترین تهدید برای مدیریت کشور به شمار می‌رود.

گلمرادی گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود بر اساس سلائق شخصی و گرایش‌های سیاسی افرادی در رأس سازمان‌ها قرار می‌گیرند که کمترین توان مدیریتی و تخصصی در رابطه با این صنایع را ندارند.

سوء مدیریت در پتروشیمی ها دلیل آتش سوزی های اخیر

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آتش سوزی های اخیر در پتروشیمی ها ، گفت : اتفاقات اخیر در صنایع پتروشیمی و آتش سوزی های چند باره ، حکایت از سو مدیریت دارد. این حادثه ابعاد گوناگونی دارد که ضرورت دارد به‌ صورت کارشناسی به آن بپردازیم و ضعف‌ها و کوتاهی‌های منجر به وقوع آن شناخته شود. در همین رابطه ،  کمیسیون انرژی برای فهم دقیق کوتاهی‌های صورت گرفته و کشف دلایل اصلی وقوع آتش‌سوزی بزرگ در پتروشیمی بوعلی، به صورت جدی در حال فعالیت و پیگیری است و برخی موضوعات نیز میدانی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی‌سینا به چشم می‌خورد کمبود امکانات و تجهیزات مناسبی بود که می‌توانست در کمترین زمان ممکن و به شکل اصولی به حل بحران ایجاد شده کمک کند.

ابلاغیه وزیر نفت و لزوم مدیر پروری

گلمرادی با اشاره به نشست‌های بررسی با مدیران وزارت نفت گفت: در پی این نشست‌ها وزیر نفت در ابلاغیه‌ای تاکید کرد که مشکلات حضور مدیران پروازی به صورت دقیق مورد توجه واقع شود. معتقدیم این ظرفیت وجود دارد که از مجموعه کارکنان صنایع پتروشیمی در خوزستان مدیرانی انتخاب شوند و مدیر‌پروری شود؛ این موضوع به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند و از حوادث غیرمترقبه‌ای که احیاناً از کم انگیزگی ناشی می‌شود پیشگیری می‌کند.

وضعیت استان با رویکرد فعلی بسیار نامناسب است

گلمرادی عضو کمیسیون انرژی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استان و مدیران اشاره کرد و گفت : متأسفانه وضعیت استان با رویکرد فعلی بسیار نامناسب می باشد. اگر تحول در بخشهای مختلف استان صورت نگیرد،آینده خوبی را در پیش نداریم. وضعیت خوبی در استان حاکم نبوده و مدیران استان باید برای آینده تحول اساسی ایجاد نمایند. 

گلمرادی افزود: هنر مسئولان ما باید تبدیل تهدیدها به فرصتها باشد، متاسفانه پیکره مدیریتی ما بعضا فرصت ها را به تهدید بدل می کنند. 

گلمرادی ادامه داد: استان خوزستان در پیروزی انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی سهم و نقش بسیار بزرگی ایفا کرد، امروز نیز عرصه جهاد و اقتصاد است و باید بین تمام اقوام همگرایی و وحدت همچنان وجود داشته باشد، کسانی که به مسائل قومیتی دامن می‌زنند رفتار اسلامی ندارند و دوستدار نظام و مردم نیستند.

پیوستن به فراکسیون مستقلین

 نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زیر چتر هیچ جناح و گروهی نیست گفت : در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان فردی مستقل وارد انتخابات شدم و در حال حاضر نیز فرای جناح های اصلاح طلب ، اصولگرا و ... به عنوان یک نماینده مستقل صرفا هدفی جز خدمت به مردم خوزستان و حوزه انتخابیه ندارم. از همه جناح ها در مسیر توسعه و پیشرفت استان استقبال می کنم . مقام معظم رهبری فرمودند که همه باید برای نظام پای کار بیایند . 

گلمرادی افزود: به عنوان یک نماینده این حق را ندارم که دست رد بر سینه طیف مقابل و مخالف خود بزنم. در همان ابتدای تبلیغات انتخاباتی و حضور در لیست امید نیز گفتم که به عنوان فردی مستقل وارد انتخابات شده ام و خود را وابسته به طیف و یا گروهی معرفی نکردم. در بحبوحه انتخابات عده ای از دوستان اسم بنده را در لیست امید وارد کردند اما در همه جا اعلام نمودم که مستقل هستم و به هیچ جناحی وابستگی ندارم.

بازی های سیاسی و محرومیت در استان

عضو کمیسیون انرژی در ادامه گفت : بازی های سیاسی ما را از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان محروم کرده و افتادن در این ورطه موجب شده است که استان با این همه پتانسیل ، وضعیت خوبی نداشته باشد. البته این امر مختص خوزستان نیست و در کشور نیز همین وضع حاکم است اما در خوزستان این خصیصه پررنگ تر است. 

وی گفت : بر اساس همان تفکرات اولیه ، همچنان در خدمت مردم هستم و خط ولایت ، خط قرمز بنده است. معتقدم چنانچه منویات رهبر معظم انقلاب مورد توجه، ‌سرلوحه کار و نقشه راه مسؤولان قرار بگیرد همه مشکلات نظام حل خواهد شد. 

عضویت در فراکسیون سوم مجلس

وی گفت: در حال حاضر عضو فراکسیون مستقلین تحت عنوان ولایت ام و این تصمیم برای عضویت در فراکسیون ، آگاهانه و بر اساس اعتقاداتم بود. هیچ گاه از جناح های سیاسی برای رسیدن به خواسته هایم بهره برداری نکردم . 

 باید نگاه به خوزستان همه جانبه و ملی باشد 

علی گلمرادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به وضعیت مدیریتی در استان خوزستان گفت :  خوزستان یک استان متفاوت نسبت به سایر استان های دیگر است. به گفته امام راحل ، خوزستان دین خود را ادا کرد. در هشت سال دفاع مقدس ، این استان نقش بی بدیلی داشت و برای دفاع از این مرز و بوم خون های زیادی بر زمین ریخته شد. به گفته مقام معظم رهبری هر آنچه داریم از خون شهداست. همگی باید نگاه متفاوت تری نسبت به خوزستان داشته باشیم. باید نگاه به این استان همه جانبه و ملی باشد چرا که بخش عمده ی درآمدهای کشور از خوزستان تامین می شود. 

وی افزود: اگر می خواهیم خوزستان متحول شود باید در گام اول مدیرانی منصوب شوند که نگاهی توسعه محور داشته باشند. 

باید پیکره مدیرتی استان همراه باشد

گلمرادی ضمن ارزیابی کارنامه مدیریتی شریعتی استاندار خوزستان در این چند ماهه گفت : در ارزیابی کارنامه مدیریتی شریعتی در این چند ماهه باید گفت که استاندار خوزستان کارنامه موفقی از خود بر جای گذاشته است. تلاش ها و پیگیری هایش ستودنی است اما باید این را هم توجه داشته باشد که در کنار تلاش ها و پیگیری هایی که انجام می دهد باید پیکره مدیرتی استان همراه باشد. اگر بالشخصه و به تنهایی پیگیر باشد و دیگر مدیران همراهی نکنند این تلاش ها مثمر ثمر نخواهد بود و اتفاق خاصی در استان ایجاد نمی شود.

تحول در استان نباید جزیره ای باشد/ لزوم تغییر مدیران ناکارمد

وی گفت :  تحول در استان نباید جزیره ای باشد. برای ایجاد تحول در مدیریت استان قطعا نیاز به یک سری تغییر مدیران ناکارمد است. همگی امروز به اینکه موضوع که وضعیت موجود استان در شان مردم نیست واقف هستند و این وضعیت نامناسب معلول مدیران ناکارمد است. برآیند و کارنامه مدیریتی در استان در سال های مختلف ، برآیند و کارنامه مثبت و قابل قبولی نبوده است. 

تجدید نظر شریعتی در برخی مدیران کل 

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: شریعتی استاندار خوزستان باید در برخی مدیریت ها و مدیران کل تجدید نظر نماید و آنان را تغییر دهد مگر آنکه خود را با شرایط موجود وفق دهند و در مسیر توسعه استان تلاش خود را دو چندان نمایند.

خوزستان مدیرانی تحول گرا و انقلابی می خواهد

نماینده مردم ماهشهر گفت : خوزستان به مدیرانی که با تایم اداری کارشان تمام می شود نیاز ندارد. خوزستان مدیرانی تحول گرا و انقلابی می خواهد . شریعتی در این راه باید تعارف را کنار بگذارد و کسانی که همراه نیستند را برکنار و در عین حال مدیران موفق را تشویق نماید. 

از هیچ تهدیدی واهمه ای نخواهم داشت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه ،  گفت: بالشخصه به عنوان نماینده مردم ، تعارف و مماشات را کنار می گذارم و برای خدمت به مردم از هیچ تهدیدی واهمه ای نخواهم داشت.

گلمرادی افزود: بسیاری از کسانی که در زمان انتخابات کنارم بودند از آنجا که اولویت هایم را بر مبنای شایسته سالاری و به دور از باندبازی و قومیت قرار دادم هم اکنون به عنوان منتقد در مقابلم ایستاده اند و دست به تخریب می زنند اما در این راه و در راه خدمت به مردم از هیچ تهدید و تخریبی هراس ندارم چرا که می دانم پس از چهار سال و پایان دوران نمایندگی ، مردم عملکردم را بررسی می کنند.

در آینده شاهد تحولات زیادی خواهیم بود

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: در زمان انتخابات مردم نسبت به عده ای که دست به تخریب زدند جواب محکمی دادند و به پاس این اعتماد ، از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم فروگذار نخواهم کرد و مطمئن باشید در آینده شاهد تحولاتی خواهیم بود که در تاریخ ماندگار می شود. بی شک در این راه سختی های فراوانی پیش رو دارم . همین حالا که در اوایل کار هستیم عده ای به نام نقدِ عملکرد ، برای دست یابی به خواسته های خود به تخریب روی آورده اند! 

تعامل و همگرایی برای پیشرفت استان

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان تعامل و همگرایی را اساس و مبنای پیشرفت و توسعه استان دانست و گفت : تعامل و همگرایی از همان روز اول سرلوحه کاری من بوده است. رمز موفقیت در کشور و توسعه استان را همین تعامل و همدلی می دانم. البته تعامل یکسویه هیچ وقت موثر نبوده و نیست. تعامل یکسویه در واقع آفت است. به همان اندازه که اعتقاد به تعامل دارم و در این راه جدی هستم به همان اندازه در مقابل کسانی که قصد سنگ اندازی و ایجاد مانع بر سر راه خدمت به مردم دارند  جدی خواهم بود و برخورد می کنم.

اختلاف افکنی عامل اصلی محرومیت در ماهشهر و بندر امام

وی ادامه داد: تعداد اندکی در ماهشهر و بندر امام با اختلاف افکنی ها و با این ادعا که دلسوز مردم هستند باعث عقب ماندگی های فراوان شده اند. امروزه ماهشهر و بندر امام از حداقل امکانات برخوردار است و در محرومیت به سر می برد. با وجود این همه صنایع پتروشیمی و پایانه های حمل و نقل دریایی و ... اما به دلیل اختلاف افکنی های این عده ، همچنان محرومیت بیداد می کند.

گلمرادی افزود: چرا باید بندر امام از حق اولیه خود و شهرستان شدن تاکنون محروم بماند؟! شهرستان شدن بندر امام به این مفهوم نیست که بندر ماهشهر از حق و حقوق خود محروم می شود. باید سعی کنیم ظرفیت ها عادلانه توزیع شود و این وظیفه وزارت کشور است که در این زمینه ورود نماید.

وی در پایان گفت: اگر همدلی و همراهی باشد با وجود یک پتروشیمی هم می توان شهری را به گلستان تبدیل کرد اما اگر اختلاف باشد با 20 هزار پتروشیمی هم نمی توان محرومیت زدایی کرد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۷
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
comment
2
0
comment نکات بسیار دقیقی بیان شده.امیدوارم نتیجه بخش باشد.البته عملکرد گذشته گلمرادی بیانگر موفقیت ایشان در آینده هست.جسارت ایشان را تمجید میکنم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
comment
0
0
comment مدیر پروری پیشکش مدیر پرانی نکنند.
بررشی کنید در طی این دو سه سال چند مدیر ارشد و با تجربه نه بخاطر بازی جناح ها نه به خاطر نا کارآمدی و صرفا بدلیل خوش آمد و بد آود مدیران بر تدبیر از استان کوچانده شدند و یا سرگردان راهرو های اداره و سازمان نموده اند.
مگر استان چند مدیر سلم و توانمند دارد که با حضور یک مدیر باندی باید قلع و قمع آنها رقم بخورد؟
comment
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
comment
0
0
comment مردم منطقه ب توانمدیهای مهندس گلمرادی ایمان دارند و با توجه ب روزمه کاری مهندس و ب امید روزهای روشن ب پای صندقعای رای رفتن و تعداد افرادی هم که خط گرفته شروع ب تخریب مینمایند با استارت اولین حرکات انقلابی ابادانی در منطقه در چورتکه موافقان قرار گرفته و راه رو جهت ابادانی هموار میکنند ب امید انقلابی ماندگار در حوزه1=9
comment
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
comment
0
1
comment با سلام
با احترامی که به سایت محبوب و پر ظرفدار شوشان دارم اینه که لطفا قبل از اینکه از نماینده یا مدیری مصاحبه کنه به پیشینه و سوابق ان ها نگاهی بیندازه و از طرف ان تیتر بزنه همین اقای گلمرادی با توجه به سوابق قبلیش فردی تندر رو و اصولگرای دو اتیشه بود که زمان انتخابات با ترفند خاضی خود را جز لیست امید قرار داد و با کمک این لیست رای اورد و امروز دم از مستقل بودن میزند همچنین اضهارات ایشان در مورد مدیران و استخدام های بومیان از اساس کذب است چرا که خود غیر بومی بود و از استان ایلام مهاحرت کرده و در زمان تصدی گریشان در شهرداری بندر امام بیشتر نیروهای بومی را اخراج و از استان های کرمانشاه و ایلام نیرو اورده اند برای اثبات حرفهایم لطفا سری به شهر بندر امام بزنید و ببنید چقدر از برادران کرد مان از استان های دیگر مشغول هستن و بومیان شهر مان بیکار شده اند شوشان واقعا اگر بی طرف هستی متن ارسالی را نشر دهید تا مردم بفهمند با چه کسانی سرو کار دارن سپاس فراوان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
comment
0
0
comment اگر آقای شریعتی تعارف را کنار نگذاشت شما مثلا چکار میکنید؟
کنارش می گذارید؟
فکر نکنم این بشود
ما یک استاندار می خواهیم مثل دکتر حجازی ولی از جنس اصلاحات
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
comment
0
0
comment احسنت
استاندارمحترم و محبوب باید مدیر یا مدیران غیربومی شاغل در استانداری راعزل نمایند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
comment
0
0
comment سیتم تبلیغات خیلی خوبه اما بزودی واقیعتها مشخص میشود داد وفریاد فایده ای ندارد مدیر تمام وقت یعنی چه مدیر اگر کارآمد باشد توی8ساعت اداری هم میتونه کار کنه خانواده اساس یک کشور است مدیر علاوه بر مسئولیت کاری نسبت به خانواده اش تعهد دارد باید همه جانبه نگر باشد نگذارید بیشتر از این خانواده از هم بپاشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار