اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
تکیه حویزاوی بر مدیریت شهری آبادان
آیین معرفی حویزاوی شهردار جدید آبادان با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

 با گذشت حدود چهار ماه از عزل محمودرضا شیرازی شهردار پیشین آبادان و انتصاب حسین زال بهبهانی به عنوان سرپرست، محمد حویزاوی شهردار پیشین خرمشهر بر مسند شهرداری آبادان نشست.

 اعضای شورای شهر آبادان پنجشبنه 20 خردادماه امسال بود که در نشست علنی خود پس از شنیدن دفاعیات شهردار در خصوص پنج سوال مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر، قانع نشده و به برکناری وی رای دادند.

اعضای شورای شهر اقدام همچنین پس از بحث و تبادل نظر، ' حسین زال بهبهانی' را با 11 موافق و 2 رای مخالف تا انتخاب شهردار جدید آبادان به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب کردند.

آیین معرفی محمد حویزاوی شهردار جدید آبادان شامگاه دوشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان، فرماندار ویژه آبادان، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان در این آیین با تجلیل از اقدامات محمودرضا شیرازی شهردار پیشین آبادان گفت:این شهر، ظرفیت های فراوانی دارد و شهرداری نیز باید در عمران شهری از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کند.

وی اظهار داشت:در مدت چهار ماه که شهرداری آبادان به صورت سرپرستی اداره می شد، شورای شهر به خوبی و در کنار سرپرست شهرداری، شهر را اداره کرد و امید است این همکاری با شهردار جدید نیز ادامه یابد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: هر مسئولیتی دارای مقطع زمانی است و باید این امانت را قدر دانست و از آن در راه خدمت به مردم به درستی استفاده کرد.

سیاحی تصریح کرد:شهرداری، دستگاه خدمات رسان است که برای تحقق اهداف و برنامه ها نیاز به کار تیمی دارد و انتظار می رود شورای شهر آبادان در کنار شهردار جدید در پی رفع نواقص شهری به خصوص در مناطق فقیر نشین باشد.

وی گفت: شهردار باید با استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی خوبی که در شهرداری دارد استفاده بهینه ببرد و با استفاده از حداقل امکانات به مردم آبادان خدمت رسانی کند. سیاحی، همدلی و انتقاد پذیری، همراه با ایجاد ظرفیت های مناسب در شهرداری آبادان را خواستار شد و تاکید کرد:موقعیت ها امانتی در دست ماست که اگر موجب شود برای مردم مشکلی ایجاد کنیم باید پاسخگوی آن باشیم.


 شهردار جدید از فضای آرام شهر در راستای خدمت به شهروندان استفاده کند

عزیزالله شهبازی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین گفت:با پیگیری اعضای شورای شهر و سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی حکم شهردار جدید به تایید وزارت کشور رسید و امیدواریم این همدلی در راستای رفع مشکلات شهری همچنان ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت:طی چند ماه اخیر شهرداری آبادان به فضای آرامی دست یافته و شهردار جدید نیز باید با ارائه خدمت در شان مردم، این فضای آرام را ادامه دهد.

فرماندار ویژه آبادان افزود:در شهرداری آبادان نیروهایی با توان فنی و دانش علمی مناسب حضور دارند که امید است شهردار جدید با استفاده از این نیروهای بومی اقدام مثبتی در رفع مشکلات شهرداری آبادان بردارد.

شهبازی تصریح کرد:در آبادان کارهای نیمه تمام فراوانی باقی مانده و شهردار جدید باید با برنامه ریزی مدون، طرح های بر زمین مانده را به پایان برساند و قطعا سازمان منطقه آزاد اروند حمایت خود را در این راه از شهرداری دارد.
فرماندار ویژه آبادان گفت: برنامه هایی که بین شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند به سرانجام نرسیده با برنامه های آتی شهردار جدید و شورای شهر برای اداره شهر آبادان در زمان کمی عملیاتی شود.

 تربیت نیروی انسانی مورد غفلت قرار گرفته است 

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیز در این آیین با تشریح ظرفیت های شهرستان آبادان گفت:تربیت نیروی انسانی کارآزموده در دستور کار قرار گیرد تا برای برای انتخاب نیروها دچار مشکل نشویم.

وی اظهار داشت: آبادان بر گردن تمامی مدیران کشور حق دارد و اگر حماسه شکست حصر آبادان و همچنین حماسه ذوالفقاری نبود، بسیاری از مدیران، اکنون بر کرسی مدیریت ننشسته بودند.
امام جمعه آبادان افزود:اعتمادی که شورای شهر و سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به شهردار جدید داشتند پشتوانه محسوب می شود و شهردار باید از این پشتوانه ها استفاده کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد:پس از رفتن شهردار پیشین آبادان، نیروهای توانمندی در شهرداری آبادان شناخته شدند که باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد و این فرصت مناسبی برای شهردار جدید است.

 انضباط مالی و رسیدگی به مناطق کمتر، دستور وزیر کشور به شهردار جدید است

عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین انضباط مالی و رسیدگی به محله های کمتر برخوردار را از تاکید های وزیر کشور در حکم شهردار جدید خواند و گفت:با توجه به بدهی 860 میلیارد ریالی شهرداری آبادان انتظار می رود این موضوع مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: انتظار می رود اعضای شورای شهر با شهردار منتخب، تعامل مطلوب داشته باشند تا در رفع مشکلات شهری به راهکارهای لازم دست یابیم.

محمد حویزاوی شهردار جدید آبادان نیز با تشریح تعدادی از برنامه هایش از آبادان به عنوان کلانشهری یاد کرد که نیاز به دیپلماسی دارد گفت: بودجه اختصاص داده شده به آبادان بسیار ناچیز است.

وی اظهار داشت:کمبود و کاستی هایی در بخش خدمات شهری وجود دارد و برای رفع مشکلات شهری و ارائه خدمت مطلوب به شهروندان آبادانی، به امکانات استاندارد و معقول نیاز داریم.

در پایان این مراسم حکم محمد حویزاوی به عنوان شهردار جدید آبادان قرائت شد . 

اعضای شورای شهر آبادان، برای انتخاب شهردار جدید شهر سوابق کاری 40 کاندیدا را بررسی و سپس حویزاوی را با 10 رای به عنوان شهردار انتخاب کردند.

منبع : ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار