اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
مراسم پرفیض دعای عرفه به یاد شهدای فاجعه منا در گلزار شهدای اهواز برگزار شد.
شوشان: به مناسبت نخستین سالگرد وقوع فاجعه منا و جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام به ویژه شهدای خوزستانی در این حادثه غم انگیز، مراسم دعای پر فیض عرفه امسال با یاد شهدای بزرگوار حادثه منا برگزار شد.


به مناسبت نخستین سالگرد وقوع فاجعه منا و جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام به ویژه شهدای خوزستانی در این حادثه غم انگیز، مراسم دعای پر فیض عرفه امسال با یاد شهدای بزرگوار حادثه منا و با حضورخانواده های معظم این شهدا  ، شهدای مدافع حرم ، شهدای دفاع مقدس، حسین برون مدیرعامل سازمان های آرامستان های شهرداری کلانشهر اهواز  و مردم مومن و ولایتمدار کلانشهر اهواز  در جوار گلزار شهدای آرامستان شهرداری کلانشهر اهواز با شکوه خاصی برگزار شد. 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی  بیگی از اساتید حوزه علمیه امام خمینی اهواز  به سخنرانی پرداخت و دعای عرفه توسط مداح اهل بیت حاج جواد برزگر از مداحان بنام وولایی شهر مقدس قم قرائت شد. 

مردم مومن و  و ولایتدار اهواز  با حضور گسترده و معنوی خود درکنار خانواده داغدار و گرانقدر شهیدان والامقام فاجعه منا و شهدای مدافع حرم مطهر زینبی ، ضمن تسلی خاطر به خانواده های آنها، یاد و خاطره جانباختگان بی گناه حادثه منا را که با بی کفایتی و بی تدبیری شجره خبیثه ملعونه رژیم منفور و فاسد آل سعود به وقوع پیوست، را گرامی داشتند. 


حجت الاسلام مهدی بیگی در این مراسم پیش از قرائت دعای عرفه اظهار داشت: بر اساس کدام اصول دینی و قواعد فقهی مذاهب، عربستان سعودی مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج می‌شود و کارشکنی می‌کند.

وی با اشاره به فاجعه مصیبت بار منا افزود: این فاجعه قلب جهان اسلام را متأثر ساخت و بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت حکومت ملعون آل سعود را در خدمت به زائران خانه خدا به اثبات رساند.
حجت الاسلام مهدی بیگی با بیان اینکه اگر فاجعه منا از هرجهت اعم از مذهبی، سیاسی، حقوقی  و مدیریتی مورد بررسی قرار گیرد محکومیت آل سعود محرز است، اظهار داشت: سکوت اندیشمندان، صاحب نظران و نخبگان و متنفذین جوامع اسلامی در روشنگری حقیقت این فاجعه و اثبات عدم لیاقت آل سعود در کسب  عنوان خادمین حرمین شریفین به فرمایش رهبری یک مصیبت بزرگتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید با تشکیل گروه حقیقت‌یاب ماندگاری این رسوایی را برای آل سعود در نهاد تاریخ به ثبت رساند و مدافع حقوق امت اسلامی و ارزش‌های اسلامی شد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار