اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
استان خوزستان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه و عراق فرزندان زیادی را تقدیم کرده است که آخرین آنها در چند روز گذشته به فیض شهادت نائل شد.
همزمان با ایام شهادت حضرت امام جواد (ع) آیین بزرگداشت شهید محمد ظهیری و شهید مصطفی رشید‌پور از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

استان خوزستان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه و عراق فرزندان زیادی را تقدیم کرده است که آخرین آنها در چند روز گذشته به فیض شهادت نائل شد.

برای بزرگداشت شهدای مدافع حرم خوزستان برنامه‌های مختلفی در شهرهای گوناگون اجرا شده است که در آن یاد و خاطره این شهیدان والامقام گرامی داشته شد.

به منظور بزرگداشت یاد و خاطره 2 تن از شهدای مدافع حرم خوزستان آیین بزرگداشتی همزمان با ایام شهادت حضرت امام جواد (ع) در کلانشهر اهواز برپا می‌شود.

در این آیین که به پاس دلاورمردی شهید محمد ظهیری، جوان‌ترین شهید مدافع حرم اهواز و شهید مصطفی رشید‌پور، آخرین شهید مدافع حرم خوزستان برگزار می‌شود جمع زیادی از جوانان و نوجوانان خوزستانی حضور خواهند داشت.

این برنامه معنوی روز جمعه 12 شهریور ماه از ساعت 21:30 در فاطمیه اهواز واقع در خیابان شهید عظیم نبش خیابان شهید ادهم آغاز می‌شود و مردم خوزستان به این 2 شهید مدافع حرم ادای احترام خواهند کرد.

آیین بزرگداشت شهید محمد ظهیری و شهید مصطفی رشید‌پور از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی حیادر از روحانیون سرشناس خوزستان سخنرانی می‌کند.

همچنین سید محسن امام و سید سجاد امام نیز در آیین بزرگداشت شهید محمد ظهیری و شهید مصطفی رشید‌پور از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

به گزارش تسنیم، شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان در دهمین روز از بهمن ماه سال 1368 به عنوان سومین فرزند خانواده ظهیری در منطقه منبع آب کلانشهر اهواز به دنیا آمد و بعد از برادرانش مهدی و احمد دوباره شادی را برای خانه پدری به ارمغان آورد.

این تکاور دلیر اهوازی در مهرماه سال گذشته برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) عازم کشور سوریه شد و در روز جمعه اول آبان ماه سال 1394 هجری خورشیدی مصادف با تاسوعای حسینی سال 1437 هجری قمری در درگیری با نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از انتقال به خوزستان، در ظهر روز جمعه هشتم آبان ماه مطابق با 16 محرم با حضور علما و، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور بعد از نمازجمعه اهواز از مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این کلانشهر بر دستان نمازگزاران اهوازی تشییع شد.

پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید ظهیری به حرم حضرت علی بن مهزیاری اهوازی منتقل شد و در کنار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس و پایین مزار شهید محمدعلی چم‌حیدری و مزار طلبه شهید سید مرتضی شفیعی در منزلگاه ابدیش آرام گرفت.

شهید مصطفی رشید‌پور در بهمن سال 1394 در آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا در سوریه مجروح شد و پس از تحمل چند ماه درد و رنج مجروحیت در روز دوشنبه هشتم شهریور ماه امسال به درجه رفیع شهادت نایل شد.

پیکر این شهید با حضور پرشور مردم و مسئولان صبح روز سه‌شنبه نهم شهریور ماه از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی تشییع شد و سپس در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار