اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
گذری بر عملکرد تلاشگران آبفا روستایی خوزستان
با آغاز به کار دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان قرار گرفت

استان خوزستان با برخورداری از  4 هزار و 15 روستا و جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 300 هزار نفر یکی از استان های پر جمعیت روستایی کشور است. تعداد بالای روستاها و پراکندگی و بعضا سخت گذر بودن آنها سختی کار  شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان را برای آبرسانی دوچندان کرده است.

خدمت رسانی به روستاها همواره اولویت دولت های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. یکی از نمادهای بارز خدمت رسانی به روستا آبرسانی به آنهاست. در این راه مشکلات عمده ای وجود دارد که مهمترین آن تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های آبرسانی است. در همین زمینه دولت تدبیر و امید طی اقدامی اساسی مبنی بر تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی گامی مهم برداشته است که با موافقت مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی روند پیشرفت پروژه ها شتاب قابل توجهی گرفته بطوریکه با بهره برداری از پروژه های آبرسانی شاهد تحول اساسی در تامین آب شرب روستاهای استان طی 2 سال آینده خواهیم بود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در ارتباط با پروژه های آبرسانی روستایی در حال تکمیل که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده اند عملکرد شرکت آبفاروستایی خوزستان از سال 92 لغایت شهریور 95 و پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت توضیحاتی ارایه کرده است که چکیده ای از آن در ذیل آمده می آید.

تکمیل 30 پروژه آبرسانی به روستاهای خوزستان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان مهندس درویشعلی کریمی گفت: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان قرار گرفت از این رو طی سال های 1392 الی شهریور ماه 1395 تعداد 30 پروژه آبرسانی به روستاهای استان خوزستان تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: با بهره برداری از این 30 پروژه 48 هزار و 579 خانوار در غالب 385 روستا از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

وی با اشاره به مراحل عملیات اجرایی پروژه های آبرسانی روستایی اظهار کرد: در راستای آبرسانی به این تعداد خانوار روستایی 340 کیلومتر خط انتقال و 399 کیلومتر شبکه توزیع کار گزاری شده  و برای پایداری شبکه آب شرب این روستاها 38 دستگاه مخزن هوایی فلزی و زمینی بتنی با ظرفیت 17 هزار و 355 متر مکعب احداث شده است.

شاخص کیفیت آب شرب روستاییان به 9/97 درصد افزایش یافت

کریمی یادآور شد: یکی از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید توجه جدی به بهبود کیفیت آب شرب روستاهای استان خوزستان است، در این راستا شاخص مطلوبیت نتایج آزمون های میکروبی در شبکه توزیع آب شرب روستاهای استان تا شهریورماه سال 95 به 9/97 درصد مطلوبیت و نتایج آزمون های کلرسنجی به 2/94 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: اقداماتی همچون تجهیز و راه اندازی 4 آزمایشگاه آب شرب روستایی با اعتباری افزون بر 350 میلیون تومان، نصب و راه اندازی 40 دستگاه کلریناتور، آزمایش و بررسی مکرر وضعیت کیفی آب شرب روستاهای خوزستان توسط کارکنان خدوم شرکت آبفاروستایی استان خوزستان در راستای بهبود کیفیت آب شرب از جمله اقدامات انجام  شده است.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان اظهار کرد: این شرکت طی 3 سال گذشته در راستای مدیریت شرایط ناشی از خشکسالی اقدام به اصلاح، توسعه و بازسازی 45کیلومتر خط انتقال و 170 کیلومتر شبکه توزیع کرده است اما یکی از مهمترین اقدامات انجام شده استفاده از سیستم Drive و جمع آوری مخازن هوایی فرسوده بوده است.

مهندس کریمی ادامه داد: تبدیل سیستم های پمپاژ سری که دارای هزینه های استهلاکی بالایی بودند به سیستم پمپاژ شناور در برخی تاسیسات آبرسانی بوده است که صرفه جویی بیش از 4 میلیارد میلیون تومان را در پی داشته و باعث کاهش هدر رفت آب آشامیدنی به میزان 6/1 میلیون متر مکعب در سال شده است.

اختصاص 64 میلیارد تومان به مجتمع های آبرسانی و تک روستاها از صندوق توسعه ملی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی به پروژه های آبرسانی روستایی خوزستان گفت: از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مجتمع های آبرسانی 64 میلیارد تومان و پروژه های آبرسانی به تک روستاها 7 میلیارد تومان مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با بیان این مطلب افزود: با توجه به نیاز استان برای رسیدگی به تک روستاها مقرر شد سهم مجتمع های آبرسانی به 62 میلیارد کاهش پیدا کند و 2 میلیارد دیگر به پروژه های تک روستایی اختصاص داده شود.

مهندس درویشعلی کریمی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام مجتمع های آبرسانی 393 میلیارد و برای تک روستاها 20 میلیارد تومان است که باید علاوه بر مبلغ فوق در سال های آتی تامین شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعدادی از این پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید، گفت: آبرسانی به 32 روستا با جمعیتی بالغ بر 23 هزار و 373 نفر در قالب  مجتمع آبرسانی به روستاهای شمیط و ملچ شهرستان اهواز، مجتمع آبرسانی شهیون و مجتمع آبرسانی توت علیا و سفلی و چنبره شهرستان دزفول، مجتمع آبرسانی جنگیه شهرستان کارون و مجتمع آبرسانی به روستاهای عقیلی گتوند و همچنین پروژه های تامین آب شرب 4 روستای احمد آباد برکه شهرستان لالی، روستاهای بیدبلند بهبهان، 6 روستای صادقی های اندیکا و ابوشانک آبادان با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 142 نفر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

کریمی همچنین از تعریف 44 مجتمع آبرسانی در سیستم ستاپ خبر داد و گفت: از این تعداد تا کنون 14 مجتمع آبرسانی تامین اعتبار شده که با توجه به شرایط خشکسالی و نیاز مبرم به تکمیل این مجتمع ها برای گذر از بحران آب باید تامین اعتبار مورد نیاز در سال های آتی در مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان یادآور شد: فقدان آب، کمبود آب و کیفیت پایین آب شرب 3 اولویت اصلی در تعریف پروژه های اّبرسانی روستایی است که از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده اند.

 کریمی توضیح داد: همچنین پروژه های آبرسانی به 10 روستای حاشیه دز، روستاهای طاهریه و رگیه شهرستان اهواز، 21 روستای تشان شهرستان بهبهان، روستاهای شاوه های شهرستان رامشیر، روستاهای منطقه جفال شهرستان شادگان،مجتمع های روستایی بیت موزان و میان آب شهرستان شوش، روستاهای مسیر رغیوه و سید حسن شهرستان هفتکل و روستاهای غیزانیه اهواز پروژه های دیگری هستند که از محل بند (ح) تبصره 5 قانون بودجه از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می شوند.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان اظهار کرد: با اجرای تمامی این پروژه های آبرسانی 25 هزار و 515 نفر از آب شرب پایدار سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

9 پروژه ای که در هفته دولت افتتاح شدند

مدیرعامل  شرکت آبفاروستایی خوزستان با اشاره به 9 پروژه آماده افتتاح در هفته دولت در سالجاری گفت: با بهره برداری از این پروژه ها کیفیت و کمیت آب شرب اهالی روستاهای تحت پوشش بهبود یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان مهندس درویشعلی کریمی ادامه داد: این 9 پروژه آبرسانی شامل 5 روستای پرچستان شهرستان ایذه با 2 هزار و 762 نفر جمعیت، بهره برداری از چاه کمتوله رامهرمز با 18 روستا و 1762 نفر جمعیت، حفاری چاه 4روستای حاج چراغ رامهرمز با 600 نفر جمعیت، احداث و توسعه و بازسازی چاه عمیق، لوله گزاری و مخازن فلزی هوایی 3 روستای جنت مکان با 8 هزار و 400 نفر جمعیت، تامین آب شرب 7 روستای غریبی های شهرستان ایذه با 1523 نفر جمعیت، تجهیز چاه عمیق 5 روستای برد بران شهرستان ایذه با 2 هزار و 370 نفر جمعیت، فاز سوم پروژه آبرسانی به 4 روستای رامسه و طراح شهرستان حمیدیه با 900 نفر جمعیت، پروژه آبرسانی به 11 روستای صادقی ها و سرپر با 2000 نفر جمعیت و آبرسانی به 5 روستای مسیر دین راک شلال اندیکا با 368 نفر جمعیت است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار