اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

محمود احمدي‌نژاد باز هم به سفر رفت، اما اين سفر مانند ساير مسافرت‌هاي او عادي نبود، بلكه مايه حيرت همگان شد؛ چرا كه زمان زيادي از نهي او از كانديداتوري درانتخابات سال ۹۶ نگذشته است. رفتن به سفرهاي استاني يكي از موضوعاتي بود كه شائبه حضور احمدي‌نژاد در انتخابات سال آينده را ايجاد كرده بود و كمتر كسي تصور مي‌كرد او به سفر استاني برود. اما ديروز خبر رسيد كه او به گيلان رفته است. چند نشانه وجود دارد كه بر مبناي آن نمي‌توان مسافرت احمدي‌نژاد را عادي و شخصي با هدف تفريح دانست؛ چرا كه اگر اينگونه بود، تصاوير حضور او در نماز جمعه آستانه اشرفيه در سايت‌هاي حامي احمدي‌نژاد به شكل وسيع منتشر نمي‌شد؛ به ويژه تصوير سلفي گرفتن چند نوجوان كم سن و سال!

پيام احتمالي احمدي‌نژاد از ۲ سفر

سايت آستان خبر ديروز نوشت؛ احمدي‌نژاد درپاسخ به دليل سفر خود به گيلان و اشرفيه اظهار داشت: وقت نماز شد. در اشرفيه حضور پيدا كردم. وي با تاكيد براين كه مگر حضور در مسجد براي نماز دليل مي‌خواهد، گفت: براي عرض ارادت در نزد حضرت سلطان سيد جلال الدين اشرف و با توجه به موقع نماز به مسجد جامع آمدم تا نماز بخوانم. رئيس‌حمهور سابق كشورمان در واكنش به اينكه در ارتباط با فرمايشات رهبر معظم انقلاب و پيام شما به ايشان صحبت بفرماييد، گفت: ممنونم از شما؛ قصد مصاحبه ندارم. وي در پاسخ به اينكه حضور كوتاه شما در آستانه ‌اشرفيه با واكنش‌هاي مختلفي در فضاي مجازي و حقيقي روبه‌رو شده است افزود: «ما كه هنوز نيامديم، بازتابش كجا بود؟!» اما اين پايان ماجرا نيست و نبايد سفر احمدي‌نژاد به آستانه اشرفيه را ناگهاني و بدون برنامه‌ريزي دانست؛ چنان كه در ۳ مهرماه بهمن شريف‌زاده از اعضاي حلقه حاميان احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه احمدي‌نژاد باز هم به سفرهاي استاني خود ادامه خواهد داد؟ گفته بود: «من سخنگوي احمدي‌نژاد نيستم كه اخباري از آمد و شد ايشان بدهم، اما اين را بايد از دفتر ايشان بپرسيد. ولي براساس شنيده‌ها سفرهاي ايشان ادامه پيدا خواهد كرد.» برخي بر اين باور هستند كه سفر احمدي‌نژاد براي انتشار پيام خاصي صورت گرفته است كه همان القاي حضور و فعال بودنش است.


البته اين نخستين سفر او پس از نهي مقام معظم رهبري نيست؛ چرا كه سفر به استان گلستان هم در چنين شرايطي صورت گرفت كه در آن مقطع آفتاب‌نيوز نوشت:«سوال از احمدي‌نژاد مدعي ولايتمداري اين است كه اگر واقعا به توصيه رهبر معظم انقلاب پايبند بوده، چرا تنها ۲ هفته بعد از آن ديدار، سفرهاي استاني‌اش را كه همه مي‌دانند انتخاباتي است، ادامه مي‌دهد و با آن تبليغات پرحجم، به گرگان مي‌رود؟ آيا بايد احمدي‌نژاد شرايط را به گونه‌اي رقم بزند و بي اعتنايي كند كه رهبر معظم انقلاب به اين نتيجه برسند كه بايد آنچه محترمانه و محرمانه به احمدي‌نژاد بيان داشته‌اند را از پشت بلندگو نيز تكرار كنند؟»

تكرار يك تصميم

برگزاري دو سفر پس از نهي، يادآور رويكردي ديگر از احمدي‌نژاد است؛ يعني جريان دستور مقام معظم رهبري به احمدي‌نژاد در ابتداي دولت دوم اوكه طي آن، معاونت اولي مشايي را به صلاح ندانستند. نامه رهبري به احمدي‌نژاد در ۲۷ تير ۱۳۸۸ نوشته شده و به دست او رسيده بود، اما احمدي‌نژاد از اجراي آن خودداري كرد تا آنكه حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابي، نامه را افشا كرد و تازه بعد از علني شدن موضوع بود كه احمدي‌نژاد در نامه‌اي به رهبر انقلاب در ۲ مرداد همان سال، خبر از «كناره‌گيري» مشايي داد.

تقدير از احمدي‌نژاد يك روز قبل سفر

نكته قابل تامل اين است كه سفر احمدي‌نژاد به گيلان در ۹ مهر ماه بود كه حسين علي محمدي، دبير شوراي بازخواني استان گيلان يك روز قبل يعني ۸ مهر، با انتشار اطلاعيه‌اي كه در سايت‌هاي محلي منتشر شد، از اقدام احمدي‌نژاد در تبعيت از ولي امر مسلمين قدرداني كرد. در آن اطلاعيه آمده بود: «باعرض سلام واداي احترام، توصيه ولي امرمسلمين حضرت مقام معظم رهبري مدظله العالي وتبعيت جنابعالي مبني برعدم ورودبه عرصه انتخابات دراين دوره چشم فتنه راكور و نقشه فتنه گران داخلي وخارجي رانقش برآب نمود. به همت والاي آن برادرمومن، انقلابي، مخلص، مردمي، ساده زيست وبه تعبير امام خامنه‌اي شجاع، سختكوش وهوشمند ارج نهاده و به نمايندگي ازطرف شوراهاي بازخواني خط امام و رهبري وتبيين آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در استان گيلان با تقدير و تشكر از آن سرباز ولايت وخادم ملت درپيشبرد اهداف وآرمان‌هاي انقلاب اسلامي تحت رهنمودهاي امام المسلمين دركنار جنابعالي استوار و ثابت قدم راه امام و رهبري و شهيدان والامقام را ادامه خواهيم داد.»


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار