اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹

نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت لایروبی اصولی رودخانه کارون و سرعت بخشیدن به روند آن تاکید کرد.

سید شکر خدا موسوی در اظهار کرد: بارش باران در روزهای اخیر با قصور و ندانم کاری مسئولان به معضلی دست و پا گیر برای شهروندان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در اثر وقوع چند روز بارندگی، شهرنشینی مرکز استان خوزستان مختل شده، افزود: علی رغم آبگرفتگی های متعددی که در جای جای شهر شاهد بودیم، مشکلات دیگری نیز در این راستا موجب نارضایتی شهروندان شده است.

موسوی با اشاره به قطع راه ارتباطی دهها روستا با مرکز شهر و افت کیفیت آب شرب همزمان با بارندگی های صورت گرفته در خوزستان، گفت: این مسائل نشان دهنده ضعف زیرساختها و نبود امکانات اولیه است.

وی با تاکید بر اینکه این مشکلات، عقب ماندگی استان از قطار توسعه کشور را تایید می کنند، افزود: انگشت اتهام به سمت شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، شهرداری ها و دهیاری ها و مسئولان در ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: شرکت های آب و فاضلاب در طول سه دهه گذشته در تاسیس شبکه فاضلاب با ظرفیت مناسب و استانداردهای لازم اهمال کرده اند و عدم اصلاح شبکه های فرسوده و کندی روند لایروبی شبکه فاضلاب منجر به مشکلات بی شماری برای شهروندان شده است.

وی همچنین با اشاره به نقش شهرداری و دهیاری های استان در مسائل و مشکلات آبگرفتگی اظهار کرد: عدم ارائه تمهیدات مناسب برای دفع آبهای سطحی و لایروبی فاضلاب و عدم رفع مشکل تمام نقاط حادثه خیز به صورت جدی وضعیت شهر را دچار آشفتگی کرده است.

موسوی با تاکید بر اینکه مهمترین و نخستین راهکار رفع مشکل آبگرفتگی های شهر،سرعت بخشیدن به موضوع مهم لایروبی رودخانه کارون است، افزود: سیلابهای متعدد سالیان گذشته و عدم لایروبی این رودخانه در نیم قرن اخیر، بستر رودخانه کارون را به مسیری سیلاب خیز و غیرقابل اتکا در هنگام بارشهای مستمر تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب لایروبی اصولی، ساحل سازی و بدنه سازی برای رودخانه و همچنین ایجاد و احداث سیل بندهایی در مسیر رودخانه ضروری است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد کانالهای دفع آب های سطحی در نقاط مختلف هشتگانه شهر اهواز، لایروبی سالیانه شبکه فاضلاب شهری، استاندارد سازی جاده های دسترسی روستایی و بهسازی پل های مسیرهای روستایی نیز از راه حلهای کوتاه مدت به شمار می روند که باید مد نظر مسئولان قرار گیرند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا نبهانی
|
-
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
comment
0
0
comment سلام و خسته نباشید به مسعولان /واقعا باعث تاسف که یکی از بناهای مهم استان خوزسیتان جلوی چشم مردم خشک میشه/از مسعولان محترم خاهشماندم رسیدگی لازم را مبذول فرمایند. . . . با تشکر رضا نبهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار