اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
مقیمی: در انتصابات از همه اقوام و جناح ها استفاده شود / در دولت تدبیر و امید انتصابات بر اساس شایسته سالاری است / شریعتی با نخبگان قومیت‌های مختلف استان ارتباط داشته باشد/ در آستانه انتخابات عزل و نصب ها را کمتر می کنیم / شریعتی : سفرهایم تبلیغاتی نیست / سابقه نداشته قولی بدهم و انجام نشود/ پاسخ استاندار به استعفای معاون عمرانی
آمدن معاون سیاسی وزارت کشور به خوزستان حاشیه های مختلفی را به دنبال داشت. هر چند گفته می شد که همزمان با سفر مقیمی...
شوشان: آمدن معاون سیاسی وزارت کشور به خوزستان حاشیه های مختلفی را به دنبال داشت. هر چند گفته می شد که همزمان با سفر مقیمی ، معاونت سیاسی استانداری دستخوش تغییر می شود اما خبری از تودیع فرج الله خبیر و معارفه دکتر حسین زاده نشد. 

به گزارش شوشان ، معاون سیاسی وزیر کشور پس از شرکت در شورای اداری ، به همراه استاندار در جمع اصحاب خبری شوشان قرار گرفت و در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور ، در ابتدای این نشست گفت که در شورای اداری همه حرف های خود را مطرح کردم و اکنون نوبت خبرنگاران است که سوالات خود را بپرسند تا پاسخگو باشم. 

 

سوالات متعددی از سوی خبرنگاران در این جلسه مطرح شد. یکی از خبرنگاران از چرایی تاخیر در انتصابات معاونین استاندار و مدیران اجرایی پرسید. مقیمی در پاسخ به سوال این خبرنگار گفت: در دولت تدبیر و امید انتصابات بر اساس شایسته سالاری و همسویی با دولت صورت می گیرد و اگر قرار باشد کسی عزل شود باید خطا و یا کم کاری او ثابت شود. البته بسیاری از مدیران در شرف بازنشستگی هستند و بعد از بازنشستگی در این مورد تصمیم خواهیم گرفت.

همچنین خبرنگار دیگری در مورد  علت سفرهای متعدد استاندار به شهرها و مناطق مختلف پرسد و گفت که اگر این سفرها بازخوردی نداشته باشد و در حد شعار باقی بماند سبب دلسردی مردم می شود. استاندار خوزستان پاسخگوی این سوال شد و گفت : بنده تا به حال سابقه نداشته در سفرهایم قولی داده باشم و انجام نشده باشد بلکه تا آخر پیگیری می کنم تا به سرانجام برسد. وی این را هم گفت که خوشبختانه اکثر سفرهایی که داشتیم و قول هایی که داده ام محقق شده است. نمونه آن قولی که به مردم ملاشیه داده بودیم و وزیر نفت را به آنجا بردم تا از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل مردم این منطقه محروم قرار بگیرد.

 

یکی از خبرنگاران از شائبه تبلیغاتی بودن سفرهای استاندار سخن گفت.  مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در جواب این خبرنگار گفت که قرار نیست استاندار خوزستان برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند ! این سخن مقیمی موجب خنده حاضرین و شریعتی شد. شریعتی هم در پاسخ به این شائبه گفت که قرار نیست کاندیدا بشوم و سعی دارم در این سفرها مشکلات را از نزدیک دیده و آن ها را حل کنم.

استاندار خوزستان در این نشست ، مهمترین دغدغه و کارهای اساسی خود را  حل مشکل آب شرب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد و گفت که مهمترین دغدغه من حل مشکل آب شرب و فاضلاب می باشد و در همین راستا جلسات بسیاری با رئیس جمهور و جهانگیری معاون اول ایشان داشتم و تاکید کردم که مساله آب شرب و فاضلاب در خوزستان باید حل شود و خوشبختانه رئیس جمهور قول پیگیری دادند.

در ادامه ،  شریعتی از خرید لوله های انتقال آب شرب و فاضلاب به مبلغ 1260 میلیارد تومان سخن به میان آورد و گفت: قرارداد خرید لوله برای آب شرب و فاضلاب بسته شده و مبلغ 10 میلیارد تومان که در گذشته قرار بود به حساب آب و برق خوزستان ریخته شود دیروز با پیگیری های انجام شده واریز شده و کارها در حال انجام است.

 
در ادامه نشست ، خبرنگار فارس به سخنان رییس جمهور در نشست هیات دولت در زمان معرفی شریعتی به عنوان استاندار اشاره کرد که باید در انتصابات از همه اقوام و جناح ها استفاده کرد. مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور در تایید سخن این خبرنگار گفت: رئیس جمهور تاکید بر این داشتند که در انتصابات از همه اقوام و جناح ها استفاده شود. در دولت تدبیر امید سیاست بر شایسته سالاری بوده است.

سید رسول موسوی مدیر مسئول روزنامه عصر کارون از چرایی تاخیر در تغییر فرمانداران خوزستان سخن گفت و بر برکناری فرمانداران کم کار و بی توجه به سیاست های دولت تاکید کرد. مقیمی در پاسخ به سوال گفت: دولت تدبیر و امید شاخص های مهمی برای انتصابات در نظر دارد. همسویی با دولت و پاکدستی از جمله ملاک های انتصابات است. وی گفت: تقریبا اکثر مدیران و فرمانداران حائز این دو شرط هستند.

 

معاون سیاسی وزیر کشور گفت که تدریجا که به انتخابات نزدیک می‌شویم عزل و نصب‌ها را کم خواهیم کرد تا به نقطه صفر برسانیم و انتصابات محدود می‌شود؛ البته این به معنای آن نیست که اگر مدیری تخلفی کند عزل نشود. در موارد استثنایی اگر تخلفی صورت بگیرد و در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی شود اگر لازم باشد عزلی هم صورت می‌گیرد. در تمام کشور ممکن است تغییرات ایجاد شود و در خوزستان نیز امکان ایجاد این تغییرات وجود دارد. شرط همکاری ما همراهی با دولت و شایسته‌سالاری است.

مقیمی گفت : انتخاب استاندار خوزستان با این ویژگی‌ها انجام شده و علاوه بر توجه به سوابق آقای شریعتی، در انتخاب وی به علاقمندی وی به مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و توسعه‌ای نیز توجه شده است. قطعا دکتر شریعتی اگر از نیروهای استان حداکثر استفاده شود و با نخبگان قومیت‌های مختلف استان و گروه‌های فکری مشورت و همکاری داشته باشند موفق خواهند بود.

 

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به بحث حذف معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها اشاره کرد گفت که این معاونت می تواند در پیشبرد فرهنگی جامعه نقش بسزایی داشته باشد زیرا شهرداری ها با مردم مستقیما در ارتباط هستند. و اگر کار خود را به خوبی انجام دهند بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه حل خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به انتخابات سال آینده اشاره کرد و گفت که سعی میکنیم با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری عزل و نصب ها را کمتر کنیم تا فضای آرامتری بین مردم ایجاد شود اما اینطور نیست اگر کسی کم کاری یا تخلف کند برخورد نکنیم.

 
در حاشیه این نشست خبرنگار شوشان از شریعتی استاندار خوزستان سوالی مبنی بر اینکه یکی از معاونین شما سه بار استعفا داده و چرا هر چه زودتر تعیین تکلیف نمی شود گفت که  چه کسی گفته با این استعفا موافقت نشده است؟  در آینده مشخص خواهد شد/ عجله نکنید.

وی این را هم گفت که آقای خبیر  با علاقه پای کار هستند؛ اگر لازم باشد که تغییرات و یا جابه جایی‌هایی انجام شود به موقع از طریق منابع رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.


 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار