اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، برنامه های هفته‌ گردشگری در استان را تشریح کرد.

خسرو نشان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته اظهار کرد: سوم مهرماه جاری با عنوان روز «گردشگری برای همه»، روزهای چهارم با عنوان «گردشگری طبیعت»، پنجم «گردشگری آبی دفاع مقدس»، ششم «گردشگری فرهنگی»، هفتم «گردشگری سلامت» و هشتم مهرماه با عنوان روز «گردشگری آبی» نامگذاری شده است.

وی افزود: برگزاری تور ارزان قیمت برای روشندلان و نواختن زنگ گردشگری در مدارس استان در سوم مهرماه، برگزاری نمایشگاه خیابانی در چهارم مهر، نکوداشت روز جهانی گردشگری در پنجم مهر، برگزاری دومین آئین اهدا مدال سفیران میراث در ششم مهر، تور گردشگری شهری در هفتم، همایش ادبی به مناسبت مولوی در هشتم، پاکسازی محوطه‌ها در ۹ مهرماه جاری از برنامه‌های هفته‌ گردشگری خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، برگزاری دومین آئین اهدای مدال سفیران میراث را از مهمترین رویدادهای این هفته برشمرد و گفت: برای دومین بار تعدادی از بزرگان سفیر فرهنگی میراث خوزستان خواهند بود و با نام و آوازه‌ خود، ما را در پاسداری از گنجینه‌ تاریخی خوزستان کمک می‌کنند.

نشان بیان کرد: در نوبت اول معرفی سفیران میراث شهاب الدین عادل استاد دانشگاه، مستندساز و پژوهشگر، محسن امیر یوسفی کارگردان و مستندساز، ناصر پلنگی نقاش و بنیان‌گذار موزه شهدا، محسن چاووشی خواننده پاپ، آهنگساز و ترانه سرا، مهدی جعفری فیلم‌بردار و فیلم‌ساز به عنوان سفیر میراث فرهنگی استان خوزستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: در دومین آئین اهدای مدال سفیران میراث، رضا کیانیان بازیگر سینما و تئاتر، شهرام ناظری و حافظ ناظری خواننده، ساعد مشکی گرافیست و استاندار خوزستان معرفی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خبر داد: فردا همچنین تور اهواز گردی برای نابینایان و کم‌بینایان همزمان با نخستین روز هفته‌ گردشگری با همکاری این اداره‌کل، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان و انجمن نابینایان و کم‌بینایان استان برگزار می‌شود.

نشان اضافه کرد: این برنامه در راستای شعار هفته گردشگری یعنی «گردشگری برای همه، همه برای گردشگری»، با هدف توجه ویژه داشتن به افراد ناتوان جسمی و معلولان برگزار می شود.

وی گفت: این شعار بر پایه شعار «گردشگری برای همه» سازمان جهانی گردشگری برای این روز جهانی انتخاب و بر نقش دو جانبه فعالان و مخاطبان گردشگری در مقابل هم تاکید می‌کند.

نشان در پایان عنوان کرد: سازمان جهانی گردشگری قصد دارد با این موضوع، سفر افراد معلول را گسترش داده و مناسب‌سازی امکانات و زیرساخت‌های گردشگری را بهبود بخشد تا تمامی اقشار جامعه به یک اندازه از حق سفر برخوردار شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار