اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
رییس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده تهران مبنی بر اینکه شورای نگهبان موظف است مصوبات مجلس را از نظر انطباق با موازین اسلام و قانون اساسی بررسی کند، توضیح داد: اکثر تذکرات شورای نگهبان بنا به مصلحت حقوقی مطرح می‌شود.
محمود صادقی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 5 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاح ماده الحاقی 44 لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان با استناد به اصل 94 قانون اساسی اخطار داد و گفت: تمامی مصوبات مجلس باید به شورای نگهبان فرستاده شود و شورای نگهبان موظف است آن را از نظر انطباق با موازین اسلام و قانون اساسی بررسی کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کلیه موادی که در لایحه مذکور به نظر شورای نگهبان تمکین می‌کنیم از حق قانونی مجلس عدول می‌شود و این امر خلاف قانون اساسی است لذا سبب استمرار اظهارات غیر منطبق با موازین حقوقی از سوی شورای نگهبان شده است.

دکتر لاریجانی در پاسخ به اخطار صادقی گفت: در برخی مفاد به دنبال ویرایش و اصلاح هستیم و اکثر تذکرات نیز بنا به مصلحت حقوقی مطرح می‌شود اما شما می توانید اصرار کنید و با دفاع از حق مجلس موجب عدم عدول از موازین حقوقی مجلس شوید.
برچسب ها: تذکرات ، مصلحت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار