اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
دبیر کل حزب اراده ملت گفت: اصلا بعید نیست که احمدی‎نژاد و طیف وابسته به آن با توجه به اینکه آینده ای برای خود در انتخابات 96 متصور نیستند در حال حاضر تلاش‎شان را معطوف به ریزش آرای حسن روحانی کرده باشد.
رویداد۲۴ : دبیر کل حزب اراده ملت گفت: اصلا بعید نیست که احمدی‎نژاد و طیف وابسته به آن با توجه به اینکه آینده ای برای خود در انتخابات 96 متصور نیستند در حال حاضر تلاش‎شان را معطوف به ریزش آرای حسن روحانی کرده باشد.

این روزها اطرافیان احمدی‎نژاد مدام تاکید دارند که این طیف فعالیت سیاسی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 آغاز نکرده است اما هر قدر این گروه بر این مسئله اصرار می‎ورزد کمتر می‎توان  آن را باور کرد. حرکات این روزهای رئیس جمهور سابق کشورمان مانند سفرهای استانی و حتی نگارش نامه به رئیس جمهور آمریکا نشان از این دارد که طیف سیاسی مورد نظر حاضر به حذف یا حتی کمرنگ شدن نام خود از صحنه سیاست نیست.

از سوی دیگر با توجه به گفت‎وگوی  در روز پنج شنبه رویداد۲۴ با اسفندیار رحیم مشایی و تاکید او براین نکته که آقای احمدی‎نژاد قصد ورود به انتخابات را ندارد، این سوال پیش می‎آید که برای کسب کدام کرسی حلقه احمدی‎نژاد خود را چنین به زحمت می‎اندازند.  

البته این نکته  که احمدی‎نژاد و طیف وابسته به آن شدیدا به برجسته شدن در اخبار علاقه دارند، بیراه نیست اما صرفا برای چنین مسئله‎ای راه‎های دیگر و البته کم هزینه‎تر هم وجود دارد که می‎توان به آن وارد شد. 

احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت و فعال سیاسی اصلاح‎طلب در این رابطه به رویداد۲۴ گفت: آقای احمدی‎نژاد و حلقه‎ای که از نزدیکان آن به حساب می‎آیند  یک جریان هستند و در حال حاضر  بخشی از کنش‎گران عرصه سیاست و قدرت در کشور محسوب می‎شوند بنابراین کاملا روشن است که برای رسیدن به اهداف‎شان تلاش خود را انجام  دهند و این غیر قابل انکار است. 

وی در این‎باره اهدف جریان منسوب به احمدی‎نژاد، تصریح کرد: نمی‎توان نیت‎خوانی کرد و نباید کارهای سیاسی را پیشاپیش مورد قضاوت قرار داد. 

این سیاستمدار اصلاح‎طلب در پاسخ به این پرسش که با توجه به گفته رحیم مشایی که احمدی‎نژاد قصد ورود به انتخابات را ندارد، آیا می‎توان نتیجه گرفت که او صرفا برای ریزش بخشی از آرا حسن روحانی در انتخابات سال 96 در حال تلاش است، گفت: اصلا بعید نیست که احمدی‎نژاد و طیف وابسته به آن با توجه به اینکه آینده ای برای خود در انتخابات 96 متصور نیستند در حال حاضر تلاش‎شان را معطوف به ریزش آرای حسن روحانی کرده باشد. گذشته از این مسئله شاید احمدی‎نژادی ها تلاش می‎کنند تا تنور انتخابات را گرم نگه دارند و برای انتخابات شوراها لیست ارائه دهند، می‎دانیم که این گروه دارای خاطره خوبی از شوراها هستند. 

حکیمی‎پور در ادامه افزود: وقتی وارد بازی سیاسی می‎شوید باید تمام احتمالات را در نظر بگیرید زیرا این خاصیت سیاست است بنابراین همانطور که گفتم اصلا بعید نیست که احمدی‎نژادی‎ها با نیت ریزش آرا روحانی به تکاپو افتاده باشند. 

وی خطاب به حسن روحانی در همین رابطه گفت: باید تمام احتمالات را در نظر گرفت و براساس آن به برنامه‎ریزی و فعالیت انتخاباتی پرداخت.

این سیاستمدار اصلاح‎طلب تاکید کرد: گروه سیاسی منسوب به احمدی‎نژاد با هر نیتی که وارد عرصه شده‎، برای آنها مناسب‎تر است که شفاف پا به این کارزار بگذارند‎.

وی در ادامه یادآور شد: اگر طیف احمدی‎نژاد برای خود تابلویی تعریف کند، مردم راحت‎تر می‎توانند  به قضاوت بنشینند و اهداف را درست تشخیص دهند. این طیف اعلام می‎کند که اصولگرا است در حالی‎که اصولگرایان چند شاخه هستند و بخشی از آنها به هیچ وجه حاضر نیستند با احمدی‎نژاد هم پیمان شوند، بدون تابلو جلو رفتن بر اما و اگرها می‎افزاید که یک نمونه آن هم این موردی است که شما خود به آن اشاره کردید‎. 

حکیمی‎پور در این رابطه که قرار نگرفتن زیر یک تابلو سیاسی چه مشکلاتی را به وجود می‎آورد، تاکید کرد:  مردم نمی‎دانند از چه کسی باید پرسش‎های خود را مطرح سازند و در واقع پاسخگو را نمی‎توانند، بیابند.

این سیاستمدار اصلاح‎طلب دراین رابطه که اگر هدف گروه احمدی‎نژاد بحث مورد اشاره باشد، می‎توان گفت نداشتن تابلو عمدی است، گفت: حتی اگر چنین هم باشد باید هویت خود را به مردم معرفی کنند، کار سیاسی در قالب سازمان یا حزب معنا پیدا می‎کند و صورت می‎گیرد.

این سیاستمدار اصلاح‎طلب در پایان اظهار داشت: با تمام اینها اصلاح‎طلبان از حضور طیف احمدی‎نژاد در انتخابات استقبال می‎کنند البته وارد بحث قانونی آن نمی‎شوم زیرا از الان فعالیت انتخاباتی هم برای ریاست‎جمهوری و هم شوراها ممنوع است که این کار را نهادهای مرتبط باید رسیدگی کنند اما از نگاه اصلاح‎طلبان تمام احزاب و جریان‎ها می‎توانند وارد کار سیاسی و انتخاباتی شوند. 


برچسب ها: رویداد24 ، حکیمی پور ، احمدی نژاد ، روحانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار