اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
در هفته دفاع مقدس با یاد شهدا
محمدرضا زمانی که برای کمک به هم‌سنگرش وی را به بیرون از سنگر منتقل می‌کرد، در مسیر برگشت با اصابت گلوله تک تیرانداز یکی از مزدوران رژیم بعث عراق به دریافت نشان پر افتخار شهادت نائل آمد.

دوران هشت سال دفاع مقدس و روایت آنچه که در این دفاع و مقاومت هشت ساله بر مردم کشورمان گذشت، کتاب زرینی است که هزاران جلد هم که داشته باشد، واژه واژه‌اش چشمه‌های نوری است که راه را برای آنان که در پی طریق در مسیر حق و حقیقت هستند، روشن می‌کند و آنان را که در پی یافتن راه وصال معبود و اتصالی ناگسستنی با سرچشمه‌های حیات هستند، راهنما و راه‌گشاست.

بررسی سبک زندگی شهدا و مرور صفحه به طی طریق کردن هر شهید می‌تواند عین مرور کردن سبک زندگی اسلامی باشد که رهبر انقلاب همواره بر آن تاکید فراوان دارند.

شهید محمدرضا قاسمی 28 آذرماه 42 هجری شمسی در یک خانواده‌ مذهبی در منطقه سی متری شهر اهواز چشم به جهان گشود.

این شهید بزرگوار درس خود را به دلیل جنگ تا اواخر دبیرستان نیمه‌تمام رها کرد و به نبرد جبهه حق علیه باطل پرداخت.

حمیدرضا قاسمی برادر این شهید به نقل از مادرشان می‌گوید: امام خمینی(ره) در سال 43 فرموده‌اند که سربازان من در گهواره هستند، محمدرضا در گهواره بود و در زمان انقلاب هم فعالیت‌های زیادی انجام داد و بارها توسط رژیم ساواک دستگیر و مورد شنکنجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: زمانی که جنگ آغاز شد، محمدرضا محصل بود و برای اینکه به جبهه اعزام شود، درسش را نیمه‌تمام رها کرد و سرانجام در هفتم فروردین 62 در منطقه شرهانی 100 کیلومتری غرب اندیمشک در عملیات والفجر مقدماتی با اصابت خمپاره در سنگری که در آن مستقر بودند، هم‌رزم وی شهید می‌شود.

قاسمی گفت: محمدرضا زمانی که برای کمک به هم‌سنگرش وی را به بیرون از سنگر منتقل می‌کرد، در مسیر برگشت با اصابت گلوله تک تیرانداز یکی از مزدوران رژیم بعث عراق به دریافت نشان پر افتخار شهادت نائل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار