اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
خوزستان در دوران دفاع مقدس؛
دولت وقت عراق می‌خواست با بمباران‌های شدید، خانواده رزمندگان را تحت فشار قرار دهد...
فرماندار دزفول با اشاره به مقاومت شهر در دوران جنگ تحمیلی گفت: دولت وقت عراق می‌خواست با بمباران‌های شدید، خانواده رزمندگان را تحت فشار قرار دهد تا مردم دزفول شهر را تخلیه کنند ولی مردم سلحشور دزفول علی‌رغم همه این فشارها در شهر ماندند و مقاومت کردند.

حبیب‌الله آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: شهرستان دزفول در زمان آغاز جنگ با خاک عراق هم‌مرز بود و اندیمشک و شوش نیز به لحاظ منطقه‌ای جزو حوزه دزفول به حساب می‌آمدند. این هم‌مرزی و ارتباط با شهرستان‌های مختلف و نقش مجموعه مردم دزفول و اندیمشک و شوش، دژی محکم در مقابل دشمن بود و توانایی مقابله و مهار کردن آنها را ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: نیروهای دشمن برای از بین بردن توان سربازان ما، اقدام به موشک‌اندازی مستمر کردند. با وجود این‌که اوایل جنگ بود و تغییر نظام کشور، موجب نابسمانی‌هایی شده بود ولی مردم دزفول و رزمندگان همچنان ایستادگی کردند و اقدام نیروهای عراقی کارساز نشد و نتوانستند به خاک ما ورود پیدا کنند.

آصفی افزود: سپس از طریق عملیات موفق فتح‌المبین، قسمت وسیعی از خاک ما در این منطقه آزاد شد و توانستیم بر مناطق هم‌مرز با عراق مشرف شویم. این اقدام، خیال بازگشت دوباره نیروهای دشمن به خاک ایران را از ذهن‌ها پاک کرد و در منطقه آبادان نیز عملیات ثامن‌الائمه(ع) به کمک آمد.

وی گفت: پس از این ایستادگی دزفول، دولت عراق علاوه بر بمباران‌های هوایی، به صورت مستمر 276 موشک به سمت دزفول پرتاب کرد. دزفول دژ محکمی بود و مردم دزفول 2700 شهید ارزشمند و مقدس را برای اعتقادات و آرمان‌ها و دفاع از آب و خاک خود اهدا کردند.

فرماندار دزفول ادامه داد: نکته جالب در مقاومت دزفول اینجا است که هم‌زمان با شلیک هر موشک و تقدیم شهدا، بلافاصله بازسازی شهر دزفول به صورت هم‌زمان صورت می‌گرفت و یکی از برجستگی‌های ایستادگی دزفول همین است که در تاریخ جنگ‌های دنیا کم‌سابقه است.

وی اظهار کرد: دولت وقت عراق می‌خواست با بمباران‌های شدید، خانواده رزمندگان را تحت فشار قرار دهد تا دزفول شهر را تخلیه کنند ولی مردم سلحشور دزفول علی‌رغم همه این فشارها در شهر ماندند و مقاومت کردند.

آصفی افزود: در سال 67 نیز با پایان جنگ و به فرمان امام (ره) و به هدایت ایشان، موج عظیمی از مردم به حمایت شهر شتافتند و امروزه شهرستان دزفول با پرونده‌ای پرافتخار در تاریخ جهان می‌درخشد.

برچسب ها: دفاع مقدس ، دزفول
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار