اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۱۴۶
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان:
گردشگری برای همه» شعاری است که برای هفته‌ی گردشگری در استان خوزستان انتخاب شده است.

شوشان: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری جشن خوزستانی‌ها خبر داد و گفت: در این جشنواره رنگین‌کمانی از میراث فرهنگی، آیین‌ها، صنایع‌دستی، موسیقی و غذاهای سنتی به نمایش عموم در می‌آید.

خسرو نشان در نشست شورای اداری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان که با حضور روسای شهرستان‌ها در محل اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته‌ی گردشگری امسال، جشن خوزستانی‌ها با رویکرد جشنواره‌ی گردشگری آیینی فرهنگی خوزستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته‌ی گردشگری افزود: «گردشگری برای همه» شعاری است که برای هفته‌ی گردشگری در استان خوزستان انتخاب شده است.

نشان با بیان اینکه جشنواره‌ی گردشگری آیینی فرهنگی خوزستان از 29 شهریور تا دوم مهر برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره به صورت رنگین کمانی از میراث و فرهنگ این استان برگزار می‌شود، به گونه‌ای که هر روز به آیین، موسیقی و چاوش‌خوانی یک منطقه اختصاص پیدا می‌کند. بیرق زنان شوشتری، صید ماهی هندیجان، شاهنامه‌خوانی، طلب باران اندیکا، عروسی دزفولی، گرازبازی و گرگیعان از جمله آیین‌هایی هستند که در این هفته از شهرهای مختلف به اجرا درمی‌آیند.

خط گردشگری از صربستان به اهواز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان همچنین به سفر گردشگران صربستان به خوزستان اشاره کرد و گفت: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه‌ی گردشگری بین ایران و صربستان، مقرر شد؛ تور گردشگری از کشور صربستان به خوزستان سفر کنند.

نشان با اشاره به اهمیت حضور این گردشگران بیان کرد: در این تور گردشگری، گردشگران حرفه‌ای و چهره‌های شاخصی حضور دارند که از جمله آنان می‌توان به مدیر مهم‌ترین آژانس گردشگری، مدیران هتل‌های پنج ستاره بلگراد، رئیس امور بین‌الملل سازمان گردشگری صربستان، مدیران مراکز آب‌درمانی، برخی از مدیران فرهنگی، روزنامه‌نگار و عکاس و مدیر موسسه فیلم و کارگردان برجسته‌ی دنیا اشاره کرد.

وی تشریح کرد: این برنامه از اول مهر به مدت 12 روز در خوزستان برگزار می‌شود و این گروه اعزامی به شهرهای مختلف خوزستان سفر خواهند کرد و از نزدیک با جاذبه‌های گردشگری استان در بخش‌های طبیعی، تاریخی و معنوی آشنا می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان کشور صربستان را یکی از نقاط هدف گردشگری برشمرد و اظهار کرد: صربستان به دلیل مشترکات زیادی که با خوزستان دارد، یکی از نقاط هدف گردشگری منطقه به شمار می‌آید برای مثال صربستان در گردشگری آبی جایگاه دوم دنیا را داراست از این رو خوزستان با افزایش رفت و آمدهای گردشگران و راه اندازی خط گردشگری صربستان - استانبول – اهواز می‌تواند از این ظرفیت بهبود و ارتقا وضعیت گردشگری استفاده کند.
دومین آیین سفیران گردشگری خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان همچنین از برگزاری هفته‌ گردشگری از تاریخ سوم تا نهم مهرماه در خوزستان خبر داد.

نشان با اشاره به نام‌گذاری روزهای این هفته گفت: 3 مهر با عنوان روز «گردشگری برای همه» نام‌گذاری شده است، همچنین روزهای چهارم با عنوان «گردشگری طبیعت»، پنجم «گردشگری آبی دفاع مقدس»، ششم «گردشگری فرهنگی»، هفتم «گردشگری سلامت» و هشتم مهر با عنوان روز «گردشگری آبی» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: برگزاری تور ارزان‌قیمت برای روشندلان و نواختن زنگ گردشگری در مدارس استان در سوم مهر، برگزاری نمایشگاه خیابانی در چهارم مهر، نکوداشت روز جهانی گردشگری در پنجم مهر، برگزاری دومین آیین اهدا مدال سفیران میراث در ششم مهر، تور گردشگری شهری در هفتم، همایش ادبی به مناسبت مولوی در هشتم، پاک‌سازی محوطه‌ها در نهم مهر از برنامه‌های هفته‌ی گردشگری خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، برگزاری دومین آیین اهدا مدال سفیران میراث را از مهم‌ترین رویدادهای این هفته برشمرد و گفت: برای دومین بار تعدادی از بزرگان سفیر فرهنگی میراث خوزستان خواهند بود و بانام و آوازه‌ی خود، ما را در پاسداری از گنجینه‌ی تاریخی خوزستان کمک می‌کنند.

نشان بیان کرد: در نوبت اول معرفی سفیران میراث آقایان شهاب‌الدین عادل استاد دانشگاه، مستندساز و پژوهشگر، محسن امیر یوسفی کارگردان و مستندساز، ناصر پلنگی نقاش و بنیان‌گذار موزه شهدا، محسن چاووشی خواننده پاپ، آهنگساز و ترانه‌سرا، مهدی جعفری فیلم‌بردار و فیلم‌ساز به‌عنوان سفیر میراث فرهنگی استان خوزستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: در دومین آیین اهداء مدال سفیران میراث قرار است تعدادی از هنرمندان و تاثیرگذاران به این عنوان معرفی شوند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۷
comment
comment
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
comment
0
2
comment بهتر نیست بجای برنامه های نمایشی با هزینه های گزاف فکری بحال آثار تاریخی در حال تخریب بکنید....؟؟!!!
comment
وجدان هم خوب چیزیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
comment
0
2
comment گردشگران صربستانی؟؟؟؟ چه حرفها....... چندگردشگر صربستانی رو به خوزستان آوردید آقای مدیر
نکنه قراره گاو و گوسفندهای اطراف چغازنبیل رو ببینند گردشگرها
سفیری که خوزستان رو نمیشانسه چه سفیریه؟؟
comment
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
comment
0
0
comment موزه های خوزستان اصلا در حد واندازه خوزستان نیست به جای برگزاری هفته ای پرخرج ،سروسامانی به مکان های گردشگری بدهید وقتی میهمانی داریم کدام جاذبه گردشگری وتفریحی رو نشانشان بدیم؟؟ آیا مدیر میراث پاسخی دارن!!
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
comment
0
1
comment اميدوارم مسؤولين استاني ( استاندار)و سازمان مركزي ميراث فرهنگي هر چه زودتر به فكر اين اداره كل باشند زيرا عملگرد دكتر نشان باعث ركود و بي انگيزه شده پرسنل اداره كل شده است
comment
بی رنگی گردشگری خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
comment
0
1
comment مگر رنگی به رخ آثار تاریخی وگردشگری خوزستان مانده که کمان کند آقای مدیرکل!
comment
صریح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
1
0
comment واقعآ خوزستان به این نوع جشن ها چقدر نیازدارد؟ در حسرت یک موزه با آبرو در خوزستان ماندیم' آقایان در پی جشن وپایکوبی هستند' باید سوگواره میراث برگزار کنید.امیدوارم سانسور نکنید
comment
میراثی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
1
comment امدی جانم بقربانت ولی حالا چرا جناب دکتر نشان میراث استان از دست رفت توی این یکسال چیکار کردین برا استان با تیم ضعیفی که شما چیدید بهتر از این هم انتظار نمیرفت خودتون که اکثرا حضور ندارید کسی رو هم بحضور نمیپذیرید به اونا هم که تفویض اختیار کردین توانایی بیش از این ندارن
comment
خوزستان سرزمین اب و افتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
0
comment کاش بجای برگزاری این نمایش ها به فکر صنعتگران بدبخت صنایع دستی باشین کاش بجای اینکارها دو سه تا کار اجرایی و مرمت و بازسازی انجام میدادید کاش به فکر زیر ساختهای گردشگری استان بودید کاش فکری به حال پرسنل فراموش شده اداره تون میکردید که هنوز موفق به دیدن شما نشدن وای به حال ارباب رجوع کاش به زیر مجموعه تون کمتر توهین میکردید کاش .....
comment
چغازنبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
1
0
comment به نظر میاد همان مدیر کل قبلی با همه سن کم و مدرک فوق دیپلم بهتر کار کرد شوش را ثبت جهانی کرد شما چیکار کردین امیدوارم مسولان صربستان با مجوز قانونی بیان نه مثل بعضی بدون مجوز برن و این حرفا برا قانونی جلوه دادن اونکار نباشه فکری هم به حال مدرک معاون اولتان بکنید
comment
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
1
comment آقای نشان عملکردضعیف جنابعالی باعث بی ذوقی وبی انگیزگی پرسنل میراث شد لطفا بجای ب باد دادن و هزینهای گزاف وبی نتیجه ب فکرمیراث وتخریب وازبین رفتن بناهای تاریخی وگسستگی پرسنل باشید ازمسؤلین محترم خواهشمندیم بفکراین اداره باشید تابیشترازاین به فنانرفت البته نیازبه گفتن نیست آنچه عیان ،چه حاجت ب بیان ،درکل شما که اصلا نیستی (داخل اداره)ک بدانی چ میشودبرسرآثار
comment
دوستدار واقعی میراث وگردشگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
1
comment آقای استاندار خوزستان و رییس میراث فرهنگی کشور میدونن که مدیرکل میراث خوزستان به پرسنل و مراجعین وقت نمی دهد....؟؟ آیا میدانند که برنامه های میراث شبیه یک نمایش خیمه شب بازی شده است!! چطورشده که دوستداران میراث سکوت کردن!!!!
comment
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
1
comment جناب آقای دکترنشان
لطفااگرامکان داره برگرد به این مدت که روی اون صندلی نشستی نگاه کن ،انتصاباتت ببین،وضعیت اداره کل ببین
وضعیت پروژه‌هات ببین!!!
وضعیت صنایع دستی وبلاتکلیف...
وضعیت میراث فرهنگی خوزستان به گفته معاونت میراث فرهنگی کشور روی خط قرمزاست
شما متعلق به این حوزه نیستید...
ارتباط شمابا استاندار قبلی براین جایگاه نشستید
پس بگذار وبگذر..........
comment
دوستدارمیراث فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
1
comment *" قطارمیراث فرهنگی خوزستان درایستگاه توقف "*

comment
خداحافظ میراث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
0
comment مهمترین بخش این اداره کل معاونت میراث فرهنگی هست که ماه هاست با معاون مستعفی روبروشده،مرمت و ثبت تعطیل است،بهتر بگوییم میراث فرهنگی خوزستان خداحافظ
comment
رنگین کمانم آرزوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
1
comment http://www.khabaronline.ir/detail/568412/society/tourism


خداحافظ میراث 2500 ساله رامهرمز


صرفا جهت اطلاع مدیرکل رنگین کمانی
comment
کارگر فضای سبز ولی انجمن دار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
comment
0
1
comment شوشان خداوکیلی نمیخوای دست از این کارت برداری؟تا کی میخوای باند بازی و تئوریزه کنی؟ مرد باش کامنت کارگر فضای سبز رو هم منتشر کن. این کامنتها هم ادبیات نهایتا 2 نفر بیشتر نیست افکار عمومی آگاه هستند. شچاع باش و منتشر کن.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
comment
0
0
comment جالب است حرف ها و کامنت کارگرفضای سبز ارجع بر نگرانی های منطقی دیگر مخاطبان دارد........
بگذارید اهلش قضاوت کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار