اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
چلسی در هفته هشتم لیگ برتر انگلیس در مقابل تیم قهرمان فصل گذشته یک پیروزی قاطع را به دست آورد.
 تقابل تیم قهرمان فصل پیش و تیم قهرمان دو فصل پیش با برتری ۳-۰ چلسی مقابل لستر سیتی در استمفورد بریج خاتمه یافت. دیگو کاستا باز هم برای چلسی گل زد و ناتانیل چالوبا یکی از استعدادهای جوان آکادمی چلسی نیز یک پاس گل داد تا رکورد ۱۰۰% باخت در بازی های خارج از خانه برای لستر سیتی در این فصل به ثبت برسد. به عبارت دیگر، لستر سیتی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، هر ۴ بازی نخست لیگ برتر در بیرون از خانه را با شکست پشت سر گذاشته است. آخرین بار که یک تیم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، در هر ۴ بازی نخست خارج از خانه فصل بعد شکست خورد، تیم بلکبرن راورز در فصل ۹۶-۱۹۹۵ بود.



۸ بازی و ۸ امتیاز برای لستر بدین معناست که آنها پس از بلکبرن، بدترین شروع را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در تاریخ این مسابقات داشته اند. جالب این که فصل گذشته نیز چنین اتفاقی افتاد و وضعیت چلسی با مورینیو به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، دقیقاً مشابه لستر تا پایان هفته هشتم بود.



لستر سیتی که اخیراً در جام اتحادیه مقابل چلسی یک شکست سنگین را پذیرفته بود، باز هم حرفی برای  گفتن نداشت. تعداد ضربات داخل چارچوب برای لستر سیتی=صفر و تعداد دریبل های موفق=۵!

تقابل انگولو کانته با لستر و درخشش فوق تصور وی در این بازی، یکی از اتفاقات جالب محسوب می شد. لستر طی ۱۱ سفر اخیر به استمفورد بریج در رقابت های لیگ برتر، فقط یک برد به دست آورده که به سال ۲۰۰۰ مربوط می شود.

بازگشت کلودیو رانیری به استمفورد بریج و تقابل او با چلسی و هم وطن خویش یعنی آنتونیو کونته جالب توجه بود. رانیری پس از ترک نیمکت چلسی، سه بار به عنوان مربی به استمفورد بریج برگشته و در مقابل سه مربی متفاوت چلسی یعنی مورینیو، هیدینک و کونته قرار گرفته است.

جیمی واردی در فصل گذشته به طور میانگین، هر ۱۳۱ دقیقه یک گل زده بود اما در فصل جاری، هر ۳۶۰ دقیقه یک گل به ثمر رسانده است.



دیگو کاستا باز هم برای چلسی گلزنی کرد. از زمان حضور این مهاجم اسپانیایی در لیگ برتر، فقط سرخیو آگوئرو و هری کین توانسته اند بیشتر از دیگو کاستا در لیگ برتر گل بزنند. آگوئرو ۵۵ گل، کین ۴۸ گل و کاستا ۳۹ گل

گلی که دیگو کاستا درون دروازه کاسپر اشمایکل قرار داد، پنجاهمین گلی بود که با تأثیر مستقیم این مهاجم جنجالی در رقابت های لیگ برتر به ثمر رسید. (۳۹ گل و ۱۱ پاس گل طی ۶۲ بازی)

دیگو کاستا در نیمه دوم این بازی اصرار به تعویض خود داشت و چند بار از کونته درخواست کرد که او را از زمین بیرون بکشد تا ۵ اخطاره نشده و بازی حساس بعدی مقابل منچستر یونایتد را از دست ندهد. اما کونته گفت که به شور و شعف کاستا در این بازی نیاز داشت و به همین دلیل، او را تعویض نکرد! احتمالاً این مربی ایتالیایی می خواست که دیگو کاستا را برای نگرفتن کارت زرد تمرین بدهد!



ادن آزار در این بازی گلزنی کرد تا از آگوست ۲۰۱۲ به بعد، گلزن ترین هافبک لیگ برتر باشد. (۴۴ گل)

لستر سیتی طی ۳۸ بازی فصل گذشته لیگ برتر، فقط در ۳ بازی موفق به گشودن دروازه حریفان نشد ولی روباه ها تا پایان هفته هشتم فصل جاری، طی ۳ بازی در امر گلزنی ناکام مانده اند. آنها در کل بازی فصل گذشته لیگ برتر، ۳ باخت داشتند ولی تا هفته هشتم فصل جدید، ۴ بار شکست خورده اند. همچنین، بیشترین تعداد گل دریافتی از روی نقطه کرنر، به نام لستر سیتی ثبت شده است. (۵ گل دریافتی از کرنر)

کلودیو رانیری در آخرین سفر به استمفورد بریج در بهار گذشته، به همراه لستر سیتی جشن قهرمانی گرفت ولی این بار، بازگشت وی به لندن با تلخ ترین انتقادات علیه او و تیمش همراه بود. همه خاطرات شیرین رانیری از استمفورد بریج، با این باخت سنگین خدشه دار شد. وقتی لستر جشن قهرمانی را برگزار می کرد، یکی از کارشناس های فوتبال بریتانیا می گفت که شاید همین تیم در فصل بعد به دسته پایین سقوط بکند و حالا چنین چیزی بعید نیست. فاصله روباه ها تا تحویل گرفتن فانوس ته جدول؛ فقط و تنها فقط ۴ امتیاز



روزهای سخت آنتونیو کونته با یک تغییر استراتژی و بازگشت به تاکتیک خط دفاعی سه نفره با سیستم ۳-۴-۳، رو به پایان است. آبی ها به سوی مدعیان قهرمانی گام بر می دارند ولی همچنان در مظان این اتهام قرار دارند که فقط قادر به شکست تیم های نیمه پایین جدول هستند. منتقدین نمی گویند که چلسی توانسته مدافع عنوان قهرمانی را شکست بدهد!

تغییرات رانیری در ترکیب اصلی لستر برای این بازی کمی عجیب به نظر می رسید. ریاض محرز، اسلام سلیمانی و دنی سیمپسون روی نیمکت نشستند تا بسیاری از هواداران لستر متعجب شوند. لستر از اوایل نیمه دوم با سیستم ۲-۵-۳ بازی کرد ولی رانیری نتوانست با سیستم ۲-۵-۳ بر احیاگر این سیستم یعنی آنتونیو کونته فائق شود زیرا از قدیم گفته اند چاقو دسته خودش را نمی بِرد!

هر ۳ بازیکن ذخیره چلسی که به میدان رفتند، محصول آکادمی این باشگاه و بسیار جوان هستند. این سه نام را به خاطر بسپارید: ناتانیل چالوبا، روبن لوفتوس- چیک و اولا آینا

انگولو کانته؛ ۷۵ پاس، ۸۷% پاس صحیح، ۲ پاس کلیدی

لستر سیتی باخت اما آمار می گوید که دنیل درینک واتر یکی از بهترین های این بازی بود. بیشترین تعداد پاس و یکی از موفق ترین بازیکن های میدان در دوئل ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار