اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
رئیس خانه سینمای کشور در آبادان:
در حضور مسؤولان، مردم، هنرمندان و اصحاب رسانه، آئین بازگشایی سینما آزادی آبادان برگزار شد.
رئیس خانه سینمای کشور گفت: در روزگار فعلی ساخت، بازسازی و بازگشایی هر سینمایی منجر به افزایش سنگرهای فرهنگی کشور خواهد شد.

در حضور مسؤولان، مردم، هنرمندان و اصحاب رسانه، آئین بازگشایی سینما آزادی آبادان برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال گسترده‌ای از سوی عموم مردم و مسؤولان کشوری، استانی و شهرستان روبه‌رو شده بود، سینما آزادی آبادان پس از سال‌ها رکود و تعطیلی مجددا فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.

در آئین افتتاحیه این سینما، معاونت حوزه هنری کشور، رئیس حوزه هنری استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اعضای شورای شهر، فرماندار و امام جمعه آبادان و جمعی از هنرمندان عرصه سینما در کشور حضور داشتند.

در این مراسم رئیس خانه سینما افتتاح این سینما را یکی از بهترین اتفاقات فرهنگی، هنری برای شهر آبادان خواند و اظهار کرد: در روزگار فعلی ساخت، بازسازی و بازگشایی هر سینمایی منجر به افزایش سنگرهای فرهنگی کشور خواهد شد.

منوچهر شاهسواری افزود: هیچ نقطه‌ای برای خانواده‌ها و شهروندان، امن‌تر از سالن سینما نیست و متاسفم که این سنگرها یا خراب شده‌اند و یا از بین رفته‌اند و کشور از این بابت دچار کمبود فراوان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر سالن سینمایی که در کشور افتتاح می‌شود، جدا از بحث اقتصادی آن، باعث ایجاد یک زیست جمعی مردمان است که در نقطه‌ای گرد هم می‌آیند و یک تجربه مشترک را رقم می‌زنند.

*لزوم توجه به مساله فرهنگی طبق بیانات رهبری

امام جمعه آبادان نیز ساختن و افتتاح این سینما را موجبات فراهم‌آوری زمینه جلب مردم به سمت و سوی فرهنگ داخلی دانست و عنوان کرد: هر برنامه و سالنی که ایجاد می‌شود، باعث خواهد شد تا مردم از برنامه‌های هالیوودی دوری کنند.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور افزود: باید طبق بیانات مقام معظم رهبری به مساله فرهنگ توجه جدی شود و متاسفانه کشور از بابت ضعف فرهنگ در حال خسران زیادی است.

به گزارش خبرگزرای فارس، در ادامه برنامه افتتاح سینما آزادی آبادان فیلم رستاخیز به اکران عموم در آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار