اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
شادگان با بیشترین میزان گرد وغبار در روز یکشنبه معادل ۹.۸ برابر حد مجاز، و اهواز با میزان ریزگردهای هشت برابر حد مجاز درگیرترین مناطق استان با این پدیده هستند.
شوشان: استان خوزستان طی چند روز گذشته به شدت درگیر گرد وغبار شده و این وضعیت زندگی مردم را مختل کرده است.


رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شادگان با بیشترین میزان گرد وغبار در روز یکشنبه معادل ۹.۸ برابر حد مجاز، و اهواز با میزان ریزگردهای هشت برابر حد مجاز درگیرترین مناطق استان با این پدیده هستند.

شهریار عسکری تصریح کرد: میزان ریزگردها در ساعت هشت صبح روز یکشنبه در اهواز یک هزار و ۲۲۱، ماهشهر یک هزار و ۲۴۸، امیدیه ۸۶۴، بهبهان یک هزار و ۲۲۸، سوسنگرد یک هزار و ۳۳۳، شادگان یک هزار و ۴۷۷، شوشتر یک هزار و ۲۷۹ و آبادان ۷۲۵ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.

وی ادامه داد: میزان گرد وغبار در ساعت ۲۳ شنبه شب نیز در شادگان یک هزار و ۶۷۸، اهواز یک هزار و ۲۵۲، اندیمشک ۹۳۵، دزفول یک هزار و ۸۲، شوشتر یک هزار و ۲۳۰، سوسنگرد یک هزار و ۲۳۸، گتوند یک هزار و ۹۶، بهبهان یک هزار و ۵۱۶، و امیدیه یک هزار و ۶ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به شدت میزان پدیده گرد وغبار در سراسر استان، کلیه مدارس در ۲ نوبت امروز یک‌شنبه ۱۱ مهرماه جاری تعطیل هستند.

هاشم بالدی افزود: این تعطیلی صرفاً برای مدارس است و شامل دانشگاه‌ها، مؤسسات عالی آموزشی و ادارات نمی‌شود.

دیروز هم نوبت عصر مدارس و ادارات خوزستان  نیز  در ساعت ۱۳ تعطیل اعلام شد.

 میزان ریزگردها روز گذشته در خوزستان به ۱۳ برابر حد مجاز رسید، به طوری که میزان غلظت ریزگردها در اهواز یک هزار و ۹۴۹ میکروگرم بر متر مکعب و در شهرهای آبادان یک هزار و ۸۷۸، سوسنگرد یک هزار و ۵۲۶، شادگان یک هزار و ۴۹۹  و ماهشهر یک هزار و ۱۳۳ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد.

کانون گرد و غبار دیروز و امروز از بیابانهای شمال عراق برخاسته است.

به دلیل شدت گرد و غبار از روز گذشته تاکنون بسیاری از پروازهای فرودگاه های اهواز و آبادان نیز لغو شده است.

خوزستان در هفته گذشته، سه روز گرد و غباری را تجربه کرده و در هفته جاری نیز امروز دومین روزی است که آسمان خوزستان گرد و غباری است.


برچسب ها: خوزستان ، خاک ، شادگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار