اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
مجالس عزای اباعبدالله باید مکانی برای انعکاس معارف اهل بیت و عاشورا باشد، این خوب نیست که خطبایی را دعوت کنید که از آنها هیچ شناختی ندارید.
استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم با تصریح بر این که اقامه عزای اباعبدالله عبادت است، افزود: اصل عبادت به خلوص آن است و مبادا بدزبانی ها، ایجاد مزاحمت ها، قدرت طلبی ها، نیش و طعنه زدن ها، کیسه دوختن برای پست و عنوان و مقام، چاپلوسی و تملق ها، دشمنی و رقابت های بیهوده، و خودنمایی و خودپسندی ها، نیت مان را غیرالهی کند و دستاورد ما از این عبادت، تنها مشقت باشد.

 آیت الله یثربی درباره سخنرانان و خطبایی که به هیات ها دعوت می شوند، بیان داشت: مجالس عزای اباعبدالله باید مکانی برای انعکاس معارف اهل بیت و عاشورا باشد، این خوب نیست که خطبایی را دعوت کنید که از آنها هیچ شناختی ندارید. آیا این که فقط لباس روحانیت دارند کافی است؟ امروز عده ای در این لباس وارد شده اند که یا از روی جهل و یا حساب شده، اساس ولایت اهل بیت را هدف گرفته اند.

صرف این که فلان خطیب در رادیو و تلویزیون دعوت می شود دلیل درستی برای دعوت از آنها در مجلس عزای اباعبدالله نیست.

آیت الله یثربی در پایان در خصوص ذاکران و مداحی ها نیز توصیه کرد: نباید همه مجلس به مداحی اختصاص داده شود، این که برخی بیرون هیات می مانند و پس از پایان منبر وارد می شوند، توهین به معارف اهل بیت است. ما برای مداحین و بخصوص شعرا و ذاکران خوب احترام قائلیم اما گاهی نوع خواندن اشعار و متن اشعار همان ترانه هایی است که خواننده های قدیمی می خواندند. با این ها باید اشک بریزیم؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار