اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
نوشتاری از جمال درویش / عدالت با تندروی و کندروی ، چپ روی و راست روی ، بدگمانی و خوش باوری و مواردی از این قبیل سازگار نیست
از جمله این موارد دستورالعمل تهیه فیلم و عکس از مراسمات ملی و مذهبی در مدارس در سال تحصیلی و ارسال آن ها...



شوشان / جمال درویش

در دوران دانشجویی یکی از اساتید مومن ما  می گفت پل صراط همان عدالت است وقتی می گویند آدم برای ورود به بهشت باید از پل صراط عبور کند یعنی باید در گفتار و پندار و رفتار خود عدالت پیشه کند . اینکه عدالت چیست و اختلاف نظرهایی که در مورد معنای آن وجود دارد از حوصله این بحث خارج است .

همین قدر می دانیم که عدالت با تندروی و  کندروی ، چپ روی و راست روی ، بدگمانی و خوش باوری و مواردی از این قبیل سازگار نیست .

همین مورد اخیر (بد گمانی بیش از حد و خوش باوری ساده لوحانه) گاهی اوقات صدمات سنگینی به جامعه وارد می سازد مخصوصا وقتی در وضع قوانین و مقررات و صدور بخشنامه های اداری مبنای کار قرار گیرد .

از اینگونه بخشنامه ها در دولت مهر ! زیاد بودند و متاسفانه تاکنون نیز اجرا می شوند . از جمله این موارد دستورالعمل تهیه فیلم و عکس از مراسمات ملی و مذهبی در مدارس در سال تحصیلی و ارسال آنها در قالب یک لوح فشرده به ادارات متبوع است که از دولت آقای احمدی نژاد صادر شده و هنوز در مدارس اجرا می گردد مشخص است که این دستورالعمل بر اساس بد گمانی به مدیران و مربیان تربیتی مدارس تدوین شده است .

سالهای سال است که به موازات فعالیت های آموزشی و تربیتی مراسمات مختلفی در مدارس اجرا میشود که هر یک از آنها یاد آور روزی مهم برای ملت ایران است کسانی که در مدارس کشور به کارمشغول اند از بهترینهای مردم ما هستند و آنقدر مورد اطمینان اند که ما تعلیم و تربیت جگر گوشه های خود را به آنان می سپاریم آنان بیش از دیگران به آئین های دینی و ملی پایبندند .

البته ممکن است در  8000 مدرسه استان خوزستان افراد انگشت شماری نیز باشند که در اجرای این مراسمات سستی و تنبلی به خرج می دهند اما این امر شامل همه یا حتی اکثریت فرهنگیان نمی شود حال باید دید برای  فعال کردن آن مدیران و مربیان انگشت شمار (به فرض وجود) راه دیگری غیر از این لوح های فشرده نیست ؟

برای روشن شدن هزینه تقریبی تهیه این لوح های فشرده کافیست توجه داشته باشیم که فقط در استان خوزستان بالغ بر 8000 مدرسه دایر است و در طول سال تحصیلی حد اقل 15 مراسم مختلف در مدارس اجرا می شود اگر برای هر مراسم یک لوح تهیه گردد به 120000 لوح نیاز است که هر لوح خام 2000 تومان خریداری می شود .

به عبارت دیگر سالانه دست کم 240000000 تومان از بودجه آموزش و پرورش برای خرید این cd ها هزینه می شود حال کافیست ما با نگاه مثبت به همکارانمان در مدارس بنگریم آنوقت خواهیم دید که هم روحیه همکاری بالاتر خواهد رفت و هم مبلغ قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.  
       
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار