اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۹۹۰
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
حاشیه نگاری شوشان از رونمایی کتاب مقتدایی استاندار سابق خوزستان + تصاویر
در این کتاب به خیلی افراد، نوع رفتار و برخوردشان در سطح ملی و استانی...
 


شوشان: سال گذشته و در هیاهوی استعفای استاندار سابق بود که برای اولین بار ، خاطره نویسی مقتدایی از دوران استانداریش مطرح شد. در آن زمان به صورت جسته و گریخته ، از کتاب خاطرات مقتدایی سخن به میان آمد. اما به صورت رسمی ، وی در مراسم تودیع خود و در حضور وزیر کشور ، ضمن انتقاد از برکناریش توسط روحانی رییس جمهور ، تاکید کرد که تمام صحبت‌هایی که مطرح می‌کنم برای ثبت در تاریخ است و البته همه را در کتاب خاطرات خود خواهم نوشت.

 

 • پس از چند ماه از برکناری مقتدایی ، مراسم رونمایی از کتاب خاطرات استاندار سابق با عنوان "از کودک کار تا استاندار" با مقدمه ای از جمال درویش و در چند فصل از جمله دوران استانداری در زمان اصلاحات و همچنین هرمزگان و ... برگزار شد. 

  • در این نشست که دوستداران مقتدایی ، معاونین و مشاورین سابق مقتدایی و همچنین شخصیت های فرهنگی و سیاسی حضور داشتند ، حاشیه های مختلفی از جمله خاطره گویی برخی از روزنامه نگاران از دوران مدیریت مقتدایی و نمایش فیلم چند دقیقه ای از کودکی تا استانداری مقتدایی با نماهنگی از چاووشی و ... به دنبال داشت. 

 

 • شهریار آرین نژاد مجری توانمند سیمای خوزستان ، اجرای برنامه را برعهده داشت. وی از رفاقت جمال درویش و مقتدایی سخن راند و گفت که به دوستی و عشقی که بین جمال درویش و دکتر مقتدایی وجود دارد غبطه می خوریم! کاش دوست خوبی مثل درویش داشته باشیم که در همه لحظات و همه شرایط کنارمان باشد. 

 • آرین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت که در خوزستان سراغ ندارم که استانداری دوره استانداریش تمام شود و بعد به این شکل در بین مردم حاضر شود. معمولا پس از اتمام دوران مدیریت استانداران ، باخبر می شویم که مدیرعامل شده و یا در حال بیزینس و تجارت است اما مقتدایی این گونه نبود.  

 • این مجری سیمای خوزستان ضمن ستایش رفتارهای مقتدایی گفت که خوشبخاته مقتدایی از روزی که استاندار شد برخی رفتارها و روش هایی بدعت گذاشت که امیدواریم این قبیل رفتارها و روش ها آموزه ای برای مسئولین و مدیران شود.

 • آرین نژاد ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه ، گفت که قرار بود شریعتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم حضور پیدا کند که به دلیل سفر به تهران نتوانست بیاید. وی از رابطه شریعتی و مقتدایی هم سخن راند و گفت که محبت و برادری که بین این دو نفر وجود دارد در نشست ها و گعده های مختلف در مورد آن حرف زده می شود و این دوستی و برادری می تواند آموزه ای برای سایرین باشد.

  در این نشست ، جمال درویش مدیر سابق روابط عمومی استانداری خوزستان دو شعر عاشورایی قرائت کرد. 

 


محمود رحمانی کارگردان خوزستانی یکی از سخنرانان این مراسم بود. وی گفت: عادت به سخنرانی ندارم و همیشه سعی کردم حرفایم را از طریق فیلم و مستند منتقل کنم. تاکنون در مورد هیچ مدیری حرفی نزدم و حتا بعضی از منتقدان به عنوان "معترض جنوب"ی از من یاد می کنند اما خیلی دوست داشتم در این مراسم باشم و در مورد مقتدایی خیلی ساده و صمیمی حرف بزنم. 

 • وی این را هم گفت که در دورانی زندگی می کنیم که تزویر به حد اعلا رسیده و آنقدر تملق و چاپلوسی فراوان است که برخی فکر می کنند تعاریف من از مقتدایی برای خوشامد است. من سوگند یاد می کنم که به حرف هایی که می زنم باور قلبی دارم . 

 • کارگردان خوزستانی در مورد شخصیت مقتدایی گفت که شناخت من از مقتدایی به شناخت حضوری در رابطه با ساخت یک مستند در مورد طرح 550 هزار هکتاری می رسد. به واسطه بچه های جهاد نصر در رابطه با احیای زمین های کشاورزی خوزستان ، فیلمی مستقل ساختیم و دریافتیم که استاندار از سینما شناخت دارد. شناخت مقتدایی از سینما تخصصی است و حتی درباره واژگان و تدوین هم اطلاعات کاملی دارد. برایم جالب بود که یک استاندار در حیطه سینما صاحب نظر است.

 • رحمانی گفت که مقتدایی در سنینی که بالای 50 سال هستند و طبعا محافظه کار باید باشند برخوردشان شبیه آدم های جوان است. همه می دانیم چرا ایشان در استانداری نیست چون کوچک ترین قدمی در رابطه با حق خوزستان به عقب برنداشت و کوتاه نیامد. 

 • رحمانی کار مقتدایی در خوزستان را با کار نیما یوشیج در شعر نو مقایسه کرد. وی گفت که کاری که نیما یوشیج برای تاریخ ایران کرد مشروطه نکرد و کاری که مقتدایی برای استان کرد هیچ استانداری نکرد. البته به شریعتی خوشبین هستیم و شریعتی مورد حمایت مقتدایی است. کاراکتر مقتدایی شبیه کاراکتر ژنرال هاست. نمونه شخصیت مقتدایی را در بین رجال سیاسی نداریم. 

 

 • این کارگردان خوزستانی گفت که با یک واسطه می گویم وقتی وزیر صنعت و معدن شکایت می برد به پیش رییس جمهور که مقتدایی جواب تلفن ها را نمی دهد دکتر روحانی به وی می گوید این از خصوصیات وی است و سعی کنید با وی راه تعامل را بروید. مقتدایی اگر ذره ای تعامل داشت به معنای محافظه کاری ، هیچ وقت برکنار نمی شد. 

  در ادامه برنامه شهریار آرین نژاد مجری مراسم گفت:  در مراسم تودیع مقتدایی جمله ای گفتم که بعدا برایم هزینه زا بود و آن این بود که نمی توانم به آقای مقتدایی بگویم استاندار سابق.

  آرین نژاد در تقدیر از حاضران و تیم همراه مدیریتی مقتدایی گفت: امروز تودیع آقای خبیر بود که بلافاصله خبير گفت خير، من هنوز توديع نشده ام. آرين نژاد هم كم نياورد و جواب داد اين از خصوصيات ايلامي هاست كه هر جا را گرفتند، ول نمي كنند!

 

 • پس از سخنرانی رحمانی و صحبت های آرین نژاد ، مقتدایی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: امروز معاون ما را عزل کردند و خود ما را هم داشتند دفن می کردند ! 

 • مقتدایی گفت که با مسئولیت من برای آقای رحمانی دست بزنید. مسئولیت شرعیش با من.  اگر جلسه را این طوری ادامه می دادیم به مراسم ترحیم شباهت پیدا می کرد! جامعه را نباید از نشاط و شادی جدا کنیم . 

 


سخنان مقتدایی در مراسم رونمایی از کتاب 

  مقتدایی در بخشی از سخنان خود گفت: کتاب خاطراتم دستخوش تغییرات زیادی شد. سعی کردم این کتاب بی حاشیه باشد. از اینکه این کتاب جگر زلیخا بشود جلوگیری کردیم . در این کتاب 12 مورد حذف و اصلاح داشتم. یکی از این ویژگی های این کتاب ، صراحت کلامم هست. 

  جمله بارز این کتاب آن است که انقلاب هزینه ای است که یک نسل بابت سستی و اهمال نسل های قبل خود می پردازد. این کتاب در مورد خاطرات کودکی تا مهر 1392 هست و مهر 92 تا پایان کار در مجلد دیگری خواهد آمد. ویراستاری جلد دوم کتاب هم تمام شده و کاملا سیاسی است ؛ از کار شکل گیری دولت اصلاحات و با گذر از دوره 8 ساله به شکل گیری و رویکرد دولت تدبیر و امید می رسد. سه کتاب دیگر مدیریتی بر اساس تجربه در دست تدوین است که به کار مدیران جوان می آید. 

 

 • در یک نشست چند روز قبل فردی گفته بود خوب ! عنوان کودک کار تا استاندار یعنی چه؟ خوب ما هم کودک کار بوده ایم و در کودکی کار کرده ایم! دیگری به او می گوید کودک کار بوده ای ولی استاندار نشده ای پس روداری نکن!

 • یکی از دلایل تاریخ ساز بودن برخی افراد خودساختگی آنها است. بخشی از کتاب به این برمی گردد که برخی افراد با وجود توانمند بودن، از کمک به افراد نیازمند نزدیک به خود غفلت می کنند. در گذشته برای ساخت مدرسه اصرار به ساخت در روستای فرد خیر بود ولی خوشبختانه امروزه آن افراد در گستره کشور به عنوان خیر مدرسه ساز فعالیت می کنند که این مسئله باید تعمیم داده شود. بخشی از ظلمی که به کودکان کار می شود، غفلت جامعه است و در کنار امیدواری فرد، باید توجه خاص داشتن را نیز مدنظر قرار دهیم.

 

 • عکس روی جلد را از ایسنا انتخاب کردیم و مخصوصا چهره ناظر بر کودک کار است.

 • نوشتن کتاب از مهر ماه سال ۹۲ شروع شد و تصاویری در آن گنجانده شده است. قیمت کتاب ۲۲ تومان است ولی هزینه ها در صندوق همت عالی جمع آوری می شود، یعنی هزینه های این کتاب به امور خیریه و کودکان بی سرپرست اختصاص پیدا می کند. در واقع این صندوق همت عالی کمکی برای کودکان کار و بی سرپرست است.

  یکی از دلایلی که دست به قلم شدم این است که از گذشتگان خود در خوزستان مستندات آن چنانی را نداریم. افراد بزرگی چون رشیدیان و شیخی از این استان به رحمت خدا رفتند. بزرگانی بودند که مطالب زیادی داشتند.  ولی مستندات چندانی از آنها در دست نیست. یکی دیگر از علل تالیف کتاب این است که بقیه را برای نوشتن ترغیب کنیم. این کار را در هرمزگان هم انجام دادیم.

 

 • نسل جدید دست به قلم و مقاله نویسان و نقادان خیلی با گذشته فاصله دارند و اصلا چیزی در حافظه آنها نیست و حال رجوع به سوابق نیست مگر اینکه نصیحتی از افراد بزرگ تر و میانسال بشنوند.

 • همانطوری که برای فرزندانتان در زمینه تامین مسائل مالی، ملک و املاک به عنوان ارث اصرار دارید، فرهنگ سازی و ایجاد اصالت بهترین میراث است که برای آنها به ارث می گذارید. نباید از این موضوع غفلت کرد. فرهنگ سازی و ایجاد اصالت بهترین میراث است.  باید نوشت و صریح هم نوشت. اینکه کسی خوشش بیاید یا نیاید مهم نیسست.  در این کتاب به خیلی افراد، نوع رفتار، تصمیم گیری ها و برخوردشان در سطح ملی و استانی اشاره شده و کسانی که زنده هستند، می توانند جواب بدهند.

 

  در این مراسم استاندار سابق یاد علی هویسی عکاس خوزستانی و همچنین خانم عفت فتحی خبرنگار که به تازگی درگذشته را گرامی داشت. مقتدایی با اشاره به درگذشتگان اخیر جامعه رسانه ای استان گفت که علی هویسی عکاس سابق رسانه های استان جزو آینده های این استان بود و مثل فرزند خودم بهش نگاه می کردم. عفت فتحی نیز یکی از خبرنگارانی بود که قلم بسیار پاکی داشته و همواره به دنبال انجام رسالت واقعی خود بود که از هر دو بزرگوار یادآوری می کنم.

 • در این مراسم  حمید فرخ نژاد قرار بود بیاید اما امروز عمل جراحی داشت و تصویر بلیت هواپیما و عکسش در بیمارستان را برایم فرستاد. آقای آرین نژاد را هم با دو آمپول سر پا نگه داشته ایم .

 

  شهریار آرین نژاد گفت که امروز روز تولد آقای مقتدایی ست. وی از آقای خبیر عذرخواهی کرد و گفت بعضی شخصیت ها از سمت هایشان بزرگ ترند که یکی از حاضرین به وی گفت : آقای آرین نژاد یک دفعه ایشان را استاندار می گذاشتی!

 • در این مراسم ، یک کلیپ از عکس های متفرقه کودکی تا سیاستمداری مقتدایی با آهنگ جنگزده چاوشی پخش شد. فیلم شامل عکس های دیدار و جلسات وی با مقامات سیاسی مانند خاتمی. کروبی. عارف. آیت الله جمی و ... مقامات سیاسی کشورهای خارجی و ورزشکاران و سینماگران و ... می باشد.
  

 

 

 

 

 

 

 

 
















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲۲
comment
comment
خوزستاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
comment
5
4
comment جاي بسي تاسف است براي كودك كاري كه اينگونه سياه نمايي كند بيشتر به فيلم هاي باليودي شباهت دارد اين گونه جولان ها اجازه دهيد استاندار جديد با قدرت و همدلي شما دو ستان به استان خدمت كند
پاسخ ها
comment
همشهري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
comment نميدونم اين استاندار مورد تفقد شما چه گلي سر اين استان زده بغير اينكه به شهر هاي مختلف سرك بكشه و اب از اب هم تكون نخوره
comment
مانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
comment
2
3
comment عالی بود.برنامه.
تشکر،از همگی
فقط عکس هارو نفرستادید .
comment
آرش قلعه گلاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
comment
3
5
comment خیال تان تخت! هیچ سیاستمداری راستش را نمی گوید!
همچنان که آقای مقتدایی هم نمی گوید که در دوره ی سال های 57 تا شصت دقیق در آبادان چه می کرده است!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
comment
2
5
comment آفرین کر خوزستان مقتدایی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
comment
2
4
comment رفتارهاي اينچنيني آقاي مقتدايي براي دكتر شريعتي كاملا هزينه زا و بوجود آورنده چالش است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
comment
0
2
comment کمی نگاهمان را بازتر کنیم
یادمان باشد که هیچکس جای دیگری را تنگ نکرده....!!


نکته قامل تامل فقط این ست که دو مدیرکل حوزه فرهنگی که آقای مقتدایی حامی آنها بودند،حاضر به شرکت درجلسه نشدن....!!!


هردو مدیرکل سرگرم برگزاری جنگ وکنسرت هستند....!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
comment
2
5
comment متاسفم که مقتدایی چه درمسند قدرت که بود وچه حالا همش دنبال خودنمایی است.نصف آنچه که انرژی برا ی خود نشان دادن میگذارد صرف استان میکرد، الان خوزستان گلستان بود.
comment
کرامتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
comment
2
4
comment متاسفانه مقتدایی و اطرافیانش تنها به فکر منافع خود بودند مقتدای که از وضعیت پرسنل خود هیچ اطلاعی نداشت و در تمامی دوران تصدی خود یکبار به ادارات استانداری سری نزد اطرافیان ایشان نیز که همگی از دماغ فیل افتاده بودند افسوس از این پرسنل با سواد که می بایست مقتدایی و تیمش را تحمل می کردند
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
2
4
comment متاسفم بابت این رفتارها.تبلیغ و خودنمایی برای انتخابات آینده و ضربه زدن به شریعتی و دولت تدبیر و امید.استانداری در زمان مقتدایی شده بودجولان رفقای پیر مقتدایی!هیچ دستاوردی هم نداشتند و تمام شو برای انتخابات است آقای مقتدایی میخوای کارسیاسی بکنی عوام فریبانه رفتار نکن.کودک کاری که امتیازات و مدیریت ها تنها به رفقا داد.
comment
مجتبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
4
2
comment درود بر غيرتت، تو براي من هميشه استانداري مقتدايي
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
5
3
comment خودستایی تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در این ماه محرم استغفار بطلبید ای مجسمه طلا
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
3
4
comment اگه یه نگاه به اوضاع زمانی مملکت بندازی دوران اوج رکود گرانی وخشم مردم از دولت قبلی مقتدایی کار را شروع کرد اما با درایت تمام امنیت استان را به پیش برد رئیس جمهور هم این را میدانست
اما لابی ثروت از جانب نعمت زاده وزنگنه بواسطه حسن فریدون اجازه نداد حالا ما چوبش و میخوریم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
1
3
comment مقتدایی نماینده عده ای خاص بود و اهل مردم داری نبود.
الان هم بدنبال بزرگ کردن خویش است و به نوعسی جبران اشتباه گذشته اش.دولت و روحانی خیلی راضی بودند کسی در استان خوزستان باشد که مردم را راضی نگه دارد ولو بخاطر رای شان و خودشان
comment
اهوازي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
2
0
comment سيد رسول...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
0
3
comment ا کار آقای مقتدایی بر پایه ی دوست بازی ورفقات بودو تعهد و تخصص در مدیریت ایشان بعنوان یک اصل مهم جایگاهی نداشت که باعث ضربه زدن به استان شد
comment
حميد عزتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
comment
0
3
comment من فكر ميكنم اين همه تبليغات واسه استانداري كه هميشه به تواضع و مدمي بودن مينازيد زيبنده نيست،
البته تاريخ نشان داده غرور و جاه طلبي و خيانت همراهان به ظاهر رفيق هميشه عامل شكست بوده است، اي كاش اشتباهي چون مقتدايي بر اين استان ديگر سايه نيفكند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
comment
0
0
comment [...]ژنرال هم که اونجاست!!! همونی که ادعا داره ژنرال بدون مشورتش آب نمیخوره و باهاش حسابی مچه!!!
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
comment
0
0
comment سلام و صلوات بر محمد فرستاده خدا و خاندان مظلم ایشان

آقای مقتدایی چه خوب چه بد الان در مسند استانداری نیستند و به نظر می رسد هدف ایشان از حضور در صحنه خیرخواهی ایشان نباشد و اگر واقعا دلسوز مردم استان هستند باید اجازه دهند که استاندار جدید در فضایی آرام به برطرف کردن مشکلات استان بپردازند.... متاسفانه الان یکی از مشکلات اصلی استاندار جدید پرداختن با سیاه بازیهای این [...] میباشد......
آقای مقتدایی خواهش میکنیم اگر ذره ای برای مردم استان ارزش قایل هستین دست از این [...]بازیها برداری و اجازه دهید تیم جدید در فضایی آرام به فکر پیشرفت و توسعه استان باشد....

و من الله توفيق
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
comment
0
0
comment مقتدایی مردم دار بود، چون مردمی بود برکنار شد ، اگر به خواست قدرتمندان عمل میکرد الان استاندار خوزستان بود ایشان در کنار مردم ایستادند وبرای پیشرفت استان خود متعصبانه ایستادگی کردند به همین خاطر مقتدایی در بین مردم مورد احترام و محبوب است و همییشه با نیک نامی از او یاد خواهیم کرد
دولت تدبیرو امید با برکناری مقتدایی محبوبیت خود را در بین خوزستانییها از دست داد زیرا خوزستانییها متوجه شدند که دولت چقدر به پیشرفت استان خوزستان فکر میکند!!! نیت های درونی خود را با تغییر استاندار خوزستان به خوزستانییها نشان دادند
comment
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
comment
0
0
comment اونایی که میگن این کارا ظاهربینیه و ضربه به شریعتمداری و دولت تدبیر میزنه برید به انتصابات جدید و اصولگرایانه ی شریعتمداری یه نگاهی بندازید اصلا عملکرد مثبتی داشت?یا فقط مثل طبل توخالی صدا میداد
comment
ابادان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
comment
0
0
comment من نمی دونم چی بگم . ششم ماه محرم یک بیاد بگه دست بزنید مسئولیتش با من .... خیلی واسم عجیب بود . شوشان خبرنگارت اونجا بود .... چرا در مورد دست زدن های متوالی داخل ماه محرم ننوشتی طوری وانموووود کردی که انگار یکبار اتفاق افتاد . از تالار زدیم بیرون موقع اذان بود همه داشتن عزاداری می کردن ... آخه جناب مقتدایی تا دهم صبر می کردی . اتفاقی می افتاد ...!!!! جالب هم نیست رهبر در مورد فتنه 88 اینقدر صریح می گه و شما داخل یک مراسم رسمی عکس های یادگاری که در کنار کروبی و خاتمی گرفتید به همه نشون میدید ...
اقای مقتدایی اون دنیا جواب امام حسین (ع) رو باید بدی .... نگاه نکردی محصل هم اونجا نشسته بود . این حرکتت چه تاثیری رو این دانش آموزا می تونه داشته باشه ؟ واسه خیلی ها الگو هستی ... نباید این کار رو انجام میدادی ...


شوشان : با همه چی سیاسی کاری با امام حسین هم !!!
باید محکوم می کردی بخاطر امام حسین ...نه جناح سیاسی
واقعا متاسفم ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار