اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و پدیده مشهد با یک گل به سود سرخ پوشان فولاد خاتمه پیدا کرد.
فولاد 1 – پدیده 0؛ صعود شش پله‌ای فولاد

خوزستان اسپورت:
هفته ششم لیگ شانزدهم – استادیوم غدیر اهواز
جمعه 26 شهریورماه 95 – ساعت 18:45
فولاد خوزستان 1 – پدیده مشهد 0
گل: ساسان انصاری (28- پنالتی)
داور: محمدرضا فغانی
کمک داوران: محمدجواد مداح و محمد راهی
اخطار: بهرام رشیدفرخی (فولاد) - محمدحسین مرادمند، ابوالحسن جعفری (پدیده)
تماشاگر: پانصد نفر

فولاد خوزستان: وحید طالب‌لو، مهرداد جماعتی، عبدالله کرمی، ایوب والی، یوسف وکیا، حمید بوحمدان، ماتیاس چاگو، محمود مطلق‌زاده (65- احمد عبدالله‌زاده)، اسماعیل شریفات (88- سروش سعیدی)، عبدالله ناصری (68- بهرام رشیدفرخی) و ساسان انصاری
سرمربی: نعیم سعداوی

پدیده مشهد: شهاب گردان، ابوالحسن جعفری (3+90- مرتضی منصوری)، وارازدات هارویان، محمدحسن مرادمند، محمدرضا ناصحی، کریم احمدی، محمدرضا خرسندنیا (88- حمزه خضیراوی)، میلاد کمندانی (46- محمدعلی مردانی)، معین عباسیان، دریسا اسویوبا و یونس شاکری
سرمربی: رضا مهاجری

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و پدیده مشهد با یک گل به سود سرخ پوشان فولاد خاتمه پیدا کرد.

فولاد با سه تغییر نسبت به بازی قبلی و حضور طالب‌لو، کرمی و ناصری در ترکیب اصلی به میدان آمده بود تا اولین پیروزی فصل جاری را برابر پدیده کسب کند و شاگردان مهاجری هم در پی کسب حداقل امتیاز از این بازی خارج از خانه بودند.

حملات فولاد خوزستان در نیمه نخست از جناحین و با حرکات ناصری و شریفات پایه‌گذاری می‌شد تا انصاری را در نوک حمله صاحب موقعیت کنند و در سمت مقابل نیز بازیکنان پدیده چشم به حرکات دریسا اسویوبا و یونس شاکری در قلب خط دفاعی فولاد داشتند.

اولین خطر جدی مسابقه را یونس شاکری درون محوطه جریمه فولاد رقم زد اما ضربه وی به بالای دروازه رفت و دقایقی بعد بازیکنان فولاد در پی برخورد توپ به دست مدافع پدیده اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور میدان چنین نظری نداشت. 

ضربه سر معین عباسیان در دقیقه 12 و شوت ناگهانی دریسا اسویوبا در دقیقه 25 از جمله موقعیت‌های خطرناک پدیده در نیمه اول بودند اما واکنش طالب‌لو مقابل ضربه سر عباسیان و عبور ضربه اسویوبا از کنار دروازه فولاد مانع از رسیدن تیم میهمان به گل شد.

فولادی‌ها هم پس از دو شوت از راه دور در دقایق 13 و 14 توسط کرمی و انصاری که در آغوش گردان جای گرفتند، در دقیقه 28 قفل دروازه پدیده را باز کردند. همکاری ناصری، شریفات و انصاری که با خطای مدافع ارمنستانی پدیده روی انصاری همراه شد، یک ضربه پنالتی برای فولاد به ارمغان آورد تا فولاد توسط انصاری دروازه مشهدی‌ها را باز کند.

در ادامه این نیمه، دو شوت پشت محوطه جریمه از عبدالله ناصری و ماتیاس چاگو به خارج از چارچوب دروازه پدیده رفت و اندک موقعیت‌های خلق شده توسط تیم میهمان نیز ثمری برای این تیم نداشت تا نیمه اول با یک گل به‌سود فولاد خاتمه پیدا کند.

تیم پدیده مشهد نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و با حالت تهاجمی در دقایق ابتدایی این نیمه ظاهر شد و دوبار در دقایق 48 و 50 توسط محمدرضا ناصحی صاحب فرصت شد اما از این فرصت‌ها بهره‌ای نبرد. بازیکنان فولاد هم پس از تحمل فشار چند دقیقه‌ای پدیده، در نیمه زمین حریف خودی نشان دادند و با دو ضربه در دقایق 58 و 60 دروازه تیم حریف را تهدید کردند که شهاب گردان در هر دو صحنه توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه 66 هم ساسان انصاری صاحب یک فرصت طلایی شد اما در حالت تک به تک موفق به گشودن دروازه پدیده نشد و گردان توپ را دفع کرد.

بازیکنان پدیده که نمی‌خواستند بدون امتیاز از میدان خارج شوند، در بیست دقیقه پایانی تیم فولاد را تحت فشار قرار دادند. شاگردان سعداوی هم ضمن تجمع در زمین خودی به مقابله با حملات دامنه‌دار سفیدپوشان پدیده، هنگام تصاحب توپ چشم به ضدحملات داشتند و با بردن توپ به نیمه زمین حریف اقدام به حفظ توپ در آن منطقه می‌کردند تا از فشار تیم میهمان بکاهند.

تلاش بازیکنان دوتیم در اوقات پایانی این مسابقه با گل دیگری همراه نبود و این دیدار در نهایت با یک گل به‌سود فولاد خوزستان خاتمه یافت تا شاگردان سعداوی با این پیروزی تا رده دهم جدول صعود کنند.

شرح گل
1-0 (فولاد): در پی نفوذ و ارسال عبدالله ناصری از سمت راست، اسماعیل شریفات توپ را درون محوطه جریمه تیم پدیده برای ساسان انصاری آماده کرد و بعد از سرنگونی انصاری توسط وارازدات هارویان، یک ضربه پنالتی برای فولاد اعلام شد. ساسان انصاری پش این ضربه ایستاد و با گل کردن پنالتی اعلام شده تیم فولاد را پیش انداخت.

در حاشیه
* به‌دلیل نزدیک بودن ساعت این دیدار با دربی تهران، استقبال زیادی از بازی انجام نشد اما تماشاگران فولادی که در استادیوم غدیر حضور یافتند، یک صدا تیم خود را تشویق می‌کردند.
* علیرغم وعده مسئولان تیم فولاد خوزستان، ارنست ان‌فور مهاجم کامرونی سرخ‌پوشان باز به‌دلیل عدم صدور آی‌تی‌سی نتوانست برای تیمش به میدان برود و بازی را از روی سکوها دنبال می‌کرد.
* وحید طالب‌لو برای اولین بار در فصل جاری برای فولاد خوزستان به میدان رفت و جایگزین مهرداد طهماسبی شد.
* داور مسابقه وقفه خنک کردن بازی را اجرا کرد و در پایان هر نیمه شش دقیقه وقت تلف شده را منظور نمود.
* مهرداد طهماسبی که در پنج بازی قبلی به‌عنوان دروازه‌بان اصلی فولاد به میدان می‌رفت، در فهرست 18 نفره فولادی‌ها قرار نگرفت و احسان مرادیان سنگربان ذخیره فولاد در این بازی بود.
* هواداران فولاد خوزستان در پایان این دیدار به تشویق بازیکنان و مربیان تیم محبوب خود پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار